ترک اعتیاد کوکائین

ترک اعتیاد کوکائین در افراد مختلف با توجه به تایمی که از کوکائین استفاده کرده اند و سلامت جسمی آن ها متفاوت خواهد بود. برعکس ترک اعتیاد مواد افیونی مثل ترک اعتیاد الکل، ترک اعتیاد حشیش یا همان سیگاری و... ترک اعتیاد کوکائین اغلب با علائم جسمی کمتری همراه است و ممکن است زمان نسبتاً کمتری برای تکمیل آن طول بکشد. در بعضی کیس های خاص، برخی از علائم ترک محرک ممکن است ماه ها یا حتی سال ها پس از سم زدایی ادامه داشته باشد، که می تواند جلوگیری از عود با گذشت زمان را دشوارتر کند.

ترک کوکائین چقدر طول میکشد

هیچ جدول زمانی مشخصی وجود ندارد که برای هر فرد معتاد به کوکائین سازگار باشد، اما به طور کلی، کسی که از ماده مخدر کوکائین سم زدایی می کند سه مرحله اصلی را طی می کند: مرحله سقوط، مرحله هوس و مرحله انقراض. که آن ها را در ادامه برای شما توضیح می دهیم. فرآیند سم زدایی پاکسازی سموم از بدن و مغز است و به عواملی از جمله:

  • مقدار کوکائین مصرف شده
  • مدت سوء استفاده از کوکائین
  • نوع دارو یا خلوص دارو
  • فیزیولوژیک فرد سوء استفاده کننده

علائم ترک اعتیاد کوکائین

  • هوس مصرف دوباره کوکائین
  • ناراحتی کلی
  • افسردگی
  • افکار خودکشی
  • بی قراری
  • تحریک و خشونت
  • بی حالی یا کندی فعالیت
  • افزایش اشتها
  • رویاهای ناخوشایند
  • خستگی
  • تعرق
  • لرزش بدن
  • حالت تهوع و سردرد

هوس مصرف دوباره در ترک کوکائین شدید است به همین دلیل احتمال اعتیاد دوباره بالا است. در بعضی افراد این هوس ها تا ماه ها بعد از ترک ماده مخدر از بدن بیمار ادامه خواهند داشت به خصوص اگر فرد مدت طولانی کوکائین استفاده میکرده است. یکی دیگر از جنبه های بالقوه طولانی مدت ترک کوکائین می تواند آنهدونی باشد، که توانایی کاهش احساس لذت در افراد است.

زمانبندی ترک کوکائین 

غلظت اوج کوکائین با پاک شدن آن از بدن در اثر فرآیندهای متابولیکی، شروع میشود. زمانی که طول می کشد تا نیمی از دوز مواد مخدر از بدن خارج شود به عنوان نیمه عمر کوکائین شناخته می شود، و این روش خوبی برای اندازه گیری مدت زمان حذف کامل دارو است.
نیمه عمر کوکائین می تواند تا شش ساعت باشد و متابولیت اصلی آن - بنزوئیل کلونین، با نیمه عمر 12 ساعت - ممکن است از طریق آزمایش های مختلف تا 4 روز پس از استفاده در بدن فرد تشخیص داده شود.
زمان های حذف مواد مخدر برخی از جنبه های جدول زمانی سم زدایی / ترک کوکائین را تحت تأثیر قرار می دهد، مانند موارد ذکر شده توسط بهداشت روان روزانه:
- پایین آمدن از اوج: افت اولیه سرخوشی که می تواند از چند ساعت تا 3-4 روز طول بکشد.
- هوس به مصرف دوباره: علاقه به مصرف دوباره از یک هفته تا 10 هفته در افراد دیده می شود.
- مرحله انقراض: بعد از 10-30 هفته، میل به کوکائین کاهش می یابد، اگرچه می تواند به صورت مقطعی ادامه یابد و مدیریت آن آسان تر است.

زمانبندی ترک اعتیاد کوکائین

ترک اعتیاد کوکائین در خانه

اعتیاد به کوکائین می تواند بر روابط خانوادگی، سلامتی و شغل فرد تأثیر بگذارد. خواه شخصی تازه اعتیاد پیدا کرده است یا سال هاست با اعتیاد دست و پنجه نرم می کند، بهبود اعتیاد به کوکائین امکان پذیر است. برنامه بهبود اعتیاد میتواند با سم زدایی کوکائین در منزل آغاز شود. سم زدایی به تدریج بدن بیمار را از وابستگی به اثرات کوکائین دور می کند و تمام آثار دارو را از بین می برد. سم زدایی ضروری است زیرا نه تنها به بدن در شروع روند بهبود کمک می کند، بلکه بیمار را برای درمان یا مشاوره برای بهبودی کامل اعتیاد آماده می کند.   افراد در هنگام ترک مواد مخدر باید از مواد غذایی مفید و مغذی استفاده کنند. استفاده از لبنیات و شیر برای ترک اعتیاد به همراه سبزیجات و میوه جات در کنار مغزیجات می تواند انرژی از دست رفته فرد معتاد را تامین نماید.

ترک اعتیاد کوکائین در خانه چگونه است؟

ترک اعتیاد کوکائین در خانه نیز امکان پذیر است. متخصصان مرکز بستری ترک اعتیاد نگین می توانند به شما برای اینکار کمک کنند.
- ارزیابی اولیه: تیم پزشکی ما سابقه پزشکی بیمار، سابقه استفاده از کوکائین، داروهای تجویز شده و سایر عوامل بهداشتی و سبک زندگی را ارزیابی می کند. پس از بررسی سابقه بیمار یک برنامه مخصوص برای سم زدایی وی تهیه میشود. این ارزیابی ها کمک میکند که درمان بیمار را بهتر تحت نظر بگیریم.
- توجه به ریشه های روانی در ترک اعتیاد: از آنجایی که کوکائین روی حالات روحی افراد تاثیر میگذارد و باعث حالات افسردگی شدید در افراد میشود کسانی که قصد ترک در خانه را دارند باید حتما با یک روانکاو ملاقات داشته تا خدایی نکرده دست به خودکشی یا آسیب جسمی به خود نزنند.
- عوامل وسوسه به استفاده دوباره را بشناسید: سم زدایی به تنهایی به ترک اعتیاد کمک نمیکند شما باید عواملی را که باعث روی آوردن شما به مواد شده بود را شناسایی و از آن ها دوری کنید. برای مثال از افرادی که با آن ها کوکائین مصرف میکردید دوری کنید.
- در صورت مشاهده علائم ترک با مشاور خود صحبت کرده و تکنیک های کنترل این علائم را از وی یاد بگیرید.

اگر در خانه امکان استفاده دوباره برای شما بیشتر است حتما برای ترک اعتیاد از طریق بستری ترک اعتیاد اقدام به ترک کنید.  

مراقبت های بعد از ترک اعتیاد کوکائین

از آنجا که علائم ترک کوکائین در درجه اول روانشناختی است، توانبخشی باید شامل حمایت عاطفی و همچنین درمان وابستگی جسمی باشد.
روش های اصلاح رفتار، مانند درمان رفتاری شناختی (CBT)، می توانند به شناسایی عوامل محرک اجتماعی و محیطی و همچنین تغییر الگوهای رفتاری منفی کمک کنند. مشاوره، درمان های گروهی و فردی همراه با گروه های مداوم پشتیبانی و آموزش خانواده می تواند به جلوگیری از مصرف دوباره کمک کند.

ترک کوکائین چند روز طول میکشد؟

انواع مواد مخدر همچون کوکائین اثر مخربی بر جسم و ذهن فرد معتاد می گذارند. به همین دلیل سپری کردن دوره پاکسازی بدن از این مواد به طور کامل اهمیت زیادی دارد. به طور کلی ترک مواد مخدر دوره ای 21 روزه دارد. اما کوکائین چیزی حدود 90 روز در بدن باقی می ماند و باید مصرف داروها و دوره ی درمانی را از 30 روز تا 90 روز ادامه دهید. 

مرکز ترک کوکائین

مراکز مختلفی برای ترک اعتیاد وجو دارند اما باید در نظر داشته باشید که تمام این مراکز معتبر نیستند و یا پزشکان این مراکز از تخصص برای ترک کوکائین برخوردار نیستند و همان روش هایی را بر روی فرد معتاد به کوکائین پیاده می کنند که بر روی فرد معتاد به تریاک اعمال کرده اند. و اینچنین می شود که فرد مهتاد به کوکائین نه تنها درد زیادی را متحمل می شود بلکه بدن و ذهن او به طور صحیح و کامل از کوکائین و وسوسه های اعتیاد پاک نمی شود و مجدد به سمت مصرف مجدد برمی گردد. و در افرادی که یک بار تجربه ترک ناموفق داشته اند و با دردها و اذیت های ترک رو به رو شده اند اقدام و اراده مجدد برای ترک بسیار دشوار می شود. بنابراین انتخاب یک مرکز معتبر ترک اعتیاد که پزشکان آن به طور تخصصی دانش کافی برای ترک کوکائین را داشته باشند از اهمیت بسیاری برخودار است. 

بیمارستان ترک اعتیاد نگین مرکزی مناسب برای ترک اعتیاد کوکائین

زمانی که در عزیز خود نشانه هایی از مصرف مواد مخدر کوکائین را احساس کردید باید بلافاصله او را به بهترین مرکز ترک اعتیاد کوکائین که می شناسید بفرستید تا مراحل درمانی بر روی او آغاز شود. مواد مخدر کوکائین قبل از هر چیز بیشترین تاثیر را بر روی سیستم عصبی مرکزی دارد. این ماده مخدر به صورت پودری و کریستالی به فروش می رسد. این ماده مخدر بسیار سخت از بدن خارج می شود و ولع در مصرف این ماده مخدر می تواند مداوم و مزمن شود. این ماده مخدر از جمله موادی است که تاثر آن بر روی ذهن بسیار جدی تر از اعتیاد جسمی آن است. بنابراین باید به صورت دائم و 24 ساعته مراقبت از این بیماران در حین بستری صورت پذیرد. درمان این ماده مخدر باید توسط یک مجموعه حرفه ای در این زمینه و به صورت پاکسازی جسمی با دارو و مراقبت و پاکسازی ذهنی با تراپی و داروهای اعصاب به صورت همزمان انجام گیرد در غیر این صورت نتیجه مطلوب حاصل نمی شود. با توجه به این موارد حائز اهمیتی که برای ترک این ماده مخدر برای شما گفتیم انتخاب یک مرکز حرفه ای بسیار اهمیت دارد. بیمارستان ترک اعتیاد نگین مرکزی مناسب برای ترک اعتیاد کوکائین است. شما می توانید برای دریافت مشاروه رایگان از کارشناسان این مجموعه قبل از هر اقدامی می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس گرفته و با متخصصان این مجموعه مشورت کنید.  

دیدگاه‌ها  
هزینه ترک کوکائین توی کمپتون چنده؟
سم زدایی توی خونه چند روز طول میکشه؟
من الان بیشتر از ده هفته ست کوکائین نکشیدم ولی هنوز میلم کم نشده باید کار کنم؟
-2
برای ترک کوکائین میشه متادون مصرف کرد؟
من قبل مصرفمم خیلی لاغر بودم اکثر دوستام میگن ترک کنم دووم نمیارم و ولش کنم ولی من دلم میخواد ترک کنم چکار کنم بنظرتون؟
+1
اقا دمتون گرم کاش هرکس میخواد سراغ اینا بره قبلش با چندتا معتاد حرف بزنه ببینه بازم دلش میخواد یا نه
نوشتن دیدگاه

سوالات متداول ترک کوکائین

کلینیک مناسب برای ترک اعتیاد به کوکائین در اصفهان کجا است؟

کلینک ترک اعتیاد نگین یکی از مراکز حرفه ای در ترک انوع مواد مخدر از جمله کوکائین است. شما می توانید قبل از هر اقدامی از طریق شماره های درج شده در سایت این مجموعه با متخصصان این مرکز در ارتباط باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید. 

ترک کوکائین چقدر طول میکشد؟

هیچ جدول زمانی مشخصی وجود ندارد که برای هر فرد معتاد به کوکائین سازگار باشد ، اما به طور کلی ، کسی که از ماده مخدر کوکائین سم زدایی می کند سه مرحله اصلی را طی می کند: مرحله سقوط ، مرحله هوس و مرحله انقراض.

علائم ترک کوکائین چیست؟

- خستگی

- افسردگی

- تحریک پذیری

- بی قراری

- افزایش اشتها

- کابوس

- لرزش بدن

- احساس ناراحتی

- کند شدن سرعت فکر کردن

- مشکل در تمرکز

- سستی

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.