تشنج بعد از مصرف شیشه

مصرف شیشه دارای عوارض بسیار زیادی است. شاید در اوایل مصرف شیشه سبب ایجاد احساس کاذب آرامش و رفاه شود اما باید بدانید که مصرف این مواد مخدر می تواند عوارض جبران ناپذیر و خطرناکی را به سلامت جسم و روانتان وارد کند. شیشه می تواند حس طبیعی گرسنگی را کاهش دهد که همین امر سبب کاهش وزن شدید در فرد مصرف کننده می شود. از دیگر عارضه های مصرف شیشه می توان به: اختلال در خواب، پیش فعالی، حالت تهوع، توهم، پرخاشگری، بی خوابی، گیجی، اضطراب و استرس، بدبینی و تشنج اشاره کرد. همچنین مصرف شیشه در دراز مدت می تواند سبب آسیب های جدی و جبران ناپذیری نظیر: آسیب به رگ های خونی در مغز که می تواند باعث سکته مغزی یا ضربان نا منظم قلب شود که همین یک امر می تواند موجب صدمات جسمی شدید عروقی و حتی مرگ شود.
از دیگر عوارض مصرف شیشه می تواند به افزایش ضربان قلب و فشار خون، آسیب به ریه و ... اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم درباره یکی از اصلی ترین عارضه های مصرف شیشه که تشنج است صحبت کنیم پس اگر دوست دارید در این زمینه اطلاعات مفیدی کسب کنید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

تشنج بعد از مصرف شیشه

ارتباط مصرف شیشه و تشنج

همان طور که اشاره کردیم یکی از عارضه های مصرف کردن شیشه تشنج کردن است. در این قسمت مقاله قصد داریم درباره ارتباط مصرف شیشه با تشنج صحبت کنیم. از دلایلی که مصرف شیشه منجر به بروز تشنج در فرد مصرف کننده می شود می تواند بیماری "صرع" باشد. بیماری صرع یکی از شایع ترین دلایل تشنج در بین مصرف کنندگان مواد مخدر از جمله شیشه است. لازم است بدانید که استفاده از مواد مخدرهای مختلف بر روی افراد دارای نشانه ها و عارضه های مختلف است. از دیگر داروهایی که می تواند منجر به تشنج در شخص مصرف کننده شود ترامادول است. لازم است بدانید که ترامادول از دو ماده کوکائین و آمفتامین تشکیل شده است که می تواند احتمال تشنج و بروز بیماری صرع را افزایش دهد. دلیل دیگری که در بروز تشنج نقش دارد بیماری های زمینه ای اعصاب و روان است. زمانی که فرد مصرف کننده از قبل بیماری زمینه ای اعصاب و روان داشته باشد مصرف شیشه یا مشتقات آن می تواند بیماری شخص را تشدید کند.
همین عامل می تواند سبب بروز تشنج شود. به طور کلی می تواند گفت که صرع و اعتیاد با یک دیگر ارتباط دارد و هر کسی که به شیشه اعتیاد داشته باشد ممکن است دچار تشنج شود (البته همان طور که اشاره کردیم بروز عارضه های مواد مخدر در هر فردی متفاوت است!)
بی خوابی نیز یکی دیگر از علت های تشنج در اثر شیشه است. همان طور که اشاره کردیم مصرف شیشه می تواند مسبب کم خوابی یا بی خوابی در فرد مصرف کننده شود. در چنین حالتی در ابتدا دچار سردرد و سرگیجه می شود و در نهایت با تشنج مواجه می شوید! شایان ذکر است که همان میزان که مصرف مواد می تواند منجر به تشنج در فرد مصرف کننده شود، ترک کردن مواد مخدر (شیشه) نیز می تواند منجر به تشنج شود. سوالی که اکنون ایجاد می شود این است که چگونه؟
در جواب باید پاسخ داد که ماندگاری تاثیرات شیشه بر اعصاب و روان بسیار زیاد است و در زمان ترک نیز این تاثیرات می تواند سیستم عصبی را دچار اختلال کند و در نهایت تشنج رخ دهد. توجه داشته باشید که در بروز تشنج باید حتما به شخص مصرف کننده توجه ویژه ای داشته باشید و حتما به یک پزشک متخصص در زمینه ترک اعتیاد مراجعه نمایید.

ارتباط مصرف شیشه و تشنج

مصرف موادمخدر ارتباط تنگاتنگی با تشنج دارد

تمامی موادهای مخدری که دارای تاثیرات روانی هستند می توانند بر روی سیستم مغز و سیستم های عصبی به شدت تاثیرگذار باشند و شخص مصرف کننده را دچار تشنج کند. در بین تمامی موادهای مخدر برخی نیز تاثیرات بیشتری در بروز تشنج دارند.
به عنوان مثال مصرف کردن کوکائین به هر شکلی و در هر ماده مخدری می تواند بعد از چند دقیقه یا حتی چند ساعت منجر به بروز تشنج شود. دلیل این امر هم این است که مصرف ماده کوکائین می تواند آسیب های شدید مغزی ایجاد کند و اگر حتی فرد مصرف کننده دارای سابقه تشنج نباشد نیز دچار آن شود. شایان ذکر است تشنج هایی که در اثر مصرف کوکائین ایجاد می شود بسیار خطرناک است زیرا با حمله قلبی همراه است که می تواند احتمال مرگ نیز آن در آن وجود داشته باشد. همان طور که اشاره کردیم قطع کردن ناگهانی مصرف کوکائین نیز می تواند منجر به بروز تشنج (حتی خیلی شدید تر) شود و در نهایت منجر به مرگ فرد مصرف کننده شود. توصیه ما به شما عزیزان این است که اگر قصد ترک کردن این ماده مخدر را دارید حتما به یک پزشک عالی در زمینه ترک اعتیاد مراجعه کنید. از دیگر موادهای مخدری که سبب بروز تشنج در افراد می شود در دسته آمفتامین ها قرار دارد. همان طور که اطلاع دارید آمفتامین ها محرک های مغزی هستند که مصرف آن ها به صورت سر خود و بدون تجویز پزشک می تواند موجب ابتلا شدن فرد به بیماری صرع شود.
تحقیقات انجام شده در زمینه آمفتامین ها نشان داده است زمانی که فرد مصرف کننده دوز بسیار زیادی از آمفتامین ها را مصرف کند تاثیرات مغزی پایدار می شوند و در چنین شرایطی تشنج های شدید همراه با حمله قلبی رخ می دهد. به طور کلی وجود آمفتامین و کوکائین در هر ماده و قرص دیگری می تواند موجب بروز تشنج شود که یکی از این قرص ها ترامادول است.

مصرف موادمخدر ارتباط تنگاتنگی با تشنج دارد

جمع بندی
همان طور که اشاره کردیم مصرف کردن یا ترک کردن هر مواد مخدری که دارای مشتقات آمفتامین و کوکائین باشد می تواند منجر به بروز تشنج و گاهی مرگ شود. بهترین راهکار این است که در بروز چنین شرایطی به یک پزشک متخصص در زمینه ترک اعتیاد مراجعه کنید. اگر قصد ترک کوکائین و شیشه را دارید توصیه ما به شما این است که به صورت خودسرانه عمل نکنید و در این زمینه حتما به یک مرکز ترک اعتیاد خوب و معتبر مراجعه کنید. ما در این زمینه کلینیک ترک اعتیاد نگین را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

 

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.