ترک ناس چند روز طول میکشد

ناس یا نسوار یکی از مواد اعتیادآوری است که برخلاف تصور مردم، خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد و برای سلامتی بسیار خطرناک است. مواد تشکیل دهنده ناس عبارتند از:

  • تنباکو خشک شده
  • روغن
  • افزودنی های طعم دهنده همانند هل
  • آهک
  • منتول
  • آب و صمغ گوار
  • برخی مواد رنگ کننده
  • کلرید آمونیوم

how many days does it take leave nas 1

اصولا این ماده را درون نوارها و یا بسته های پلاستیکی نگهداری می کنند. همانند بسیاری از مواد اعتیادآور این ماده هم عوارض کوتاه مدت و بلند مدتی دارد که در هر فردی متفاوت از دیگری است. از جمله عوارض ناس بر بدن می توان به گیجی، سردرد، احساس تهوع و در مواردی تهوع شدید و استفراغ، ناهماهنگی در حرکات چشم، وابستگی شدید روانی، مشکل فشارخون، لرزش در بدن، مشکلات روحی و روانی همچون توهم زدن، ناراحتی کلیه و... اشاره کرد. خب طبیعی است که به دلیل عدم آگاهی افراد از میزان خطر ناس در بدن، سرانه مصرف آن رو به افزایش باشد. در طولانی مدت و به مرور، افراد به این ماده و ترکیبات موجود در آن وابسته شده و رفته رفته به مصرف آن اعتیاد شدید پیدا می کنند. به گونه ای که ترک آن برای آن ها به یک معضل تبدیل می شود. حال می خواهیم بدانیم ترک ناس چند روز طول میکشد و آیا می توان به راحتی مصرف آن را کنار گذاشت یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید گفت عوامل متعددی در ترک ناس دخیل هستند و شرایط ترک کردن در هر فردی متفاوت از دیگری است.
از عواملی که در این مورد تاثیرگذار هستند می توان به میزان آمادگی فرد برای ترک ناس، مقدار مصرف روزانه آن، شرایط و محیط شغلی و خانوادگی، وضعیت بدنی بیمار و... اشاره کرد. تمامی این موارد به نوبه خود می توانند زمان ترک ناس را کوتاه تر و سریع تر کنند. البته یکی از مواردی که به طور خاص می تواند بیماران را از دام ماده ای همچون ناس رهایی ببخشد، کمک گرفتن از یک مشاوره و متخصص در این حوزه است. در بخش های بعدی با چگونگی ترک ناس و مراحل آن آشنا می شویم.

how many days does it take leave nas 1

مراحل ترک ناس

همانطور که اشاره کردیم ناس می تواند خطرات جبران ناپذیری را برای جسم و روح افراد به دنبال داشته باشد. بنابراین اقدام سریع برای ترک آن بسیار ضروری است. بهتر است همانند بسیاری از مواد مخدر، برنامه ترک این ماده نیز به صورت مرحله ای و برنامه ریزی شده انجام شود تا افراد با کمترین سختی بتوانند آن را فراموش کرده و ترک کنند. اما در ادامه مراحل ترک ناس را مورد بررسی قرار می دهیم:

  • ترک ناس از نظر روانی: این اولین و مهم ترین مرحله برای شروع برنامه ترک ناس است. اکثر افرادی که به مواد مخدر وابستگی پیدا می کنند، دلایل متعددی دارند و درصد زیادی از آن ها به علت بیماری های روحی یا مشکلات زندگی اقدام به مصرف این مواد می کنند. بنابراین اولین قدم در ترک ناس این است که عامل اعتیاد به ناس را تشخیص داده و به بهترین شکل ممکن آن را از بین برد. هر بیمار می بایست عوامل درونی و مشکلات روحی خود را شناسایی کند و با پیدا کردن نقاط ضعف خود سعی در حل آن ها داشته باشد. افراد می بایست در زمان اقدام به مصرف ناس، در مقابل این عوامل درونی و روانی مقاومت کنند تا در نهایت موفق به ترک ناس شوند.
  • کم کردن میزان مصرف ناس: میزان مصرف ناس در هر فردی متفاوت است. اما با این وجود بیماران و افراد وابسته به ناس می بایست باتوجه به شرایط بدنی و مقدار مصرفی خود از یک برنامه ریزی خاص پیروی کنند. هرچه مقدار مصرفی در طول روز بیشتر باشد، طبیعتا ترک ناس سخت تر خواهد بود. اما بایستی به صورت اصولی این ماده و تاثیراتش را از بدن حذف کرد. بهترین روش، تنظیم مصرف ناس در طول روز است. فرد می تواند در طول روز مقدار مصرفی خود را نسبت به حالت معمول کمتر کند تا به مرور زمان بتواند راحت تر با ترک کامل آن کنار بیاید و اذیت نشود.
  • مراجعه به پزشک: مشاورین و متخصصین ترک اعتیاد در این زمینه می توانند بهترین راهنما و یاور شما باشند. زمانی که احساس می کنید عوامل مختلف روانی شما را برای مصرف ناس تشویق می کنند می توانید با مشاور خود تماس گرفته و از او در این راه کمک بگیرید. ترک ناگهانی ناس هم می تواند عوارض زیادی داشته باشد، بنابراین پزشکان با اطلاع از این مسئله و بررسی شرایط روحی و جسمی بیمار، بهترین راهکارها را برای ترک آن ارائه می کنند.
  • ایجاد جایگزین: سرگرمی می تواند هر چیزی باشد. بازی، کار، مطالعه، خوراکی و... بسته به علاقه شخص، می توان یک یا چند سرگرمی را انتخاب کرده و در زمان کشش به سمت مصرف ناس، آن ها را جایگزین کرد.

مراحل ترک ناس

مراجعه به پزشک برای ترک اعتیاد برای ترک ناس

همانطور که در بخش قبل اشاره مختصری داشتیم، مراجعه به پزشک برای ترک اعتیاد برای ترک ناس یکی از کارآمدترین و تاثیرگذارترین روش هاست. پزشکان و متخصصین با معاینات و بررسی های کامل شرایط بیمار، برنامه ریزی های دقیقی انجام داده و راه حل های کاربردی جهت ترک ناس پیشنهاد می کنند. آن ها می توانند هم از لحاظ روحی و روانی و هم از لحاظ جسمی نکات مفید و موثری را در اختیار بیماران قرار دهند و مراحل ترک ناس را کاملا اصولی پیش ببرند. به کمک یک متخصص و پزشک ماهر، شرایط ترک اعتیاد برای بیمار کمی آسان تر شده و روحیه او نیز افزایش می یابد.
قطعا این مهم ترین عاملی است که می تواند از لغزش بیمار در طول درمان جلوگیری به عمل آورد. در زمینه ترک اعتیاد و ترک ناس، می توانید از مجموعه ها و مراکز معتبر مختلفی کمک بگیرید. یکی از این مراکز که به شما بهترین متخصصین و مشاورین را پیشنهاد می دهد مجموعه نگین است. در این مجموعه می توانید اطلاعات مفیدی درخصوص اعتیاد به مواد مخدر و چگونگی ترک آن ها کسب کنید. همچنین مقالات و مشاوره های رایگان مجموعه جهت استفاده علاقمندان در سایت مذکور قرار گرفته است. این مرکز با معرفی بهترین مشاوران، شما را در تمامی مراحل ترک ناس همراهی و حمایت می کند.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.