مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌ و پرورش با اشاره به پیش بینی سند ائتلاف ملی نظام مراقبت اجتماعی از کودکان و نوجوانان اعلام کرد که در بررسی و دسته‌بندی عوامل مخاطره‌ آمیز برای سلامت روان دانش‌آموزان، اضطراب در رتبه نخست قرار دارد.

نادر منصور کیایی روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا در کرج افزود: طبق این دسته بندی، فقر، جدایی والدین،‌ اعتیاد، خشونت و بدسرپرستی به‌ عنوان دیگر عوامل تهدید کننده سلامت روان دانش آموزان در کشور هستند.


وی ادامه داد: براین اساس سند ائتلاف ملی نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان در قالب طرح نماد با هدف توجه سازمان‌ یافته به سرنوشت کودکان و نوجوانان کشور اجرا می شود.


کیایی گفت: اجرای این سند از طریق مشارکت در طراحی و استقرار نظام جامع مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در مدارس پیش بینی شده است.


مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌ و پرورش وی با اشاره به اینکه این سند به‌ دنبال مهار زمینه‌های آسیب‌ اجتماعی در فضای مدرسه، خانواده و محله است، اظهار کرد: مدرسه مهم ترین فضای اجتماعی کودکان و نوجوانان به شمار می رود.


وی بیان داشت: آموزش، کیفیت زندگی ، سبک زندگی و تغییرات آن، وضعیت سرمایه اجتماعی و سلامت روان خانواده ، اولویت های ارزشی ، کالاهای فرهنگی مصرفی و حتی سواد رسانه‌ای خانواده‌ها از محور های مهمی است که در سلامت روان باید به آن نگاه و توجه ویژه داشت.


این مسئول گفت: در جامعه خانواده‌هایی وجود دارد که از مشکلاتی مانند فقر، اعتیاد و خشونت رنج می‌برند و این خانواده‌‌ها و فرزندان آنها در معرض خطرهستند.


وی اضافه کرد: هر سال در مدارس کشور کارگاه‌های مختلفی در زمینه آموزش مهارت فرزندپروری برگزار می شود که در سال تحصیلی 97-96 آموزش یک میلیون و 500 هزار نفر از والدین دانش‌آموزان با موضوع شناسایی رفتارهای پرخطر و مهارت فرزندپروری در دستور کارقرار گرفت.


کیایی ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای نیز با سازمان بهزیستی منعقد شده که بر اساس آن درباره مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان در فعالیت‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی همکاری شود.

 

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.