شیره تریاک گرم است یا سرد
طبع شیره تریاک

تریاک و مشتقات آن از دیرباز از دارو های پر کاربرد و موثر در پزشکی بوده اند. قدمت استفاده از تریاک به عنوان یک ماده دارویی و شفابخش به چند هزار سال می رسد و از حدود قرن دهم هجری مصرف آن به صورت قهوه خانه ای و خانگی گسترش یافته و مورد سوء مصرف قرار گرفته است. تریاک شامل مشتقاتی از قبیل شیره خشخاش ، عصاره ، و شیره تریاک است. شیره تریاک از جوشاندن سوخته تریاک و تریاک به نسبت 3 به 1 تهیه می شود. برخی از افراد با فکر اشتباه درباره خواص شیره تریاک برای مردان به سمت استعمال این ماده مخدر می روند و متاسفانه به دام اعتیاد گرفتار می شوند برای ترک اعتیاد شیره تریاک با کارشناسان ترک اعتیاد نگین تماس بگیرید.

شیره تریاک در طب سنتی

در طب سنتی از تریاک و شیره تریاک از آن دسته داروهایی هستند که فواید و مضرات فراوانی دارد. از مهم ترین خواص این دو ماده مخدر می توان خاصیت مسکن بودن در دردهای شدید را بر شمرد که از قدیم اطباء را محتاج به استفاده از آن کرده است. با این وجود به دلیل سمی و تریاقی بودن مضرات فراوانی را نیز به همراه دارد.
مصرف تریاک باعث ایجاد حس شادی و نشاط و نعشگی در انسان می گردد. مصرف تریاک اعتیاد آور است و ترک مصرف آن باعث بروز احساس نیاز به مصرف مجدد می گردد.

 طبع تریاک

طبیعت و مزاج شیره تریاک در طب سنتی

در طبیعت و مزاج تریاک اختلاف بسیار زیاد است؛ اکثریت اطبا یونان آن را سرد و خشک ، اطبا هند آن را گرم و خشک و در طب سنتی ایران اکثر اطبا آن را سرد می‌دانند.
در طب سنتی ایران اعتقاد بر این است که مصرف تریاک به دلیل طبیعت سرد و خشک آن طبیعت بدن را به سمت سردی تغییر می دهد. به طور کلی افراد بر این نظرند که طبع مخدر تریاک سرد، اما طبع شیره تریاک گرم است.
با استفاده از شیره تریاک و گرم شدن مزاج، مویرگ های سطحی و منافذ پوستی بسته می شود و باعث هدایت و تجمع حرارت بدن به سمت درون بدن می شود. در نتیجه حرارت درون بدن افزایش می یابد و شخص به طور کاذب احساس گرمای بیش از حد طبیعی می کند.

اعتیاد به شیره تریاک در طب سنتی

این افزایش حرارت نیز بر روی عملکرد مغز تاثیر می گذارد و در نتیجه حالت فرح و نشاط و سرخوشی و نعشگی و احساس قدرت در انجام کارها در شخص افزایش می یابد. تداوم در استعمال تریاک و افزایش حرارت بیش از حد طبیعی ناشی از آن، سبب ضعف اعضای بدن مانند مغز و قلب و کبد شده وسلامت فرد دچار اختلال می شود. با مصرف مجدد و بیش تر تریاک برای جبران این حالت ها فرد دچار اعتیاد می شود.

 رفع سردی تریاک

قطع مصرف شیره تریاک در طب سنتی

دانشمندان طب سنتی ایران اعتقاد دارند تریاک، شیره تریاک و مخدرهای طبیعی که سرد و خشک هستند، جزء داروهای سمی طبقه بندی می شوند. با مصرف شیره تریاک رطوبتی که به طور طبیعی در بدن جاری است منجمد شده و روان شدن آن ها در بدن کند یا متوقف می شود و با قطع ناگهانی یا کاهش مصرف به دلیل از بین رفتن عامل انجماد رطوبت در بدن، مجددا روان می شوند و علائمی مانند سنگینی در تنفس، ریزش اشک، آب ریزش بینی، عطسه بسیار، بی خوابی، درد مفاصل و دل پیچه و کاهش اشتها، درد کمر و درد پشت، سردرد و تب و اضطراب در شخص به وجود می آید.

دیدگاه‌ها  
+1
بنده نزدیک به یک سال از اپیوم به جای تریاک استفاده کردم. آثار فاجعه باری روی بدنم گذاشت و دل درد های جانکاه و خستگی و کسالت بیش از حد نتیجش بود. تحصیلات فوق لیسانس فنی دارم و بشدت از مصرف اپیوم پشیمان هستم. خواهش می کنم اگر بدن خودتون رو دوست دارید شربت هایی مثل اپیوم و متادون را به هیچ وجه مصرف نکنید. چون بعد از مدتی خبری از نعشگی نیست و فقط بیماری های مختلف رو روی بدنتون به یادگار خواهد گذاشت!!!!
سلام..همیشه گفتند سو مصرف خوب نیست در کنگره 60 بطور علمی و کلاسیک همین شربت آپیوم در طی 11ماه بدن شخص ترمیم شده و بدرمان میرسد
+3
سلام بنده به عنوان پزشک خدمت شما عرض میکنم که این مسئله که میگویند طبع شیره تریاک گرم است نوعی خرافه و حرف عامیانه است زیرا مواد موثره تریاک و شیره تفاوت چندانی ندارد فقط مواد غیر محلول در اب مثل تبائین و پاپاورین در شیره تریاک وجود ندارد و غلظت برخی مواد دیگر ان از تریاک بیشتر است. احساس گرمی که با مصرف شیره وجود دارد موقت است برای شناسایی طبع یک ماده باید به اثر طولانی مدت آن دقت کنیم که ایجاد تولرانس و سودا زایی و اعتیاد در افراد مصرف کننده نشان سرد بودن طبع تریاک و سایر مشتقات آن من جمله شیره تریاک است .
سلام آقای دکتر من شیره تریاک مصرف می کنم.الان دیگه خسته شدم میخوام ترک کنم یکی از دوستان به من قرص متادون تجویز کردن آیا میشه با متادون شیره رو ترک کرد ممنون میشم راهنمایی کنید
-1
به نقل از mosy dar:
سلام آقای دکتر من شیره تریاک مصرف می کنم.الان دیگه خسته شدم میخوام ترک کنم یکی از دوستان به من قرص متادون تجویز کردن آیا میشه با متادون شیره رو ترک کرد ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام دوست عزیز وقت شما به خیر
هیچ روش خودسرانه ای برای ترک اعتیاد جوابگو نیست و به احتمال بسیار زیاد خطرات جبران ناپذیر دیگری را برای شما به همراه دارد. از خوددرمانی برهیز کنید و هرچه زودتر به نزدیک ترین مرکز ترک اعتیاد مراجعه فرمایید تا فرایند ترک زیر نظر متخصص انجام شود.
نه داداش اونم یک جور مواد هستش اگه اونم مصرف نکنی درد وخماری داری تازه دردش بدتر از تریاک هستش من بابام مصرف میکردن مثل شما یکی همینجور پیشنهاد داده بود که با معتادن ترک کنن ولی تا ترک کردن معتادن رو خیلی بیشتر از تریاک درد کشیدن
+1
سلام، به نظر بنده طبع تریاک گرم اول سرد اخر است و طبع شیره تریاک سرد،چون وقتی تریاک مصرف میکنند انسان فعال میشود واحساس قدرت و چابکی میکن در هنگام نعشگی و این علایم نشاناز گرمی بدن دارد ،ولی با استفاده از شیره تریاک انسان دچار کرختی و چرت و خواب الودگی میشود واین علایم سردی میباشد
متادون بدترین مواد روی دنیا و آخرت است
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.