آیا ترک اعتیاد بدون بستری امکان پذیر است؟

برای افرادی که به بیماری اعتیاد مبتلا هستند، همواره این سوال مطرح بوده که آیا ترک اعتیاد بدون بستری امکان پذیر است؟ یکی از روش های کم دردسر و در دسترس برای بیماران اعتیاد و خانواده های آن ها، ترک در منزل و بدون نیاز به بستری است. از آن جا که برخی بیماران اعتیاد با بستری شدن در کمپ های ترک دوباره به اعتیاد روی آورده اند، برخی افراد این روش را رد می کنند و به دنبال درمان در منزل هستند. ترک اعتیاد صحیح و اصولی باید تحت نظر پزشکان متخصص و با تجربه انجام شود تا نتیجه ای موفقیت آمیز داشته باشد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره اینکه آیا روش ترک اعتیاد بدون بستری روشی اصولی است یا خیر، ادامه مطلب را دنبال نمایید.

چرا معمولا ترک اعتیاد بدون بستری پس از مدتی با ابتلای مجدد به اعتیاد همراه است؟

ترک اعتیاد بدون بستری امکان پذیر است؟ این سوال همواره برای بیماران اعتیاد مطرح بوده است. لازم است اشاره کنیم که روش ترک بدون بستری معمولا نا موفق است. یکی از مهم ترین دلایل آن، نداشتن انگیزه کافی بیمار برای ترک اعتیاد است. همچنین فرآیند زمان بر سم زدایی نیز غالبا باعث دلسردی بیماران می شود که باعث می شود دوباره به اعتیاد روی آورند. از دیگر دلایل آن می توان ابتلا به سندروم مرحله پس از ترک را نام برد. این سندروم باعث ابتلای مجدد به اعتیاد می شود. ترومای بیمار نیز موجب ایجاد اختلال در روند ترک می شود.

ترک اعتیاد بدون بستری امکان پذیر است؟

با خطرات سم زدایی در شیوه ترک اعتیاد بدون بستری آشنا شوید

همانطور که اشاره کردیم ترک اعتیاد به صورت خودسرانه و غیر اصولی می تواند باعث ایجاد خطراتی جبران ناپذیر برای فرد بیمار اعتیاد شود. زمانی که فرد در مرحله سم زدایی قرار دارد، به صورت تدریجی سموم را از بدن دفع می کند. در صورتی که این کار بدون نظر پزشک انجام شود، عوارض بسیار شدید و خطرناکی خواهد داشت. برای شروع فرآیند سم زدایی لازم است تحت نظر متخصص باشید و به کمک داروهای مورد تایید او، این کار را انجام دهید. همچنین در 3 روز ابتدایی ترک، علائم بیمار بسیار شدید خواهد بود که ممکن است باعث دلسردی و پشیمانی فرد از ترک اعتیاد شود.

از باورهای غلط در مورد ترک اعتیاد بدون بستری چه می دانید؟

در روند ترک عواملی باعث ایجاد این ذهنیت می شود که ترک اعتیاد بدون بستری امکان پذیر است؟ پزشکان متخصص توصیه کرده اند که در این مسیر هرگز گول تبلیغات دروغین را نخورید که مدعی هستند ترک اعتیاد را به صورت تضمینی بدون بستری انجام می دهند. بلکه به دنبال روش های علمی و مطمئن باشید. همچنین لازم است بیماران با مراجعه به پزشک متخصص و مشاور به خود آگاهی برسند تا انگیزه کافی برای ادامه این مسیر داشته باشند. بیماران برای ترک اعتیاد راهی سخت در پیش رو دارند و امکان ترک به راحتی و بدون بستری بسیار پایین است.

چرا معمولا ترک اعتیاد بدون بستری پس از مدتی با ابتلای مجدد به اعتیاد همراه است؟

کدام نشانه ها در پروسه ترک اعتیاد بدون بستری به شما می گویند که باید روند را متوقف کنید؟

در فرآیند ترک اعتیاد بدون بستری نشانه هایی دیده می شود که فرد را نسبت به متوقف کردن روند کار آگاه می کند. یکی از آن ها این است که فرد بیمار دائما به فکر بازگشت به اعتیاد و مصرف مواد مخدر است. در این صورت لازم است سریعا روش خود را تغییر دهد و از پزشک متخصص کمک بگیرد. همچنین مشاهده عوارض و صدمات روحی و فیزیکی که از کنترل خارج شده اند نیز باید بیمار را از ادامه مسیر منصرف کند. دیگر علامتی که به بیمار هشدار می دهد روش ترک خود را عوض کند، داشتن علائمی مشابه با ترک اعتیاد پیشین بیمار است.

کدام نشانه ها در پروسه ترک اعتیاد بدون بستری به شما می گویند که باید روند را متوقف کنید؟

ترک اعتیاد همراه بستری: روشی منطقی و مبتنی بر علم

به منظور اینکه بیماران بدانند آیا روش ترک اعتیاد بدون بستری امکان پذیر است یا خیر، باید بگوییم شیوه های متعددی برای این کار وجود دارد. خود درمانی در منزل، گروه درمانی، روان درمانی، سم زدایی سریع، درمان های سرپایی و غیره جزو این شیوه ها هستند. اما انجام هر یک از این موارد بدون نظارت پزشک متخصص، امکان شکست آن را زیاد می کند. بنابراین لازم است بیماران اعتیاد با کمک پزشکان و بستری، روشی امن و منطقی را برای ترک اعتیاد انتخاب کنند و امکان بازگشت مجدد خود به اعتیاد را به طور قابل توجهی کاهش دهند.
جمع بندی
همانطور که اشاره کردیم بیماران اعتیاد و خانواده های آن ها همواره به دنبال این هستند که بدانند ترک اعتیاد بدون بستری امکان پذیر است؟ طبق نظر پزشکان، در صورتی که ترک اعتیاد به صورت غیر اصولی و خودسرانه انجام شود، امکان ابتلای مجدد فرد به اعتیاد به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.
بنابراین لازم است در این روند از پزشکان متخصص کمک بگیرند تا بتوانند روشی امن را برای ترک انتخاب کرده و امکان بازگشت به استفاده از مواد مخدر را کاهش دهند. سایت نگین در این مسیر همراه شما است.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.