وقتی ال اس دی مصرف میکنی

 ال اس دی که مخفف کلمه Lysergic acid diethylamide است و بیشتر به عنوان اسید شناخته می شود، یک نوع قرص روان گردان است. این قرص به دلیل اینکه تصور می شود اعتیاد آور نیست و شخص مصرف کننده می تواند هر موقع که بخواهد آن را ترک کند در میان جوانان روز به روز محبوب تر می شود. این باور چندان هم درست نیست چرا که فرد پس از مصرف ال اس دی به حس سرخوشی و توهم های ایجاد شده توسط این قرص وابستگی پیدا می کنند. قرص ال اس دی معروف ترین داروی سایکواکتیو است. از سری دلایلی که افراد به استفاده از این دارو وسوسه می شوند، شایعات و اطلاعات نادرستی همچون باز شدن چشم سوم و تجربه کردن سفرهایی خیالی یا دیدن توهمات زیبا خواهد بود. ماده اصلی که در تولید ال اس دی به کار می رود لیزرجیک دی اتیل آمید نام دارد. این ماده از قارچ ارگوت به دست می آید و بعد از اینکه آزمایش های مختلفی روی آن انجام شود به کریستال های ال اس دی تبدیل می شوند. برای دریافت مشاوره از بهترین روانپزشک ترک اعتیاد اصفهان می توانید با کلینیک نگین تماس بگیرید. 

وقتی ال اس دی مصرف میکنی

وقتی ال اس دی مصرف میکنی چه بلایی سر بدنت میاد؟

از آنجایی که کریستال های ال اس دی به راحتی در آب حل می شوند، انواع مختلفی از آن به صورت قرص، آدامس، کپسول، قطره و ورقه هایی با عکس لبخند وجود دارد. همچنین با توجه به میزان دوز ال اس دی نام های مختلفی همچون "طلوع آفتاب" و "مانترا" برای آن در نظر گرفته شده است. متاسفانه امروزه قرص ها و ورقه های ال اس دی به راحتی در دسترس جوانان قرار دارد و طریقه مصرف آن نیز بسیار آسان است. افراد تازه کار معمولا ماده ال اس دی را به مقدار 100 تا 200 میلی گرم و افراد سابقه دار دوزهای بالاتر از 1000 میلی گرم را به مدت چند بار در هفته مصرف می کنند. این طریقه مصرف به دلیل اعتیاد روانی افراد نسبت به این دارو است. علائم استفاده از ال اس دی حدود 20 الی 60 دقیقه بعد از مصرف شروع می شوند و تا 6 الی 12 ساعت ادامه خواهد داشت. تجربه افراد از توهمات حاصل از مصرف ال اس دی بسته به روحیات فرد می تواند متفاوت باشد. بسیاری از افراد توهمات بسیار زیبایی می بینند اما گاهی ممکن است این توهمات بسیار وحشتناک شوند. در این صورت امکان دارد فرد مصرف کننده دست به رفتارهای پر خطر بزند. پس از مصرف ال اس دی علائم آن به ترتیب زیر پدید می آیند.

  1. تاثیرات جسمی
  2. دیدن توهمات
  3. شنیدن صداهای جدید
  4. تاثیرات روانی
  5. تغییر در رفتار

وقتی ال اس دی مصرف میکنی چه بلایی سر بدنت میاد؟

علائم فیزیکی اولیه مصرف ال اس دی شامل بزرگ شدن مردمک چشم، عرق کردن زیاد، بی اشتها شدن، بی خوابی، احساس تشنگی و خشک شدن دهان و لرزش بدن می شود. در ادامه علائم ثانوی پدید می آیند که شامل بالا رفتن فشار خون، بالا رفتن ضربان قلب، کاهش حرارت بدن، خستگی و ضعف، عدم حفظ تعادل، حالت تهوع، سرگیجه و قهقهه های ناگهانی است. پس از گذشت چند دقیقه علائم روانی مصرف ال اس دی شروع می شود. مهم ترین اتفاقی که در این مرحله رخ می دهد دیدن رنگ ها و شنیدن صداهای حاصل از توهم فرد است. از دیگر علائم روانی که در این مرحله اتفاق می افتد می توان به کنترل ناپذیری افکار، آمیزش خاطرات و واقعیت، عدم درک زمان، مکان، فاصله و ارتفاع و داشتن احساس سبک بالی اشاره کرد. از آنجایی که مصرف ال اس دی بر تمامی حواس شخص تاثیر می گذارد. لذا استفاده از آن بر خلق و خو و رفتار شخص نیز تاثیر دارد. از جمله تغییرات رفتاری که پس از مصرف ال اس دی در فرد مشاهده می شود عبارت اند از:

  • هذیان گویی
  • داشتن توهم
  • پرحرفی یا کم حرفی زیاد
  • عدم تمرکز و توجه

وقتی ال اس دی مصرف میکنی چه بلایی سر بدنت میاد؟

عوارض جدی و جبران ناپذیر مصرف LSD

درست مانند داروهای روان گردان دیگر، هر چند ممکن است شخص موقع مصرف این مواد احساس خوشایندی را تجربه کند اما با گذشت زمان عوارض جبران ناپذیری برای فرد به وجود می آید. برای مثال بعضی افراد توهمات و خاطرات خود را به یاد می آورند و دوباره آنها را می بینند. تداوم این اتفاق می تواند منجر به بیماری های روحی و روانی شوند. از آنجایی که تجربه مصرف ال اس دی برای همه خوب و خوشایند نیست، ممکن است افراد پس از استفاده از این داروی روان گرد دچار احساس ترس و عدم کنترل افکار شوند. این مسئله ممکن است باعث شود که فرد مصرف کننده به خود یا دیگران آسیب بزند. فرقی نمی کند تجربه فرد از مصرف ال اس دی خوب باشد یا بد؛ در هر صورت پس از مصرف این دارو حس پوچی و ناامیدی به وی دست می دهد. چون در صورت داشتن توهمات زیبا، مصرف کننده دلتنگ آن تجربه می شود و به آن وابستگی پیدا می کند. به دلیل این وابستگی و اعتیاد روانی بسیاری به استفاده از ال اس دی در دوزهای بیشتر روی می آورند که این کار ممکن است منجر به آسیب شدید شخص یا حتی مرگ او شود. مصرف کنندگان ال اس دی معمولا اقرار می کنند که هویت خود را گم کرده اند. در بدترین حالت ممکن امکان ابتلا به اسکیزوفرنی هم وجود دارد.
جمع بندی
در این مقاله در رابطه با داروی LSD و عوارض آن توضیح دادیم. از آنجایی که این دارو به صورت فیزیکی اعتیاد ایجاد نمی کند، ترک آن بیشتر جنبه روانی دارد. برای ترک ال اس دی انگیزه شخص، تشویق اطرافیان و کمک روانپزشک نیاز است و بهتر است که فرد در یک مرکز درمانی و تحت نظر متخصصان اقدام به سم زدایی بدن خود کند.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.