نقش کلینیک ترک اعتیاد در درمان اعتیاد

مراجعه به کلینیک ها و مراکز معتبر ترک اعتیاد از راهبردی ترین روش ها برای ترک اعتیاد محسوب می شود. ترک هر نوع مواد مخدری، فرد مصرف کننده را از دو جنبه روحی و جسمی تحت تاثیر قرار می دهد. اگر روش ترک، غیر اصولی انجام شود قطعا می تواند آسیب هایی را برای فرد به دنبال داشته باشد که متداول ترین آن بازگشت به مواد مخدر حتی با دز مصرف بیشتر است. بیمار قبل از ترک، همزمان و بعد از آن نیازمند تجویز و توصیه های پزشکی و روانپزشکی است. امروزه روش هایی که برای سم زدایی و ترک اعتیاد انجام می شوند به گونه ای هستند که حتما باید در کلینیک های ترک اعتیاد و تحت نظر کادر درمان و پزشک انجام شوند. پروسه ترک اعتیاد در یک کلینیک معتبر می تواند به عنوان یک تجربه موفق برای بیمار تلقی شود. جلسات مشاوره فردی و گروهی که در این مراکز برای افراد مصرف کننده برگزار می شود یک آمادگی ذهنی و ثبات روانی برای او به وجود می آورد. از دلایل اهمیت مراجعه به کلینیک ترک اعتیاد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کلینیک های ترک اعتیاد بهترین مکان برای تجربه ترک مواد مخدر است. ترک مواد در منزل و با تجویز های سنتی با احتمال بالا با شکست مواجه می شود این در حالی است که در کلینیک ،علمی ترین و موثر ترین داروها و شرایط لازم برای ترک بیمار فراهم می شود.
  • ترک مواد مخدر یک پروسه سخت و پیچیده است. کادر درمان، پزشک، روانشناس ترک اعتیاد و سایر افراد در کلینیک سعی دارند تا محیطی امن و به دور از استرس و تنش برای این افراد مهیا کنند.
  • برنامه ترک اعتیاد، برای هر فرد طبق شرایط خاص او تدوین می شود. این برنامه شامل روتین روزانه، زمان دارو، جلسات مشاوره و ... است.
  • افرادی که در کلینیک های معتبر و تخصصی ترک اعتیاد سم زدایی می شوند با احتمال بسیار کمتری دوباره به سمت مواد مخدر گرایش پیدا می کنند.
  • و ... .

نقش کلینیک ترک اعتیاد در درمان اعتیاد

کلینیک ترک اعتیاد با انجام روش های علمی و موفق به بیماران کمک می کند

پزشک و مشاور قبل از انجام هر نوع برنامه ریزی برای ترک ابتدا شرایط و وضعیت بیمار را مورد بررسی قرار می دهند. جنسیت، سن، وزن، قوای بدنی، میزان مصرف و ... از عواملی است که باعث می شود برنامه ترک هر فرد با فرد دیگر کاملا متفاوت باشد. در کلینیک ترک اعتیاد نگین از روش های کاملا علمی و به روز برای درمان استفاده می شود. شیوه های درمانی در کلینیک های تخصصی ترک اعتیاد به روال زیر است:

  • درمان با بستری (Inpatient ): در این نوع درمان بیمار در ابتدا معاینه می شود و با توجه به شرایطی که دارد یک برنامه ترک برای او تجویز می شود. بیمار پس از بستری شدن طبق برنامه و طبق ساعت های مشخص مورد مراقب های پزشکی و درمانی قرار می گیرد. کلینیک ترک اعتیاد نقش بسیار پر رنگی در درمان اعتیاد های شدید و اختلال های روانی و فکری ناشی از آن دارد.
  • درمان سرپایی ( Outpatient ): این روش برای افرادی مناسب است که به دلیل موقعیت های شغلی و یا مشکلات دیگر نمی توانند دوره ترک را در کلینیک بگذرانند. این افراد نیز تحت معاینات جسمی و روانی قرار می گیرند و برنامه ترک آن ها به گونه ای تدوین می شود که در برخی از ساعات در جلسات درمانی و ... حضور پیدا می کنند.
  • Intervention: در این روش مصرف کننده با افرادی که با آن ها رابطه عاطفی بیشتری دارند برای پشت سر گذاشتن بحران ترک، ارتباط بیشتری برقرار می کند تا بتواند جدی تر و با اراده بیشتر به ترک اقدام کند.

کلینیک ترک اعتیاد با انجام روش های علمی و موفق به بیماران کمک می کند

کلینیک ترک اعتیاد: روشی مطمئن برای بازگشت به زندگی عادی

در حال حاضر مطمئن ترین و معتبر ترین روشی که برای ترک و بازگشت به زندگی عادی وجود دارد مراجعه به کلینیک ترک اعتیاد است. در این مراکز روش های علمی و مطمئن، با برنامه ای مشخص برای مصرف کنندگان در نظر گرفته می شوند.

  • سم زدایی: سم زدایی بدن به روش نرمال و فوق سریع با توجه به شرایط بیمار، توسط کادر درمان صورت می گیرد.
  • تشخیص: در این مرحله بسته به نوع اعتیاد فرد، مشکلات جسمی و روانی ناشی از ترک تشخیص داده می شوند و برای آن ها دارو و سایر مراقب های پزشکی تجویز می شود.
  • روان درمانی: در این مرحله فرد با جلسات فردی و گروهی مشاوره می شود و با چالش هایی که به لحاظ روحی و جسمی در دوران ترک برای او به وجود می آید، آگاه می شود.
  • خانواده درمانی: در کلینیک های ترک اعتیاد سعی بر آن است تا ارتباط عاطفی فرد با اعضای خانواده حفظ شود و با برگزاری جلساتی باعث شوند که فرد با حمایت خانواده و اطرافیان با اراده بیشتر اقدام به ترک نماید.
  • تجویز دارو: با توجه به شرایط روحی و جسمی فرد در دوره ترک، انواعی از دارو ها برای بهبود شرایط او، توسط پزشک و روانپزشک تجویز می شود.
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.