معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از تدوین الگوهای ویژه درمان اعتیاد برای کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۸ سال خبر داد.محسن روشن پژوه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس گفت:بیش از 1100 مرکز پذیرش سرپایی معتادان است، 100 مرکز زنانه است و حدود 1200 مرکز، از مراکز اقامتی هستند و بیماران را بستری و درمان می کنند.

روشن پژوه گفت: مراکز گذری سیار را نیز راه‌اندازی کردیم تحت عنوان موبایل سنتر و سرپناه‌های شبانه شلتر که در کنار سایر خدمات ما یک الگوی جدید است.

وی افزود: الگوهای ویژه درمان برای کودکان و نوجوانان 6 تا 18 سال در سازمان بهزیستی تعریف شده است،که با این وجود بیش از 27هزار واحد ارائه خدمات درمان و  کاهش آسیب در مورد اعتیاد در این نهاد وجود دارد.

روشن پژوه گفت: بیش از 5 هزار تیم اجتماع محور در محلات نیز در زمینه پیشگیری از اعتیاد فعالیت دارند.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور  گفت: طبق آخرین آمار که مربوط به سال 90 از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام شد، یک میلیون و 325 هزار نفر معتاد در کشور وجود دارد.

وی گفت: مردم می توانند با شماره «09628» خط ملی اعتیاد تماس برقرار کنند و سؤالات و مشاوره لازم را در بحث اعتیاد دریافت کنند.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.