دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر كردستان گفت: آسیب های اجتماعی خصوصا اعتیاد دروازه‌ای است که اگر باز شود این بلای خانمان سوز وارد زندگی فرد می شود، باید با فراگیری آموزش های پیشگیرانه‌ قفلی بزرگ بر این دروازه‌ خطرناک زد.


به‌ گزارش روابط عـمومی شورای هماهنگی مبارزه‌ با مواد مخدر استان کردستان، سلیم کریمی در کارگاه آموزش پیشگیری از اعتیاد، که در مدرسه‌ی هدایت و به‌ مناسبت هفته‌ مبارزه‌ با آسیب های اجتماعی در مدارس برگزار شد گفت: آسیب های اجتماعی خصوصا اعتیاد دروازه‌ای است که اگر باز شود این بلای خانمان سوز وارد زندگی فرد می شود، در این صورت باید با فراگیری آموزش های پیشگیرانه‌ قفلی بزرگ بر این دروازه‌ خطرناک زد.


وي با بیان اینکه‌ بی‌توجهی خانواده‌ها نسبت به فرزندان یکی از علل و عوامل مهم در گرایش به مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی است، خاطر نشان کرد: در سال های اخیر با توجه به وضعیت بد اقتصادی و نبود زمان کافی برای سپری نمودن اوقات فراغت خانواده ها، دلیلی برای گرایش جوانان و نوجوانان به دام آسیب های اجتماعي شده است.


دبير شورا با ابراز نگرانی از گریبان گیر شدن کم سن و سالان جامعه به دام اعتیاد و آسیب های اجتماعی عنوان کرد: توان و قدرت هر کشوری به نیروی جوان و فعال جامعه بستگی دارد که کشور عزیزمان یکی از قدرت های دنیاست و همین دلیلی است برای ترس کشورهای غربی از ما، و رسیدن به هدفی ( ضعیف نمودن کشور) که می خواهند از راه جنگ نرم به آن دست یابند ؛ که یک نمونه آن همان آسیب های اجتماعی است و باید سریعا دولت و مردم نسبت به راه حل های مناسب اقدام كنند.


كريمي عنوان کرد : حضور بنده جهت آموزش در مدارس و کلاس های آموزشی شاید تاثیر زیادی در وضعیت حال حاضر نداشته باشد اما اگر بتوان برای تک تک کسانی که در این راه مقدس نسبت به آموزش های پیشگیرانه فعالیت می نمایند، برنامه ریزی های لازم را انجام داد و موازی کاری صورت نگیرد، می توانیم در مدت کوتاهی اثرات مثبتی را شاهد باشیم.


وی در خاتمه افزود: فعالیت های آموزشی در اولویت برنامه های شورا قرار دارد و هدف تربیت مربی و کادر متخصص در راستای ایجاد یک کمپین بزرگ برای جلوگیری و مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی است که امیدوارم این هدف انسانی به سرانجام خود برسد.

 

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.