از بین بردن تی اچ سی از بدن

همه ما از تاثیرات مخربی که ماریجوانا روی مغز و سیستم ایمنی بدن دارد، با خبر هستیم. اثرات این ماده مخدر تا مدت ها بعد از مصرف روی بدن فرد مصرف کننده باقی می ماند. این ماده را می توان بسته به مقدار مصرف برای هفته ها و یا بیشتر در بدن شناسایی کرد. تی اچ سی موجود در ماریجوانا در قسمت های مختلف بدن جذب شده و به کندی از بدن پاکسازی می شود. در هنگام آزمایش ادرار در بدن فردی که حتی فقط یک بار ماریجوانا مصرف کرده است، وجود تی اچ سی تشخیص داده می شود.
البته روش هایی طبیعی وجود دارد که باعث می شود تی اچ سی موجود در ماریجوانا از بدن پاکسازی شود. کلینیک ترک اعتیاد نگین می تواند اطلاعات کافی در این زمینه را به شما بدهد و شما را راهنمایی کند. در ادامه مطلب راجع به روش های از بین بردن اثرات تی اچ سی از بدن خواهیم گفت. برای دریافت مشاوره از بهترین روانپزشک ترک اعتیاد اصفهان می توانید با کلینیک نگین تماس بگیرید. 

روش های از بین بردن اثرات تی اچ سی از بدن

روش های از بین بردن اثرات تی اچ سی از بدن

ماده شیمیایی موجود در ماریجوانا که به شما احساس بالا بودن یا بیش فعالی دهد، تتراهیدروکانابینول است که THC نیز نامیده می شود. تی اچ سی پس از کشیدن ماریجوانا به سرعت وارد جریان خون بدن خواهد شد. اثرات کوتاه مدت ماریجوانا معمولا اثراتی مثل سرخوشی، الکی خندیدن، گیج و منگ بودن و نداشتن تعادل هنگام راه رفتن یا در بعضی افراد دیگر بی حالی است، اما اثرات بلند مدت ماریجوانا یا گل در هر فرد متفاوت خواهد بود و به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ذیل به آن اشاره می کنیم:

  • قدرت ماریجوانا، چه مقدار THC در آن است
  • تجربه قبلی فرد با ماری جوانا
  • محیطی که فرد در آن قرار دارد
  • عوامل ژنتیکی (سرعت تجزیه تی اچ سی در بدن)
  • مصرف سایر داروها یا مواد مانند الکل

مواردی که به آن اشاره شد عواملی هستند که بر مدت زمان اثر ماریجوانا در بدن تاثیر می گذارند. کارهایی وجود دارد که می توان با انجام آن ها تی اچ سی را سریعا از بدن خارج کرده و بدن را سم زدایی نمود. از جمله این فعالیت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

نوشیدن مقدار زیادی آب
مصرف آب، چای یا سایر نوشیدنی‌های گازدار از طریق هیدراته نگه داشتن بدن می‌تواند اثرات ناشی از تی اچ سی را به حداقل برساند. خشکی دهان ناشی از سیگار کشیدن یا ماری جوانا می تواند احساس بدتری در فرد ایجاد کند.

روش های از بین بردن اثرات تی اچ سی از بدن

لیمو

از لیمو به عنوان پادزهر مفید برای ماریجوانا یاد می شود. لیمو بر انتقال ‌دهنده‌ های عصبی در مغز تاثیر می گذارد و موجب کاهش فشار خون و برخی از واکنش‌های نامطلوب مانند افسردگی و اضطراب می شود.
استفاده از دانه فلفل
اگر توهم و استرس ناشی از مصرف ماریجوانا اذیتتان کرد، کمی دانه فلفل می تواند کمکتان کند. بو کردن چند دانه فلفل برای تسکین بسیار توصیه می شود.
دوش بگیرید
دوش آب گرم برای احساس نشاط و شادابی می تواند کمک کننده باشد. دوش آب سرد ممکن است حتی موثرتر باشد. احساس شادابی می تواند به فرد کمک کند که کنترل خود را مجدداً به دست آورد و او را به فعالیت های دیگری سوق داده و استرس فرد را کاهش دهد.
پیاده روی کنید
حرکت دادن بدن حتی یک قدم زدن کوتاه می تواند به تنظیم فشار خون کمک کند و ذهن فرد را از وضعیت فعلی خود دور نماید. نفس عمیق بکشید که هوای تازه در ریه ها به جریان بیفتد. همچنین تغییر منظره و موقعیت فرد می تواند به منحرف کردن ذهن از احساس بالا بودن و اثرات ماریجوانا کمک کند.

بهترین راهکار؛ مراجعه به کلینیک ترک اعتیاد

حواس خود را پرت کنید

شاید حواس پرتی در کاهش اثر تی اچ سی بی تاثیر باشد، ولی می تواند میل شما به مصرف دوباره مارجوانا را کاهش دهد. بنابراین حواس خود را از حال و هوای موجود پرت کنید. مثلا خود را سرگرم دیدن تلویزیون کنید یا با کسی حرف بزنید. مکالمات می تواند حواس شخص را منحرف کند و اعصاب او را آرام کند.
کمی بخوابید و استراحت کنید
سریع‌ترین راه برای از بین بردن اثرات تی اچ سی خوابیدن است. چه یک چرت یا یک خواب طولانی تر باعث می شود زمان بگذرد که به نوبه خود باعث از بین رفتن اثرات تی اچ سی می شود. اگر فردی پس از کشیدن ماریجوانا احساس اضطراب کند، به خواب رفتن ممکن است دشوار باشد. در این شرایط فرد می تواند یک یا چند روش فوق را قبل از خواب امتحان کند.

بهترین راهکار؛ مراجعه به کلینیک ترک اعتیاد

بهترین راهکار؛ مراجعه به کلینیک ترک اعتیاد

مصرف متداول ماریجوانا به تدریج فرد را از نظر روحی و جسمی به خود وابسته می کند. به مرور زمان حس می کنید بدون مصرف این دارو دیگر حس شادی و سرحالی ندارید و دست به هرکاری می زنید که دوباره این حس را تجربه کنید. مصرف زیاد ماریجوانا ظرفیت فرد را بیشتر می کند و هر بار فرد مصرف کننده حس می کند به مقدار بیشتری مواد نیاز دارد. به این ترتیب است که شما درگیر مصرف ماریجوانا و تی اچ سی موجود در آن می شوید.
بهترین راهکار در این شرایط قطعا کلینیک ترک اعتیاد است، چرا که شما به تنهایی نمی توانید از پس این کار بر بیایید و نیاز دارید که از متخصص کمک بگیرید. تیم مرکز ترک اعتیاد متشکل از افراد با دانش و متخصص در زمينه درمان اختلالات مصرف مواد است. به طور معمول تیم درمان کیلینیک های ترک اعتیاد شامل موارد زیر می شوند:

  • پزشک دوره ديده
  • روانپزشک
  • پرستار
  • روانشناس دوره ديده
  • مددکار
  • و کاردرمان گر

تمامی این تخصص ها در کنار یکدیگر به درمان و ترک اعتیاد در کمترین زمان ممکن می شود.

کلام آخر

اگر فردی بخواهد یا نیاز داشته باشد که به سرعت اثرات ماریجوانا از بدنش پاک شود، روش های نام برده در متن بالا شما را در این راه کمک می کند. با این حال ذکر این نکته ضروری است که بسیاری از این روش ها و نکات مبتنی بر تجربه است و فاقد شواهد علمی کافی هستند. بنابراین همانطور که گفتیم بهترین راهکار فقط و فقط مراجعه به مرکز ترک اعتیاد است. کلینیک ترک اعتیاد نگین جز بهترین مراکز ترک اعتیاد بوده که در این زمینه تجربه زیادی دارند. برای اطلاع از شرایط و هزینه ها می توانید با مشاوران کلینیک نگین تماس بگیرید.

 

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.