مصرف همزمان تریاک و متادون

خیلی اوقات برای ترک تریاک، دسترسی آسان، راحتی مصرف و ... به مصرف متادون روی می آورند. پس از مدتی افراد بجای ترک یک مخدر، حال باید دو ماده مخدر را ترک کنند. علاوه بر این مصرف همزمان تریاک و متادون بسیار خطرناک است و عوارض جبران ناپذیری بر روی جسم و روح فرد می گذارد.

مصرف همزمان این دو باعث می شود عوارض یکدیگر را تشدید کنند و هرچه زمان بیشتری بگذارد، اوضاع خطیرتر می شود. برای ترک اعتیاد متادون و تریاک فرد بیمار باید، انگیزه بیشتری داشته باشد و به خاطر وابستگی روحی ایجاد شده از روانشناس در این راه کمک بگیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ترک اعتیاد به متادون در خانه می توانید با متخصصان کلینیک نگین در ارتباط باشید. 

آشنایی با تریاک

ماده مخدر تریاک که با نام اپیوم هم شناخته می شود، یک مخدر گیاهی است که از شیره گیاه خشخاش می آید. مصرف این مخدر فعالیت دستگاه عصبی را مختل و در نتیجه باعث احساس آرامش در فرد می شود. فرد در ابتدا بخاطر رسیدن به آن حس خوب دست به مصرف تریاک می زند، و پس از مدتی بخاطر وابستگی جسمی به آن مجبور به مصرف و اضافه کردن دوز مصرفی خود است.

مرفین یکی از مشتقات این ماده مخدر است که از آن در پزشکی برای تسکین دردهای شدید استفاده می شود. متادون نیز یکی دیگر از مشتقات تریاک است که از آن برای ترک کمک می گیرند. اما باید بدانید که تمامی این مشتقات نیز اعتیادآورند و در صورت سوءمصرف کنار گذاشتن آن‌ها برای فرد مشکل ساز می شود.

متادون چیست؟

همانطور که اشاره کردیم متادون یا دولوفین یکی از مشتقات تریاک است که از آن به عنوان دارو استفاده می شود. از این دارو برای کاهش درد یا درمان اسهال شدید نیز استفاده می شود، اما بیشترین خرید آن توسط افرادی است که با مصرف این دارو قصد ترک تریاک را دارند یا به آن اعتیاد پیدا کرده اند.

داروی متادون به سه کل قرص، پودری و شربت در بازار موجود است. مصرف این دارو به فرد حس آرامش کاذب القا می کند و اعتمادبنفس فرد افزایش می یابد. هنگامی که فرد معتاد دچار استرس و اضطراب است با مصرف متادون برای مدت زمان کوتاهی، این حس های بد از او دور شده و جای آن را احساس رضایت از زندگی می گیرد.

دلایل مصرف همزمان تریاک و متادون

دلایل مصرف همزمان تریاک و متادون

منظور ما از مصرف همزمان تریاک و متادون به این معناست که، فرد در یک بازه زمانی مشخص از هر دوی این ها استفاده و استعمال می کند. انجام این کار دلایل مختلفی دارد، با پیدا کردن دلیل آن و درصدد جبرا آن برآمدن، می توان به فرد بیمار کمک کرد تا خود را از این دام نجات دهد و به زندگی خود بازگردد. در ادامه به بررسی برخی از این دلایل مصرف همزمان تریاک و متادون می پردازیم، با ما همراه باشید.

اثرگذاری بیشتر

مدت زمانی پس از اعتیاد فرد به هر ماده مخدری، بدن او به آن مخدر عادت می کند و فرد برای اینکه دوباره آن حس آرامش را دریافت کند، مجبور به افزایش دوز مصرفی و تعداد دفعات مصرف می شود. به همین علت خیلی اوقات افرادی که تریاک مصف می کنند، در کنار آن به مصرف متادون هم روی می آورند.

ترک اعتیاد ناموفق

افراد برای ترک تریاک اقدام به مصرف متادون می کنند. گاهی اوقات افراد در اواسط این راه می لغزند و دوباره به کشیدن تریاک روی می آورند و از آنطرف هم به مصرف متادون وابسته شده است، پس به مصرف همزمان هر دو ادامه می دهد.

عدم دسترسی به تریاک

کارکرد متادون در بدن دقیقا مانند تریاک است و عدو به یک جا می چسبند. هنگامی که فرد به تریاک دسترسی ندارد، اقدام به مصرف متادون می کند. متادون از آنجایی که خود مخدر محسوب می شود، باعث کاهش خماری تریاک شده و به فرد همان حس های کاذب را القا می کند.

افزایش خطر مسمومیت و اوردوز با مصرف همزمان تریاک و متادون  

افزایش خطر مسمومیت و اوردوز با مصرف همزمان تریاک و متادون

وقتی که فرد در یک بازه زمانی، به صورت همزمان از دو ماده مخدر استفاده کند، میزان سم وارده به بدن هم بیشتر می شود و بدن بیشتر در خطر مسمومیت و عوارض ناشی از مخرها قرار می گیرد. علاوه بر این فرد در حین مصرف هر دو ممکن است به راحتی دچار خطا شود و بیش از اندازه مصرف کند و این استفاده بیش از حد باعث ایست قلبی یا اوردوز می شود.

بروز مشکلات جسمی و روانی بیشتر با مصرف همزمان تریاک و متادون

تریاک یا متادون هر کدام باعث بروز مشکلات و بیماری های در جسم و روح فرد می شوند. هنگامی که فرد از دو مخدر استفاده کند، مشکلات بیشتری هم برای او پیش می آید و باعث تشدید عوارض یکدیگر می شوند. به طور مثال مصرف تریاک یا متادون باعث بروز مشکلات گوارشی، کاهش اشتباه و یبوست می شود، مصرف همزمان این دو با هم، باعث تشدید این بیماری ها می شود.

یکی دیگر از آسیب هایی که مصرف همزمان تریاک و متادون برای فرد به همراه دارد، مختل کردن انتقال دهنده های عصبی مغز و تغییر ساختار آن‌هاست. این آسیب به حدی جدی است که ممکن است حتی پس از ترک هم فرد تا مدتی درگیر این آسیب باشد.

عوارض مصرف تریاک بعد از خوردن متادون

اثرگذاری بیشتری که مصرف این دو مخدر دارد، فرد را وادار به ادامه مصرف تریاک و متادون می کند. اما چیزی که هست مصرف تریاک بعد از خوردن متادون یا خوردن متادون بعد از مصرف تریاک باعث بیشتر شدن عوارض این دو مخدر و تشدید آسیب های روحی و جسمی می شود. همچنین ممکن است پس از مصرف مخدر دوم، بدن فرد معتاد دچار حمله قلبی یا اوردوز شده و در نهایت به مرگ فرد ختم شود. ترک اعتیاد به یک ماده مخدر، برای فرد بیمار به خودی خود کار سختی است چه برسد به اینکه به دو مخدر وابستگی داشته باشد. در کلینیک ترک اعتیاد نگین با کمک روانپزشکان و پزشکان متخصص در این امر، به راحتی و از طریق روش های جدید علمی به راحتی می توانید برای ترک اعتیاد خود یا عزیزانتان اقدام کنید.

دیدگاه‌ها  
+3
سلام برو کنگره60 با متودDSTدرمان شو نه ترک،اگه اعتیاد یک بیماری هست نیاز به درمان دارد
ترک‌اعتیادها‌الکی‌هستن‌بخاطر‌خالی‌کردن‌جیب‌مردم‌هرکاری‌میکنند‌بهترهست‌خوددولت‌این‌ترک‌اعتیادها‌رابدست‌بگیرد‌درغیراینصورت‌معتادها‌روزبروزبیشترمیشون‌چون‌داروهارابه‌بازارسیاه‌میفروشن‌وکمکی‌به‌مریض‌نمیکنند‌سعی‌میکنندتعداد‌معتادها‌رابیشترکنند
من تریاک و شیره به صورت اعتدال مصرف میکردم،بعدا شیره سوخته و مدتی بعد اینا رو کنار گذاشتم و متادون خوردم و دوز آن را به جهار cc در شبانه روز رسانده ام و خدا رو شکر هیچ مشکل جسمی ندارم و به این مقدار بدنم عادت کرده و هیچگونه عوارضی ندارم،و خلاصه داستان اینکه راحت شدم از بگیر و بجوشانها و سلفی‌ها و مشکلات دیگر راحت شدم
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.