استاندار اصفهان اعلام کرد: رتبه‌ی اصفهان در اعتیاد بیست و سه و در طلاق هیجدهم است ولي در حاشیه نشینی از استانهای اولویت دار به شمار نمی رود.


رسول زرگرپور اظهار داشت: آسیب های اجتماعی در استان اصفهان نسبت به میانگین کشور پایین تر است بطوری که استان در اعتیاد رتبه‌ی بیست و سوم و در طلاق رتبه هیجدهم را دارد ولی با توجه به تدین و ولایتمداری مردم استان اصفهان، همین میزان آسیب ها هم با راهکارهای عقلایی و اقناعی با قوت در حال پیگیری است.


به گزارش روابط عمومي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه ستاد امور فرهنگی، اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب ها و مسائل اجتماعی استان اظهارداشت: از سال گذشته با تاکید مقام معظم رهبری، تقسیم کار ملی در خصوص آسیب‌های اجتماعی با چهار اولویت اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و فساد و فحشا در دستور کار قرار گرفت.


استاندار اصفهان با بیان اینکه شورای اجتماعی کشور با حضور وزیر کشور هر ماه تشکیل جلسه می دهد، افزود: در این جلسات با توجه به تقسیم کاری ملی و استانی که صورت گرفته است، مسائل و دغدغه های رهبری با قوت در حال پیگیری است.


وي وضعیت استان را خاص عنوان کرد و افزود: باید با توجه به این وضعیت مسائل پیگیری شود.


مدیر ارشد استان فعالیت این شورا را هدایت، نظارت و پیگیری آسیب های اجتماعی اولویت دار در دستگاه های مختلف برشمرد و افزود: این ستاد به صورت مستقیم به کار اجرایی ورود پیدا نمی کند بلکه هماهنگی و برنامه زیری و پیگیری مسائل را بر عهده خواهد داشت.


استاندار اصفهان با بیان اینکه متولی فعالیت در خصوص اعتیاد، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است، تصریح کرد: اعتیاد و مواد مخدر یکی از اصلی ترین آسیب های اجتماعی است که سازوکار آن مشخص شده است و به صورت فعال در ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر پیگیری می شود به طوری که اصفهان در تعداد مصوبات و تشکیل جلسات در کشور جایگاه بسیار خوبی دارد.


زرگرپور افزود: براساس برنامه مصوب که از سوی ستاد کشوری و در قالب برنامه ی ششم تدوین شده است، استان موظف است در ۵ سال و هرسال ۵ درصد و در مجموع ۲۵ درصد از نرخ ابتلا به مواد مخدر را کاهش دهد.


وی با بیان اینکه اصفهان در سال ۹۱ رتبه ی ۱۹ را در نرخ ابتلا به مواد مخدر در کشور داشت، اظهارداشت: در سال ۹۵ استان به جایگاه ۲۳ کشور رسید و این بدین معنا نیست که نرخ ابتلا به مواد مخدر رشد نداشته است بلکه بدین معناست که نرخ ابتلا به مواد مخدر در اصفهان کمتر از دیگر استان ها بوده و نسبت به متوسط کشور وضعیت بهتری داریم.

 

منبع: روابط عمومي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان96.04.22

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.