بهترین داروهای ترک اعتیاد

امروزه اعتیاد بزرگ ترین معضلات جامعه است که هر قشری پیر و جوان درگیر آن هستند، اعتیاد انواع گوناگونی دارد و هر فرد بسته به نوع ماده مخدری که مصرف می کند دچار عوارض مختلفی می شود. اعتیاد نه تنها برای فرد بلکه برای اطرافیان نیز مشکل ساز است و می تواند فرد بیمار و اطرافیان را از نظر جسمانی و روانی درگیر کند. امروزه با پیشرفت علم و فناوری روش های نوینی برای ترک اعتیاد ارائه شده است که هر فرد متناسب با نوع مصرف، میزان مصرف و ... می تواند بهترین روش را برای درمان استفاده کند. ترک اعتیاد بهتر است تحت نظر متخصصین ماهر در این زمینه انجام شود تا فرد دچار عوارض شدید نشود و درمان موفقیت آمیزی داشته باشند.
در اکثر روش هایی که برای ترک اعتیاد ارائه می شود از داروهای مختلفی استفاده می شود که فرد به وسیله این داروها می تواند بدن خود را به مرور از ماده مخدر پاک کند. در واقع این داروها به سم زدایی بهتر بدن فرد معتاد کمک بسیاری می کنند، البته باید دقت کرد این داروها نباید به صورت خودسرانه استفاده شوند و باید دکتر برای ترک اعتیاد با دوز مشخص تجویز کند، در غیر این صورت داروها و قرص ترک اعتیاد خود به ماده اعتیاد آور تبدیل می شوند. بهترین و موثرترین داروهایی که متخصصین ترک اعتیاد تجویز می کنند شامل بوپرنورفین، متادون، نالوکسان، نالتروکسان و مسکن هایی همچون نوافن و ... هستند. لازم است تا برای دریافت مسکن قوی برای ترک اعتیاد به مراکز مطمئن و تحت نظر پزشک مراجعه کنید. انتخاب کلینیک نگین به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد می تواند یک انتخاب صحیح باشد. 

معرفی بهترین داروهای ترک اعتیاد

معرفی بهترین داروهای ترک اعتیاد

در بیشتر روش های ترک اعتیاد از انواع داروهای ترک اعتیاد استفاده می شود، این داروها در بخشی از دستگاه عصبی تاثیر می گذارند که گیرنده های ماده مخدر وجود دارند از این رو می توانند تا حدی نشانه و علائم ترک را تا حد زیادی کاهش دهند. در کل درد ترک اعتیاد برای اکثر افراد آزار دهنده است و می تواند سبب افسردگی، اضطراب، نا امیدی، بی اعتمادی و ... شود از این رو متخصصین ترک اعتیاد با تجویر انواع داروی ترک اعتیاد این نشانه ها را کم می کنند.
شناخت بهترین داروهای ترک اعتیاد بسیار حائز اهمیت است زیرا افراد سودجو و متقلب بسیاری وجود دارند که با فروش داروهای غیر قانونی و برای سود بیشتر جان افراد معتاد را به خطر می اندازند. داروهای ترک اعتیاد بسیاری از جانب پزشکان و متخصصین ترک اعتیاد برای افراد بیمار تجویز می شود که اکثر آن ها مورد تایید وزارت بهداشت و درمان هستند و مهم ترین نکته در مصرف این داروها مصرف زیر نظر پزشک است. در کل بهترین داروهای ترک اعتیاد شامل: دی سولفیرام، وارنیکلین، آکامپروسات، نالتروکسان، بوپرفورفین و متادون است که، مصرف خودسرانه آن ها عوارض بسیاری مانند کاهش وزن، تهوع، میل به مصرف مواد، اختلال شدید در خواب، اختلال در سیستم تنفسی و ... دارد.
از این رو باید حتما با توجه به نظر پزشک متخصص بسته به نوع اعتیاد داروی ترک اعتیاد تجویز و تحت نظر همان پزشک با دوز مشخص مصرف شود.

معرفی بهترین داروهای ترک اعتیاد

انواع داروهای ترک اعتیاد

طبق مطالبی که در بالا به آن ها اشاره شد داروهای بسیاری وجود دارد که متخصصین ترک اعتیاد برای درمان اعتیاد از آن ها استفاده می کنند که در زیر به برخی از مهم ترین و پرمصرف ترین آن ها اشاره می شود.
- بوپرنورفین: B2 یا بوپرنورفین از قوی ترین مسکن های ترک اعتیاد است که به عنوان ضد درد در درمان اعتیاد از آن استفاده می شود. در واقع این دارو به عنوان جایگزین ماده مخدر شناخته شده است و بیشتر برای ترک هروئین و کوکایین مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده خودسرانه B2 سبب ایجاد وابستگی شدید می شود و عوارض شدیدی به همراه دارد. دقت کنید این دارو با برخی داروهای بیهوشی، تیوپنتال، ریفامپین و ... تداخل دارویی دارد.
- متادون: داروی صنعتی که شبیه به ماده مخدر است و برای درمان اکثر اعتیاد ها قابل استفاده است. متادون باید توسط پزشک برای کاهش عوارض ترک و به عنوان مسکن تجویز شود. این دارو به تنهایی سبب ترک اعتیاد نمی شود و استفاده آن برای افرادی که بیماری آسم یا مشکلات تنفسی دارند منع است و می تواند خطرات جدی به همراه داشته باشد. مصرف متادون نیز عوارضی مانند تپش قلب، درد قفسه سینه، فشار خون و ... دارد.
- نالتروکسان: این دارو به عنوان داروی کمکی و مسکن در ترک ماده مخدر و الکل مورد استفاده قرار می گیرد. نالتروکسان می تواند میل به مصرف ماده مخدر را در فرد معتاد تا حد زیادی کاهش دهد در واقع با مهار کردن گیرنده های اوپیوئیدی سبب این امر می شود. مصرف این دارو عوارضی مانند بی قراری، اضطراب، کاهش اشتها، عفونت دستگاه تنفسی و ... را به همراه دارد.

آیا برای انواع اعتیاد می توان از یک داروی مشخص استفاده کرد

آیا برای انواع اعتیاد می توان از یک داروی مشخص استفاده کرد

مواد اعتیاد آور انواع مختلفی دارند که به صورت شیمیایی و طبیعی تولید می شوند که هر فرد بسته به نوع مصرف، میزان مصرف و ... دچار اعتیاد می شود از این رو برای ترک اعتیاد نمی توان از یک روش و تنها یک دارو استفاده کرد. در واقع برای هر نوع اعتیاد داروهای مختلفی وجود دارد که عملکرد متفاوتی دارند و پزشک متخصص با در نظر گرفتن تمام شرایط بیمار بهترین روش و بهترین دارو را برای درمان و ترک به بیمار ارائه می کند. مواد اعتیاد آور بر اساس سازمان قانون گذاری کنترل مواد به پنج دسته مخدرها، تحریک کننده ها، توهم زاها، آرام بخش ها و آنابولیک استروییدها تقسیم می شوند و اغلب آن ها سبب وابستگی جسمی و روانی در فرد می شوند.
با توجه به این دسته بندی برای ترک هر دسته باید از داروی مشخصی استفاده کرد که این دارو با توجه به نظر پزشک متخصص تجویز می شود.

داروی ترک اعتیاد در داروخانه

داروی ترک اعتیاد در داروخانه

داروهای ترک اعتیادی که در بالا به آن ها اشاره شد طبق مجوزهای وزارت بهداشت و درمان توسط شرکت های معتبر تولید می شوند و در تمامی داروخانه های کشور موجود هستند. علاوه بر این داروها برخی داروهای گیاهی نیز در داروخانه ها موجود هستند که برای ترک اعتیاد کاربرد دارند و می توان انواع داروهای گیاهی که برای ترک اعتیاد مورد استفاده هستند را از داروخانه ها به صورت قرص و شربت خریداری کرد. داروهای ترک اعتیادی که در داروخانه ها وجود دارند دارای ترکیبات متفاوتی هستند از این رو اثرگذاری مختلفی دارند که هر فرد بسته به شرایط خود باید بهترین دارو را انتخاب نماید البته این کار به صورت خودسرانه کاملا اشتباه است و فرد بیمار باید طبق نظر پزشک داروی ترک اعتیادی که مناسب است را از داروخانه تهیه کند. بسیاری از داروهایی که در داروخانه ها وجود دارند و برای ترک اعتیاد به فروش می رسند خود اعتیاد آور هستند و در صورتی که در دز نامناسب و یا زیاد مصرف شوند نه تنها که کمکی به فرد بیمار نمی کنند بلکه می توانند خود یک وابستگی جدید به ان دارو در بیمار ایجاد کنند و دردسری جدید را ایجاد کنند. بنابراین برای نجات از این مشکل لازم است تا حتما قبل از استفاده از داروهای داروخانه ای و یا هر نوع دارویی در داروخانه ها حتما با پزشک مشورت شود و در صورتی که اعتیاد فرد سنگین است در بیمارستان ترک اعتیاد بستری شود و داروها را با تجویز پزشک و تحت نظارت متخصصان مصرف کند تا با مشکلی مواجه نشود و پروسه ترک به درستی انجام شود. کلینیک ترک اعتیاد نگین با داشتن پزشکان متخصص و متبحر در زمینه ترک اعتیاد در خدمت رسانی به افراد مبتلا به اعتیاد برای خدمت رسانی آماده است. این کلینیک بهترین مرکز ترک اعتیاد در اصفهان است. با اطمینان خاطر در این مرکز، اعتیاد را ترک کنید.

دیدگاه‌ها  
سلام چگونه پکیج ترک اعتیاد شیشه را سفارش بدم
به نقل از ندا:
سلام چگونه پکیج ترک اعتیاد شیشه را سفارش بدم
سلام دوست عزیز لطفا با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید و از متخصصان کلینیک نگین مشاوره دریافت کنید.
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.