چند روز قبل از تست اعتیاد نباید قرص خورد؟

آزمایش تست اعتیاد از جمله آزمایش هایی است که قبل از ازدواج، زمان گرفتن سوء پیشینه برای استخدام مشاغل دولتی و… انجام می شود. مصرف بعضی از داروها قبل از انجام تست ممکن است جواب آزمایش اعتیاد را مثبت نشان دهد. با پافشاری فرد آزمایش دهنده بر عدم مصرف مواد مخدر آزمایشاتی برای مشخص شدن علت مثبت شدن آزمایش تست اعتیاد فرد انجام می شود. انجام آزمایشات تکمیلی هزینه های بیشتری برای فرد آزمایش شده دارد. پس بهتر است قبل از انجام تست از مصرف قرص و دارو اجتناب کنید. همچنین می توانید در صورت مصرف دارو با کارشناس آزمایشگاه موضوع را در میان بگذارید. در ادامه قصد داریم به موضوع ماندگاری مواد مخدر در ادرار، خون و بدن بپردازیم. لطفا تا پایان این متن با ما همراه باشید. همچنین برای دریافت مشاوره از بهترین روانپزشک ترک اعتیاد اصفهان می توانید با کلینیک نگین تماس بگیرید. 

چند روز قبل از تست اعتیاد نباید قرص خورد؟

ماندگاری مواد مخدر در ادرار و خون چند روز است؟

این که ماندگاری مواد مخدر در ادرار و خون چند روز است؟ به میزان مصرف مواد توسط فرد بستگی دارد. همچنین تداخل مصرف دارو و مواد با توجه به متابولیسم بدن فرد مصرف کننده در اشخاص مختلف متفاوت است. ما در این مقاله به بررسی میزان ماندگاری انواع مختلف مواد مخدر در ادرار و خون و زمان مشخص شدن آن در تست اعتیاد می پردازیم:
میزان باقی ماندن آمفتامین و باربیتورات در خون و ادرار: میزان باقی ماندن اثر آمفتامین در ادرار بین 3 تا 5 روز و در خون 12 ساعت است. انجام تست مو برای تشخیص این ماده در ادرار و خون با گذشت 90 روز پس از مصرف نیز قابل تشخیص خواهد بود. همچنین میزان ماندگاری ماده باربیتورات در ادرار بین 2 تا 4 و در خون 1 تا 2 روز است. این نوع از مواد نیز پس از گذشت 90 روز با تست مو قابل تشخیص خواهد بود.
میزان ماندگاری ماری جوانا در ادرار و خون: ماری جوانا نیز بعد از گذشت حدود یک هفته تا یکماه در ادرار و دو هفته در خون، با آزمایش خون قابل تشخیص است. همچنین این نوع مواد نیز پس از گذشت 90 روز با تست اعتیاد و مو قابل شناسایی خواهد بود.
میزان باقی ماندن کوکائین و هروئین در خون و ادرار: باقی ماندن اثر کوکائین در خون تا دو روز و در ادرار بین 3 تا 4 روز است. البته تست مو پس از گذشت 90 روز برای تشخیص کوکائین در بدن مثبت خواهد شد. میزان ماندگاری هروئین در خون 12 ساعت و ادرار 3 تا 4 روز است.
میزان ماندگاری قرص های روانگردان و مرفین: میزان تاثیر قرص های روانگردان پس از مصرف با انجام تست مو تا 3 روز، ادرار بین 1 تا 3 روز و در آزمایش خون 2 تا 3 ساعت قابل تشخیص است. همچنین میزان ماندگاری اثر مرفین پس از مصرف بین 6 تا 8 روز در خون و 2 تا 3 روز در ادرار با انجام تست اعتیاد قابل تشخیص خواهد بود.
میزان اثر و ماندگاری ماده مخدر متادون; ماده مخدر متادون نیز بین 3 تا 4 روز در ادرار و 24 تا 36 ساعت در خون باقی می ماند.
میزان اثر و ماندگاری تریاک: ماندگاری تریاک بعد از مصرف بین 2 تا 3 روز بعد از انجام تست اعتیاد در ادرار و خون قابل تشخیص است.

ماندگاری مواد مخدر در ادرار و خون چند روز است؟

مواد مخدر چند روز در بدن می ماند؟

میزان تاثیر و باقی ماندن مواد مخدر در بدن به عوامل مختلفی بستگی دارد، در ادامه به بیان و بررسی این عوامل خواهیم پرداخت:
میزان مصرف مواد مخدر: قطعا میزان مصرف مواد مخدر در زمان ماندگاری آن در بدن فرد مصرف کننده تاثیر گذار است. هرچه میزان مصرف فرد بیشتر باشد مسلما در مدت زمان بیشتری در بدن فرد مصرف کننده باقی خواهد ماند.
مدت زمان مصرف مواد مخدر توسط فرد: جالب است بدانید که میزان ماندگاری مواد مخدر در بدن اشخاص مختلف تفاوت دارد. این میزان در بدن کسی که تازه به مصرف مواد رو آورده کمتر از فردی است که در مدت زمان بیشتری مصرف کننده بوده است.
سن فرد مصرف کننده مواد: سن نیز یکی دیگر از عوامل موثر در میزان ماندگاری مواد در بدن فرد مصرف کننده است. هرچه سن فرد مصرف کننده کمتر باشد میزان ماندگاری مواد در بدنش نسبت به افراد مصرف کننده مسن کمتر خواهد بود.
وزن و سایز بدن فرد مصرف کننده: وزن و سایز بدن مصرف کننده نیز از جمله عوامل موثر بر ماندگاری مواد مخدر در بدن به شمار می آیند. ماندگاری مواد در بدن افرادی که اضافه وزن دارند بیشتر از افرادی است که از وزن متعادلی برخوردارند.
سوخت و ساز طبیعی بدن: هر چه میزان سوخت و ساز بدن فرد مصرف کننده بیشتر باشد میزان ماندگاری مواد در بدنش کمتر است و بالعکس.
تداخل دارو با زمان مصرف مواد: مصرف برخی داروها همزمان با زمان استفاده از مواد مخدر مدت زمان ماندگاری ماده مخدر در بدن را افزایش می دهد.
نوع تغذیه و نوشیدن آب: نوشیدن زیاد آب و تغذیه سالم زمان ماندگاری ماده مخدر در بدن را کاهش می دهد. به همین خاطر ممکن است میزان ماندگاری یک ماده مخدر در افراد مختلف متفاوت باشد.
تاثیر فعالیت جسمی و ورزشی در میزان ماندگاری مواد در بدن: میزان فعالیت جسمی و ورزش کردن شخص مصرف کننده موجب افزایش سوخت و ساز بدنش شده و زمان ماندگاری مواد را در بدن شخص کاهش می دهد.
نوع مواد مصرفی: نوع ماده مخدر مصرف شده توسط فرد نیز در میزان ماندگاری موثر خواهد بود. از این رو برای احتساب میزان ماندگاری مواد مخدر در خون باید نوع ماده مصرفی را نیز در نظر داشت.

مواد مخدر چند روز در بدن می ماند؟


کلام آخر
مرکز ترک اعتیاد نگین به عنوان یکی از بهترین مراکز ترک اعتیاد کشور شناخته شده است. ترک اعتیاد در این مرکز تحت نظر مجرب ترین و بهترین مشاورین روانشناسی و روانپزشکی صورت می پذیرد. امید است افرادی که دچار بیماری اعتیاد هستند با مراجعه به این مرکز و گذراندن زمان ترک اعتیاد، تست اعتیاد منفی را تجربه کنند.

دیدگاه‌ها  
سلام قرص لورازپام تست اعتاد مثبت میکنه؟
به نقل از امیر علی:
سلام قرص لورازپام تست اعتاد مثبت میکنه؟
اگر به طور مداوم مصرف نداشته باشید خیر
من تست اعتیادوخون دارم قبل عقدآرمایش دارم وقرص تگرتول مصرف میکنم آیاچندروزقبلش مصرف کنم تاجوابم منفی بشه یاچه چیزی بخورم نامنفی نشون بده
به نقل از مهدی:
من تست اعتیادوخون دارم قبل عقدآرمایش دارم وقرص تگرتول مصرف میکنم آیاچندروزقبلش مصرف کنم تاجوابم منفی بشه یاچه چیزی بخورم نامنفی نشون بده
دوست عزیز ترک کنید. زندگی خود را با دروغ شروع نکنید
مصرف باکلوفن 25 آزمایش مثبت میکنه؟
سلام.خسته نباشین.من جمعه بعدازظهر ساعت 4 سردرد داشتم یه قرص آکسار خوردم.شنبه ساعت 8ونیم صبح تست عدم اعتیاد دادم.هنوز جوابش نیومده.آیا امکان داره تستم مثبت بشه.من اصلا هیچ موادی تاحالا مصرف نکردم.ممنون میشم جواب بدین
سلام ببخشین مصرف قرص فلوکستین 20 آزمایش مثبت میکنه؟
سلام من تست اعتیاد دارم و بخاطر دیسک کمر قرص دیکلوفناک استفاده میکنم تادچند روز قرص نخورم که تست مثبت نشه ممنون
سلام وقتتون بخیر. من هفته قبل عمل جراحی فک داشتم. میخواستم بپرسم اگه برای هفته آینده بخوام آزمایش اعتیاد برای محضر بدم آیا جوابش مثبت میشه با توجه به اینکه عملم با بیهوشی انجام شده و حدود یه هفته مسکن نوافن مصرف کردم. و اینکه چند وقت بعد از عمل میتونم آزمایش اعتیاد بدم؟ ممنونم
سلام عزیزم من قرص حساسیت خوردم 12ساعتم ازروش گذشته ایا برای آزمایش ازدواج ازمایش ادرار ومشکوک نشون میده؟؟
به نقل از هانا:
سلام عزیزم من قرص حساسیت خوردم 12ساعتم ازروش گذشته ایا برای آزمایش ازدواج ازمایش ادرار ومشکوک نشون میده؟؟
سلام عموماً قرص‌های حساسیت، نتیجه آزمایشات ادرار را تحت تأثیر نمی‌گذارند و تا چندین روز پس از مصرف این داروها، اثر آن‌ها از بین می‌رود. اگر از یک قرص حساسیت 12 ساعت گذشته و سپس آزمایش ادرار داده‌اید، احتمالا نتیجه آزمایش تحت تأثیر مصرف قرص حساسیت قرار نمی‌گیرد و نتیجه آزمایش به‌طور صحیح نمایش داده می‌شود.
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.