مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: از طریق همکاری ۴ نهاد دانش آموزان در معرض خطر ابتلا به مصرف مواد مخدر را شناسایی می‌کنیم.

به گزارش افکارنیوز، نادر منصور کیایی امروز در همایش مددکاری خطر اظهار کرد: از سال تحصیلی گذشته فعالیت‌های اجرایی میدانی را در رابطه با اعتیاد میان دانش‌آموزان شروع کردیم و سطح مداخله مختصر به مداخلات تخصصی رسیدیم.


وی افزود: براین اساس دانش‌آموزان دارای خطر و اختلال مصرف مواد مخدر شناسایی شدند و طی همکاری 4 نهاد یعنی آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان بهزیستی در رابطه با مصرف مواد میان دانش‌آموزان برنامه‌هایی را طراحی کردیم تا نه تنها واکنش منفعلانه نداشته باشیم بلکه از طریق دستورالعمل‌ها و تسری آن به مدارس برای مقابله با معضل مصرف مواد میان دانش‌آموزان اقدام کنیم.


مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: پس از شناسایی دانش‌آموزان دارای اختلال مصرف مواد مخدر آنهایی که نیازمند مداخلات جزئی هستند در مدارس تحت پیگیری قرار می‌گیرند اما آنهایی که مشکلشان جدی‌تر است و نیاز به مداخله دارند به وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی معرفی می‌شوند.



منبع خبر: 

http://www.afkarnews.ir


 

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.