تست متادون و علل منفی شدن تست اعتیاد به متادون
منفی شدن تست متادون

متادون یکی از داروهایی است که  برای ترک اعتیاد به هروئین مصرف میشود اما این تنها استفاده متادون نیست. متادون از طرفی دیگر به طور فزاینده ای برای درمان درد استفاده میشود، نه فقط اعتیاد به مواد افیونی. استفاده طولانی مدت از این ماده مخدر امکان اعتیاد به آن را بالا میبرد در اینجاست که اهمیت تست اعتیاد به متادون مطرح می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ترک اعتیاد به متادون در خانه می توانید با متخصصان کلینیک نگین در ارتباط باشید. 

آیا متادون تست اعتیاد را مثبت میکند؟

دلایل مختلفی برای تست اعتیاد وجود دارد و این سوال برای بعضی افراد پیش می آید که آیا مصرف متادون تست اعتیاد قبل از ازدواج را مثبت خواهد کرد یا خیر. اگر شما متادون را با تجویز پزشک مصرف کرده اید با قطع مصرف متادون این ماده از بدن شما خارج خواهد شد و تست منفی میشود. 
اگر فردی که متادون مصرف میکند تست اعتیاد به مرفین بدهد جواب تست وی منفی خواهد شد اما در هنگام مصرف متادون جواب تست اعتیاد متادون مثبت خواهد شد.

چه داروهایی باعث تست اعتیاد مثبت می شوند؟

از جمله دیگر داروهایی که تست اعتیاد را مثبت خواهند کرد میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

  • آنتی ‌هیستامین ها 
  • ضد افسردگی‌ ها 
  • آنتی ‌بیوتیک‌ها 
  • مسکن ها
  • داروهای اعصاب
  • آمفتامین
  • مت آمفتامین‌، کریستال
  • داروهای ضد افسردگی‌
  • انواع کدئین ها
  • قرص ‌های دیکلوفناک
  • متادون

پس در صورتی که از این داروها استفاده میکنید قبل از تست اعتیاد باید آنها را با مشورت پزشک خود قطع کنید تا جواب شما مثبت کاذب نشود. 

روش های تست متادون 

روش های مختلفی برای تشخیص اعتیاد به متادون وجود دارد که ما بعضی از آنها را برای شما توضیح خواهیم داد. 

تست ادرار متادون

یکی از روش های تست اعتیاد به متادون با تست ادرار است. برای این کار میتوان به آزمایشگاه مراجعه کرد یا از تست های آماده استفاده کرد که البته خطا و تقلب در تست های آماده امکان بالاتری دارد. غلظت ادرار در جواب صحیح تست اعتیاد به متادون تاثیر بسزایی دارد. متادون در ادرار به مدت سه روز خود را نشان خواهد داد.  وجود متادون در ادرار را با غلظت 300 نانوگرم در میلی لیتر یا بیشتر تشخیص داده خواهد شد متابولیت متادون (EDDP) نیز ممکن است در این آزمایش شناسایی شود.

نوار تست متادون

نوار تست متادون اعتیاد را بدون نیاز به بررسی در آزمایشگاه به شما نشان خواهد داد. این نوار با توجه به PH موجود در ادرار واکنش نشان خواهد داد و در صورتی که این نوار صورتی رنگ شود جواب تست مثبت است.

تست بزاق متادون

با تست بزاق میتوان به راحتی اعتیاد متادون را در افراد بررسی کرد. اثرات متادون در بزاق 30 دقیقه بعد از خوردن قرص تا چند روز بعد از آخرین استفاده باقی خواهد ماند.

تست مو متادون

این تست برای افرادی که زمان زیادی است به متادون اعتیاد دارند پیشنهاد میشود. فردی که اعتیاد طولانی مدتی به استفاده از متادون دارد ، ردپای متادون در موهای خود خواهد داشت. برای کسی که تازه متادون مصرف کرده است ، ممکن است دو هفته طول بکشد تا متادون در مو ظاهر شود. آزمایشات مو برای تشخیص متادون در طولانی مدت مفید است ، زیرا پس از آخرین استفاده ، اثرات دارو برای ماهها در مو باقی می ماند.

تست خون متادون

متادون در خون از 30 دقیقه پس از آخرین استفاده تا چندین روز خود را نشان خواهد داد. با اینکه آزمایش خون بسیار دقیق است ، اما به دلیل گرانی ، تهاجمی بودن و پنجره تشخیص نسبتاً کوتاه معمولاً برای آزمایش متادون استفاده نمی شود.

علل منفی شدن تست متادون 

متادون به مدت چندین روز در جواب آزمایش ها نشان داده میشود. اما بعضی از افراد با مصرف زیاد آب و قطع مصرف به مدت چندین روز میتوانند جواب تست خود را منفی کنند. البته در صورتی که استفاده از متادون در این افراد طولانی مدت بوده در این مدت آنها علائم ترک متادون را در خود مشاهده خواهند کرد. اگر به هر دلیلی میخواهید تست متادون شما منفی شود حتما قبل از هر کاری با پزشک متخصص مشورت کنید چرا که ترک ناگهانی متادون خطرناک است و گاها مشکلات قلبی برای فرد بوجود می آورد. 

دیدگاه‌ها  
باسلام برای بیرون رفتن شربت اپیون ازبدن من چه مدت طول میکشد
به نقل از ناشناس:
باسلام برای بیرون رفتن شربت اپیون ازبدن من چه مدت طول میکشد
سلام دوست عزیز با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید و از پزشکان متخصص کلینیک مشاوره دریافت کنید.
باسلام بنده 42سالمه ب مدت 2سال ک هرصبح1چهارم قرص متادون مصرف میکردم .الان ب مدت 4روز است ک ترک کردم وسه روز دیگر باید جواب تست 5گانه روتحویل بدم ایا جواب تست امکان دارد مثبت بیاد. .. لطفاً راهنمایی ام کنید وضمنا هرروز آبلیمو بااب فراوان مصرف میکنم. باتشکر ازشما
سلام من الان متادون مصرف کردم 2روزدیگ بایدبرم خون ازمایش لطفاچیکارکنم نشون نده منفی باشه
توروخداهرچه زودجوابشوبهم بدین وبگیدچیکارکنم وقت زیادی ندارم
مثبت شک نکن ....دوهفته حداقل لازمه
بخدا قسم همین الان از ازمایش امدم مصرف متادون دارم همین الان از ازمایشگاه امدم متادونم مثبت در امد سه روزه هم نخوردم خودمو زده بودم به سرما خوردگی تورو خدا برید ترک کنید مثل من شرمنده نشید ابروتون نره
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.