ترک هروئین با متادون

هروئین مشتقی نیمه مصنوعی از مرفین است که نسبت به آن خاصیت وابستگی و اعتیاد بالاتری دارد. یک تغییر شیمیایی کوچک در مولکول مرفین، هروئین قدرتمندی را به وجود می آورد که به سرعت در چربی حل می شود، به همین علت هروئین یکی از خطرناک ترین مواد مخدر محسوب می شود. مصرف کردن هروئین روی سلول های مغز موثر است که گاهی اوقات نمی توان این تاثیرات را جبران کرد. در ادامه توضیحاتی راجع به ترک هروئین با متادون داده می شود.

ترک هروئین با متادون

روش صحیح ترک هروئین با متادون

مصرف هروئین آثار مختلفی را از خود به جای می‌گذارد. بی قراری، کوچک شدن مردمک چشم، تکرر ادرار و ... از آثار هروئین روی بدن فرد است. در مراکز ترک اعتیاد داروهای ضد مخدری استفاده می شود که هیچ گونه وابستگی را به دنبال ندارند و داروی شبه مخدر نیستند. یکی از راه های ترک هروئین، استفاده از متادون است. تمامی پزشکان بر این باورند که اگر متادون به صورت خودسرانه استفاده شود، خطرات بسیار زیادی دارد و ممکن است مسمومیت ایجاد کند. اگر پزشک متادون را تجویز کند مقدار مصرفی آن نیز باید تحت نظر همان پزشک باشد. بسیاری از درمانگران متادون را دارویی موثر برای ترک کردن هروئین می دانند ولی مصرف این دارو بدون عوارض نیست. برخی پزشکان می گویند استفاده از متادون انتخاب بین بد و بدتر است. با در نظر گرفتن شرایط گفته شده پزشکان باید با توجه به شرایط بیمار و سن او، دوز مناسب را انتخاب کنند. اگر متادون کنترل شده مصرف نشود، روی اندام های داخلی بدن و مغز تاثیرات بسیار منفی می گذارد. یکی از مشکلات عمده ای که مصرف متادون ایجاد می کند، مبتلا شدن به سرطان و آسیب های کبدی است.

روش صحیح ترک هروئین با متادون

ترک هروئین با متادون چند روز طول می کشد؟

امروزه روش های مختلفی برای ترک هروئین وجود دارد. تعداد زیادی از مراکز درمان اعتیاد با تجویز پزشک ترک هروئین با متادون را پیشنهاد می دهند. در این راستا باید به این نکته توجه کنیم که اگر از متادون بدون نسخه پزشک برای ترک اعتیاد استفاده شود، نه تنها به ترک اعتیاد کمک نمی کند، بلکه عوارض بسیار زیادی را نیز به وجود می آورد. اگر این شرایط به وجود آید بیمار باید به دنبال راهی بگردد که علاوه بر ترک اعتیاد قرص متادون را نیز ترک کند. اگر می خواهید که با متادون اعتیاد را ترک کنید، باید تحت نظر پزشک باشید. اگر پزشک شما صلاح دهید می توانید از این روش برای ترک در خانه استفاده کنید. در واقع شما با دستور ترک هروئین در خانه توسط پزشک می توانید از این روش ترک استفاده کنید.
در زمان معالجه معمولا دوز مصرفی از 10 روز تا 60 روز به ثبات می رسد و دیگر نیازی نیست که دائما به پزشک مراجعه شود. در واقع بیمار یک بار به پزشک مراجعه می کند، سپس طی یک یا دو ماه مشاوره می گیرد و تحت نظر است. پس از آن دیگر لازم به تحت نظر بودن نیست.

ترک هروئین با متادون چند روز طول می کشد؟

مقدار مصرف متادون برای ترک هروئین

هروئین مشتق نیمه مصنوعی از مرفین است که اعتیاد بالاتری دارد و یکی از خطرناک ترین مواد مخدر محسوب می شود. مصرف کردن هروئین روی سلول های مغزی موثر است. زمانی که صحبت از متادون می شود، باید خیلی آهسته با قضیه برخورد کرد و حواستان باشد که به هیچ وجه خودسرانه نسبت به استفاده از آن اقدام نکنید. پزشک بر اساس شرایط مصرف هروئین و سن بیمار و توان بدنی فرد، مقدار مصرف متادون را برای ترک هروئین تعیین می کند. اما همان‌طور که گفتیم مصرف متادون باید تحت نظر پزشک باشد تا بیشتر مصرف نشود. چون متادون هزینه کمتری دارد و باعث بالا رفتن حجم مصرف خواهد شد. کلینیک ترک اعتیاد نگین به شما کمک می کند تا هروئین را ترک کنید. پزشکان متخصص نگین با استفاده از متادون به ترک هروئین مصرفی شما کمک می کنند. پس تحت نظر پزشک، هروئین را با متادون ترک کنید.

 

 

 

دیدگاه‌ها  
+3
ببخشیدشمادرموردنحوه ترک صحبت بکنیدچکدربه بقیه ماجراداریدمثل این میماندکه ازشماسوال بپرسند نانوایی کجاست شمابگید سوپرمارکت کوچه بالایی هست اماقرارهست یکماه دیگه باید بکنددقیق کلیه مطالبتون همینجوری بود
+1
به نقل از علی:
ببخشیدشمادرموردنحوه ترک صحبت بکنیدچکدربه بقیه ماجراداریدمثل این میماندکه ازشماسوال بپرسند نانوایی کجاست شمابگید سوپرمارکت کوچه بالایی هست اماقرارهست یکماه دیگه باید بکنددقیق کلیه مطالبتون همینجوری بود

سلام علی جان وقت به خیر.
از این که نظرتان را با ما درمیان گذاشتید، ممنونیم.
مسئله ترک اعتیاد بسیار جدی است. به طوری که باید تحت نظر پزشک متخصص انجام شود و نمی توان روش ترک را در سایت توضیح داد. بله یکی از روش‌‍ های ترک هروئین استفاده از متادون است، اما باید حتما در بیمارستان ترک اعتیاد و زیر نظر پزشک انجام شود. ارائه راه حل و روش ترک به این شکل بر خلاف قوانین است و ممکن است خسارت های جانی جبران ناپذیری را برای بیماران به همراه داشته باشد.
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.