تست اعتیاد ادرار چه موادی را نشان میدهد

تست اعتیاد ادرار از معتبرترین تست های تشخیص اعتیاد است. اگر در شرف ازدواج هستید، اگر نیاز به انجام تست برای فرزند نوجوان خود دارید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را از دست ندهید. اگر به هر دلیلی به دنبال کسب اطلاعات درباره آزمایشات تست اعتیاد ادرار هستید، این مقاله پاسخگوی شما خواهد بود.

هدف از آزمایش تست اعتیاد ادرار چیست؟

تست ادرار روشی برای تشخیص اعتیاد است. به عبارت دیگر با دریافت نمونه ادرار و بررسی آن اعتیاد یا عدم اعتیاد تشخیص داده می شود. پزشک با انجام این تست به مصرف داروها و مخدرهای زیان آور و مضر پی می برد. اهداف زیادی در انجام این تست پنهان شده است. در واقع تمام افرادی که به انجام این تست اقدام می کنند هدف مشخصی در سر دارند. این هدف با انجام این تست و دریافت نتیجه آن به دست می آید. در این قسمت به مهم ترین هدف های انجام تست اعتیاد ادرار می پردازیم.

هدف از آزمایش تست اعتیاد ادرار چیست؟

هدف اول: تست اعتیاد برای درمان و تشخیص بیماری

تست اعتیاد فقط در مرحله تشخیص بیماری انجام نمی شود. این تست عملکرد درمانی نیز دارد. در طول مراحل درمان به منظور اطلاع از میزان تاثیر متدهای درمانی این تست انجام می شود. تکرار تست اعتیاد پس از گذشت دوره های مشخص درمانی ضروری است. در واقع تا زمان بهبودی کامل و در طول فرآیند درمان انجام این تست ضرورت دارد.
انجام تست اعتیاد در طول دوره درمان باعث استفاده از بهترین روش های درمانی می شود. اگر در انجام یکی از روش ها تاثیر زیادی حاصل نشد، روش دیگری جایگزین آن می شود. بنابراین انجام مکرر این تست به کسب اطلاع از تاثیر روش ها و انتخاب برترین روش برای فرد مشخص منجر می شود.
عدم تاثیر متد درمانی به دلیل ناکارآمدی آن نیست. متدهای درمانی برای افراد مختلف متفاوت است. بر اساس مدت مصرف، حجم مصرف و اطلاعات فردی این متدها انتخاب می شوند. تست اعتیاد در انتخاب بهترین روش کمک فراوانی می کند.

تست اعتیاد برای استخدام و اشتغال به کار

هدف دوم: تست اعتیاد برای استخدام و اشتغال به کار
هدف اصلی از انجام تست اعتیاد تشخیص بیماری است. با این حال انجام تست اعتیاد در موقعیت های گوناگونی تقاضا می شود. به طور مثال بسیاری از مراکز برای استخدام نیروی جدید انجام تست اعتیاد را از الزامات می دانند. به عبارتی بهتر برگه ای مبنی بر عدم اعتیاد به هر گونه از مواد مخدر از مدارک مهم است که برای جذب شما در شرکت ها مطالبه می شود.
مشاغل زیادی بر عدم اعتیاد افراد تاکید می کنند. برخی از این مشاغل عبارت هستند از:

  • رانندگی
  • درمانی
  • بهداشتی
  • امنیتی
  • و ...

دلیل این سختگیری ها این است که اعتیاد افراد در این مشاغل احتمال آسیب زدن به جامعه را به طرز چشم گیری افزایش می دهد. برای مثال یک راننده مبتلا به اعتیاد ممکن است باعث ایجاد یا افزایش سوانح و حوادث رانندگی شود.

هدف سوم: تست اعتیاد قبل از ازدواج
تست اعتیاد قبل از ازدواج اقدامی ضروری به حساب می آید. گذشته از وجود قوانین مبنی بر انجام این تست پیش از ازدواج، برای ازدواجی آسوده بهتر است انجام این تست را جدی بگیرید. آغاز زندگی مشترک باید با اعتماد کامل انجام شود. برای گرفتن چنین تصمیم سختی اطمینان از سلامت فرد مقابل ضروری است. تست اعتیاد ادرار معمولا از الزامات قبل از ازدواج محسوب می شود. بدون داشتن مدرکی معتبر مبنی بر عدم اعتیاد انجام ازدواج امکان پذیر نیست.
هدف چهارم: تشخیص به موقع بیماری و اقدام فوری برای درمان
بدون شک هر یک از ما افراد مهمی در زندگی خود داریم. کوچک ترین آسیب به این افراد تاثیر بسیار عمیقی بر ما خواهد داشت. اعتیاد یکی از این آسیب های جدی و خطرناک و در عین حال قابل درمان است.
اگر پسر، دختر یا همسر شما مشکوک به اعتیاد هستند، می توانید در خانه از آن ها تقاضا کنید این آزمایش را انجام دهند. سپس نمونه را برای بررسی و تشخیص نهایی به آزمایشگاه ها منتقل کنید. در صورت مثبت شدن نتیجه فورا اقدام به درمان بیمار نمایید.
با تشخیص فوری کمک زیادی به بیمار خواهید کرد. هر چه بیماری زودتر تشخیص داده شود، درمان سریع تر و بهتر اتفاق می افتد؛ بنابراین تردید نکنید و در صورت ابتلا هر چه زودتر درمان را آغاز نمایید.

انواع آزمایشات تست اعتیاد ادرار

انواع آزمایشات تست اعتیاد ادرار

برای انجام این تست کافی است نمونه ای از ادرار را به مسئول آزمایشگاه تحویل دهید. برای تشخیص اعتیاد از دو روش استفاده می شود که این دو روش با هم متفاوت اند‌. بنابر نیاز بیمار و تشخیص پزشک یکی از این دو روش پیشنهاد می شود.
نوع اول برای افرادی است که فورا به جواب آزمایش نیاز دارند. اگر پزشک تشخیص دهد، این تست برای دریافت پاسخی فوری تجویز می شود. نام این آزمایش تست اعتیاد ادرار ایمونواسی است. از مزایای دیگر این تست ارزان بودن آن نسبت به روش های دیگر است. پس از انجام تست ایمونواسی در صورت مثبت بودن پاسخ، آزمایشی دیگر تجویز می شود. آزمایش دوم برای اطمینان کامل صورت می گیرد؛ چرا که ممکن است جواب ایمونواسی نادرست باشد (مثبت کاذب).
آزمایشی که برای اطمینان انجام می شود کروماتوگرافی نام دارد. روش دوم یا همان کروماتوگرافی معمولا نتیجه مثبت کاذب ندارد. به عبارتی تشخیص دقیق تری ارائه می دهد. با این حال برای دریافت پاسخ باید منتظر بود. نتیجه این آزمایش طولانی تر از ایمونواسی آماده می شود. کروماتوگرافی گران تر از روش اول است. احتمال ارائه نتیجه منفی کاذب از وجوه مشترک این دو آزمایش به حساب می آید. به عبارتی ممکن است فرد مبتلا به اعتیاد باشد، اما آزمایش نتیجه را منفی اعلام کند.

تست اعتیاد ادرار چه مخدرهایی را نشان می دهد

تست اعتیاد ادرار چه مخدرهایی را نشان می دهد

نتیجه این تست بیانگر وجود موادی در ادرار است. این مواد عدم ابتلا یا ابتلا به اعتیاد را مشخص می کنند، در این بخش لیستی از این مواد عنوان شده است:

  • کوکائین
  • باربیتورات
  • متادون
  • ماری جوانا

کلام آخر

اگر یکی از عزیزان شما به این بیماری مبتلا است، کلینیک ترک اعتیاد نگین همدرد و همراه شما خواهد بود. در این مقاله به معرفی روش های انجام تست اعتیاد ادرار و هدف از انجام تست پرداختیم. اگر پس از انجام تست پاسخ مثبت دریافت کردید، بدون تردید و با اطمینان کامل با ما تماس بگیرید. کلینیک نگین با استفاده از روش های نوین و با پرستارانی دلسوز، محیطی امن و بهداشتی بیماران را در مراحل ترک همراهی خواهد کرد.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.