شیره تریاک چند روز در بدن می‌ماند؟

شیره تریاک نوعی ماده مخدر است که هم از طریق تریاک و هم از تریاک سوخته به دست می‌ آید. شیره از مشتقات گیاه خشخاش و تریاک است که بسیار اعتیاد آور و قدرتمند است. مصرف این ماده عوارض متعددی در پی دارد که از بین آن ها می توان به بالا رفتن فشار خون،‌ تپش قلب، سرگیجه و موارد دیگر اشاره کرد. در واقع این ماده نسبت به خود تریاک عوارض خیلی بیشتری دارد. شیره تریاک رنگ تیره ای دارد و براق و چرم مانند است. تریاک ترکیباتی دارد که قابلیت حل شدن در آب را دارند. شیره تریاک شامل این مواد حلّال است. به همین خاطر مورفین و کدئین از اصلی ترین ترکیبات موجود در شیره هستند. میزان این مواد در شیره بسیار بیشتر از خود تریاک خواهد بود. به همین دلیل نیز عوارض مصرف آن از عوارض مصرف تریاک خیلی بیشتر و شدیدتر است. شیره تریاک به روش های تدخین و خوراکی مصرف می شود. مصرف شیره به هر صورت موجب بروز احساس سرخوشی، آرامش و سبکی، توهم و هذیان خواهد شد. برای دریافت مشاوره از بهترین روانپزشک ترک اعتیاد اصفهان می توانید با کلینیک نگین تماس بگیرید. 

شیره تریاک چند روز در بدن می‌ماند؟

ماندگاری شیره تریاک در خون و ادرار

پس از مصرف شیره تریاک، این ماده هم مانند مواد مخدر دیگر تا چند روز در بدن باقی می مانند. فاکتورهای متفاوتی روی مدت زمانی که ماده مخدر در بدن می ماند موثر است. این فاکتورها شامل مقدار مصرف شده ماده، وزن، سرعت واکنش، میزان دوز مصرف شده به طور مداوم، روش مصرف، وجود مواد دیگر در بدن، سن، نژاد، جنسیت و شرایط پزشکی هستند. وجود یا عدم وجود ماده در بدن فرد با انجام تست اعتیاد مشخص می شود. تست اعتیاد از طریق تست ادرار، بزاق، مو، خون و تعریق ممکن است. بسیاری از مصرف کنندگان مواد مخدر به دنبال راه هایی برای منفی کردن تست اعتیادشان می گردند اما این کار آنقدرها هم آسان نیست. هر چقدر هم شخصی تلاش کند تا بدنش را از مواد مخدر خالی نگه دارد، باز هم نشانه هایی از وجود این مواد پیدا خواهد شد. متداول ترین تستی که برای تشخیص اعتیاد گرفته می شود، تست ادرار است. اگرچه منفی شدن تست اعتیاد افراد از طریق تست ادرار با توجه به بدن هر شخص، سبک زندگی و حتی میزان ادرار آن ها متفاوت خواهد بود، با این حال در بیشتر مواقع ماده تریاک و شیره آن حداقل دو و حداکثر ده روز در بدن فرد باقی می‌ ماند.
البته باید به خاطر داشته باشید که حتی با گذشت ده روز یا بیشتر نیز احتمال مثبت شدن تست اعتیاد وجود خواهد داشت. لذا بهترین کار برای منفی کردن تست خود ترک اعتیاد به شیره تریاک و مواد مخدر دیگر به طور کامل است.

ماندگاری شیره تریاک در خون و ادرار

بهترین راهکار؛ ترک اعتیاد به شیره با مراجعه به کلینیک ترک اعتیاد

برای ترک اعتیاد به شیره تریاک راه های زیادی وجود دارد که این راه ها مشابه یکدیگر هستند. مانند ترک کردن هر نوع ماده مخدر دیگر، در ابتدا فرد بخاطر سم زدایی دچار خماری و درد شدید می شود. به همین خاطر بهتر است که فرایند ترک اعتیاد شیره تحت نظر متخصص و در کلینیک های ترک اعتیاد انجام شود. با اینکه بیشتر اوقات افراد به منظور تفریح به مصرف مواد روی می آورند اما بسیاری نیز مصرف مواد مخدری همچون شیره را به دلیل شنیدن شایعه های نادرست مانند درمان ویروس کرونا با استفاده از شیره تریاک یا تقویت قوای جنسی شروع می کنند.
این افراد معمولا پس از پی بردن به بی اساس بودن شایعه ها اقدام به ترک شیره و درمان خود می کنند. ترک شیره تریاک باید به صورت اصولی و به تدریج انجام شود و در غیر این صورت آسیب زا خواهد بود. ترک مصرف شیره به صورت ناگهانی امکان دارد موجب بروز تشنج، ایست قلبی و حتی مرگ شود.
علاوه بر قطع مصرف، استفاده از دوز پایین برای مصرف کننده نیز علائم ترک را بروز می دهد. به طور کلی عوارض ترک در دو مرحله اتفاق می افتد. ابتدا در مرحله سم زدایی که شایع ترین علائم آن بی خوابی، درد، اضطراب، تعریق شدید و آب ریزش بینی است و در مرحله دوم نیز فرد دچار حالت تهوع، اسهال و استفراغ، دل درد و دل پیچه می شود. سم زدایی بدن فرد مصرف کننده به دو روش انجام می شود. در اولین روش، دوز مصرفی ماده به تدریج کاهش پیدا می کند و داروهایی شبیه به ماده اپیوئید توسط پزشک جایگزین می گردد. از آنجایی که علائم ترک این ماده و خماری ایجاد شده توسط آن بسیار شدید است. به همین خاطر شخص باید تحت نظر روانپزشک، پزشک عمومی و گروه مراقبتی قرار بگیرد. به همین خاطر ضروری است که فرد مصرف کننده در کلینیک ترک اعتیاد بستری شود.

بهترین راهکار؛ ترک اعتیاد به شیره با مراجعه به کلینیک ترک اعتیاد

جمع بندی

مصرف شیره تریاک درست مانند مصرف خود تریاک و مواد مخدر دیگر باعث بروز آسیب های زیادی برای فرد می شود. افراد زیادی هستند که به دلیل باورهای غلط رایج به مصرف این ماده روی می آورند و دچار اعتیاد به آن می شوند. در این مقاله درباره مدت زمانی که شیره تریاک پس از مصرف در بدن باقی می ماند و نحوه ترک صحیح این ماده توضیح دادیم. لازم است بدانید اگر شخصی در نزدیکی شما دچار اعتیاد به مواد مخدر شده است، به او جبهه نگیرید و او را سرزنش نکنید. به چنین شخصی به عنوان کسی نگاه کنید که دچار مشکلات روحی است و نیاز به درمان دارد. برای ترک اعتیاد همیشه یک روانپزشک می تواند کمک بزرگی کند.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.