مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: هیچ دانش‌آموز دارای اختلال مصرف مواد مخدر از مدرسه اخراج نمی‌شود.

نادر منصور کیایی مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «آیا مدارس باید دانش‌آموزان معتاد را از مدرسه اخراج کنند؟ و در کل مدرسه چه کاری باید انجام دهد؟»، اظهار داشت: برنامه مشترکی با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز سازمان بهزیستی کشور از سال تحصیلی 93-1392، در سطح استان‌ها، مناطق و مدارس کشور آغاز شده است.

وی افزود: بر این اساس، دانش‌آموزان در معرض خطر و یا دانش‌آموزانی که دچار اختلال مصرف مواد هستند، شناسایی شده و ضمن ارائه خدمات مداخله مختصر آموزش و توانمندسازی در مدرسه، در صورت نیاز جهت درمان و حمایت‌های اجتماعی به دستگاه‌های همکار معرفی می‌شوند.

کیایی با تأکید بر اینکه هیچ دانش‌آموز دارای اختلال مصرف مواد از مدرسه اخراج نمی‌شود، خاطرنشان کرد: در این زمینه به صورت فعال کوشش می‌شود تا دانش‌آموزان در معرض خطر شناسایی و درمان شده و خدمات مددکاری به آنها ارائه شود.

وی افزود: این موضوع در قالب بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی به ادارات کل آموزش و پرورش ابلاغ شده و کارگاه‌های متعددی در این زمینه برگزار شده است که در نتیجه این اقدامات دانش‌آموزان مورد نظر شناسایی شده و خدمات مورد نیاز درمان و مددکاری به آنها ارائه شده است.

منبع: فارس 96.01.14

 

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.