ترک اعتیاد به گل به همراه عوارض طولانی مدت و هر آنچه که باید بدانید!

ماریجوانا از جمله مواد مخدر با عوارض کوتاه مدت و طولانی مدت زیادی است. مهم ترین عارضه آن نیز وابستگی شدید به این ماده است. راه های مختلفی برای ترک اعتیاد وجود دارد که استفاده از قرص ترک اعتیاد یکی از این راه ها است. اگر شما هم تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر درباره راه های ترک اعتیاد به این ماده یا دیگر مواد همچون ال اس دی دارید، با این مقاله کلینیک ترک اعتیاد نگین همراه باشید. انتخاب کلینیک نگین به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد می تواند یک انتخاب صحیح باشد. 

عوارض روانی ترک گل

وسوسه مصرف چیزی است که در ترک انواع ترک مواد مخدر دیده می شود. صد البته که وسوسه مصرف در افرادی که به گل معتاد بوده اند بسیار بیشتر از سایر افراد است. چرا که این ماده وابستگی شدیدتری برای افراد پدید می آورد. از جمله دیگر عوارض ترک مصرف ماریجوانا و گل می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1. زودرنجی، اضطراب و افسردگی
2. سردرد، تب و لرز
3. خستگی شدید و اختلالات خواب

عوارض مصرف گل در کوتاه مدت

عوارض مصرف گل در کوتاه مدت

ماریجوانا، علف، گل و… همه و همه نام یکی از مخدرهای رایج این روزهاست. این ماده که از ساقه های گیاه شاهدانه به دست می آید، عوارض جبران ناپذیر روحی و روانی روی مصرف کننده می گذارد. این ماده که همانند سیگار مصرف می شود، در ابتدا درون کاغذ پیچیده می شود. در نهایت نیز باید فندک بزنید و وارد خلسه شوید. اما این پایان کار نیست. عوارض کوتاه مدت و طولانی مدت زیادی هستند که باید نگران کننده هستند.
از جمله عوارض مصرف کوتاه مدت گل می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• شوریدگی
• یاوه گویی
• خشکی دهان
• از بین رفتن تمرکز
• پرخونی مویرگ های چشم
• گلو درد و صرفه های طولانی و خشک
• از بین رفتن مهارت های احتیاطی در رانندگی و مسائل جنسی
• اختلال در صحبت کردن و برقراری ارتباط
• پائین آوردن قدرت یادگیری و از بین بردن حافظه
• ایجاد حس شکاکی و توهم زایی
• ناتوانی در تشخیص رویا و واقعیت
• کاهش قدرت تصمیم گیری
• افزایش یا ایجاد مشکلات قلبی
• رفتار های خشونت بار مکرر
• افزایش خواب و اشتها
• استرس و اضطراب در بازه های زمانی کوتاه مدت

عوارض مصرف گل در طولانی مدت

عوارض مصرف گل در طولانی مدت

این ماده سبز رنگ زمانی که توسط شما مصرف می شود، به سرعت از طریق جریان خون به مغز می رسد. تحریک هورمون های احساساتی همانند لذت و تفکر باعث ایجاد نوعی احساس سرخوشی کاذب می شود.
بسیاری تصور می کنند مساله به همینجا ختم می شود. اما افرادی که به مصرف ماریجوانا معتاد شده اند می گویند در ابتدا از هوشیاری، قدرت تفکر و احساس شادی زیادی برخوردار می شوند. اما این تنها چیزی است که فرد احساس می کند ادامه دار است.
مصرف گل در ابتدا ممکن است برای شما ایده های جدید و تازه داشته باشد. با مصرف ماریجوانا فرد فکر می کند دریچه تازه ای به دنیا به روی وی گشاده شده است. اما پس از گذشت مدتی این محرک برای مغز عادی تلقی می شود. از این رو دیگر کاربرد گذشته را نداشته حتی قدرت تفکر شما را نیز کاهش می دهد.
با این حال اصلی ترین تاثیر مصرف گل تاثیر جسمی روی مغز و دیگر اندام ها نیست. مصرف این ماده بیشتر زمینه ساز مصرف دیگر مواد مخدر است. همچنین این ماده می تواند خطر ابتلا به دیوانگی و جنون را در افراد مستعد افزایش دهد.
مصرف گل می تواند روی زندگی مشترک شما نیز در بلند مدت تاثیر گذار باشد. یکی از عوارض مصرف گل در طولانی مدت، ایجاد اختلال در سلول های جنسی و ناباروری است. همچنین این ماده علاقه های معمول شما را از بین برده و بی انگیزگی شدیدی می آورد.
مصرف گل خود عوارض بسیاری به همراه دارد اما ترک این ماده نیز خالی از عارضه نیست. چرا که این ماده یکی از مخدرهای با بیشترین میزان وابستگی است. از این رو ترک آن نیز همراه با عارضه و بسیار مشکل است. دکتر برای ترک اعتیاد به گل همواره این را در نظر دارد که از بهترین روش ها با آسیب کمتر بتوانید از مصرف این مواد مخدر رهایی پیدا کنید. کلینیک ترک اعتیاد نگین با داشتن بهترین دکترها و روانشناسان با تجربه در این زمینه به شما کمک فراوانی می کنند.

عوارض ترک ماری جوانا

عوارض ترک ماری جوانا

یکی از رایج ترین عوارضی که بیماران پس از ترک ماری جوانا به آن مبتلا می شوند، افسردگی است. زمانی که این ماده از طریق جریان خون به مغز می رسد، هورمون های شادی کاذب آزاد می کند. اما چیزی که شاید بسیاری ندانند این است که این ماده می تواند هورمون های شادی طبیعی را در طولانی مدت از بین ببرد. به همین دلیل فرد پس از گذشت مدتی دیگر احساس شادی نمی کند.
از سوی دیگر این ماده را می توان به دو روش خوراکی و کشیدنی مصرف کرد. اکثر افراد در ابتدا آن را به صورت کشیدنی مصرف می کنند. اما پس از مدتی به دلیل زمان خلسه طولانی تری که مصرف به روش خوراکی دارد، به این روش روی می آورند.
مصرف این ماده از طریق خوراکی به روده ها آسیب می رساند. ماری جوانا می تواند پرزهای مفید روده ها را از میان ببرد. داروهایی که پس از ترک برای بهبود این پرزها استفاده می شوند عوارض جانبی گسترده ای دارند که ممکن است گریبان گیر شما شود.
یکی از موادی که در ماریجوانا به وفور یافت می شود، HTC است. این ماده به طور عمقی در بافت ها و چربی های بدن نفوذ می کند و روند سم زدایی را سخت می کنند. همچنین یکی از عوارض ترک ماریجوانا روند طولانی تر سم زدایی از بدن است. در دوره ترک ماریجوانا ممکن است دچار کاهش وزن شدید شوید. ترک مواد مخدر و سم زدایی می تواند اشتهای بیمار را کاهش دهد. از این رو وزن فرد ممکن است سقوط کند.

پیشگیری از عوارض ترک گل با کمک گرفتن از متخصصان ترک اعتیاد نگین

پیشگیری از عوارض ترک گل با کمک گرفتن از متخصصان ترک اعتیاد نگین

به طور کلی دو نوع وابستگی کلی به مواد مخدر وجود دارد که شامل اعتیاد روانی و اعتیاد جسمانی است. اعتیاد روانی به ماده مخدر بسیار خطرناک تر از اعتیاد جسمانی است. متاسفانه اعتیاد روانی به ماریجوانا شدید تر و از بین بردن آن نیز بسیار مشکل است.
روان درمانی و روانشناسی پس از ترک گل برای مصرف کنندگان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. روانشناس ترک اعتیاد نگین می تواند به هدف روان درمانی پس از ترک که کمک به بیمار برای رهایی از عوارض روانی این بیماری است کمک ویژه ای داشته باشند.
توجه داشته باشید که در صورتی که تحریک پذیری بیش از یک هفته به طول بینجامد، نیاز به کمک روانشناس بسیار بیشتر از پیش خواهد بود. روان درمانگرها و روانشناس های کلینیک نگین آماده ارائه خدمات به شما عزیزان هستند.
مرکز ترک اعتیاد نگین یکی از بهترین انتخاب ها برای افرادی است که به دنبال ترک گل با کمترین عارضه هستند. ارتباط با این مرکز و استفاده از اطلاعات علمی که ارائه می کنند، بسیار ساده است. کافی است در شبکه های اجتماعی کلینیک نگین عضو شده یا از طریق سایت با آن ها ارتباط بگیرید. با کلینیک ترک اعتیاد نگین بهترین مرکز ترک اعتیاد در اصفهان در ارتباط باشید و اطلاعات بیشتری کسب کنید.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.