ترک یابویی چند روز طول میکشد

ترک اعتیاد یکی از سخت ترین کارهای زندگی بوده و نباید معتادان را در این راه سرزنش کنیم. به قول معروف اگر ترک اعتیاد آسان بود تاکنون تمام معتادان توانسته بودند که مواد را کنار بگذارند. اگر از معتادان بپرسیم که کدام روش را از ترک را ترجیح می‌دهند، همه آن‌ها روش‌های سریع و بدون درد را انتخاب می‌کنند. اما، روش‌های بدون درد هرگز سریع نبوده و نیاز به یک فرایند طولانی دارد. در بین روش‌های بدون درد، شیوه ترک تدریجی از همه بهتر است. اما این روش به 6 الی 7 ماه زمان نیاز دارد که ممکن است صبر بیماران را به سر بیاورد. بنابراین، باید به دنبال یک روش سریع بود. روش یابویی سریع‌ترین روش ترک اعتیاد است. اما در این روش بیمار دردهای زیادی خواهد کشید. به همین علت است که باید فرایند درمانی را در کلینیک و کمکپ‌های ترک اعتیاد انجام داد.

مدت زمان ترک یابویی

به طور طبیعی 12 الی 14 روز زمان لازم است تا تمام سموم ناشی از مواد مخدر از بدن خارج شود. معمولا در این روش احتمال بازگشت بیمار به مصرف مجدد مواد بالاست. از همین رو دقت در انجام آن بسیار مهم بوده و حتما باید تحت کنترل پزشک انجام شود. خیلی‌ها این روش را غیر اصولی می‌دانند. اما برخی هم معتقدند که انجام درست آن می‌تواند خیلی هم برای بیمار سودمند باشد. چراکه روش‌های تدریجی نیاز به مدت زمان طولانی داشته و اگر بیمار پس از اتمام دوره خود برای مدتی مواد مصرف نکند، خیلی سخت با قضیه کنار خواهد آمد.
معمولا، کلینیک‌های ترک اعتیاد برنامه‌های ویژه و مفیدی در این 12 روز برای ترک یابویی در نظر می‌گیرند. از برنامه‌های تفریحی گرفته تا برنامه‌های ورزشی که همگی در مسیر تحقق اهداف کلینیک و بیمار انجام می‌شود. همچنین، هزینه درمان یابویی به مراتب از درمان‌های تدریجی کمتر است. چراکه در روش ترک تدریجی بیمار باید هنوز برای مصرف مواد هزینه صرف کند. اما، در روش یابویی تنها یک بار برای همیشه هزینه می‌شود.

آیا روش ترک یابویی درد دارد

از آنجایی که تریاک و سایر مواد مخدر خود یک ماده مرفینی و آرامبخش هستند، ترک آن‌ها با درد توام با خماری همراه است. از این رو، در برخی از کلینیک‌ها برای تسکین درد از داروهای آرامبخش استفاده می‌شود تا بیماران درد کمی را حس کنند. پس با این تفاسیر نتیجه می‌گیریم که هر چه درمان سریع‌تر باشد، درد آن نیز بیشتر بوده و بیمار را با مشکلات زیادی مواجه می‌کند. تنها زمانی می‌شود بر این دردها فائق آمد که عزم خود را برای غلبه بر اعتیاد جزم کنیم. حقیقت امر این است که ترک آنی مواد مخدر مشکلاتی را به همراه دارد که خیلی‌ها از انجام آن خودداری می‌کنند. معمولا، پزشکان روش استاندارد سم زدایی بوقلمونی را پیشنهاد می‌کنند که این روش نیز معایب خود را دارد. در این روش نیز تجربه نشان داده است که بیمار پس از مدتی به مصرف مواد بازگشته است.

ترک یابویی چند روز طول میکشد

خطرات بازگشت مجدد به مواد مخدر

بازگشت مجدد پس از ترک آنی مواد مشکلات جبران ناپذیری را برای بیماران به همراه دارد. طبق آمار منتشر شده از کمپ‌های ترک اعتیاد، بیش از 90 درصد از مصرف کنندگان هروئین پس از ترک اعتیاد هروئین اقدام به مصرف مجدد مواد می‌کنند. همچنین، بازگشت در مصرف کنندگان قرص و الکل نیز 70 درصد گزارش شده است. در بین مصرف کنندگان کراک نیز بیش از 84 درصد به مصرف مجدد آن ادامه داده‌اند. این آمارها نشان می‌دهد که ترک یابویی و سایر روش‌های آنی پر خطر بوده و باید اصول و استاندارد ترک اعتیاد در آن‌ها لحاظ شود.
قطعا بدون کمک مراکز ترک اعتیاد این امر میسر نبوده و بیماران برای ترک مواد نیاز به مشاوره و حمایت پزشکان دارند. کلینیک‌های درمانی باید فضا را برای بیماران مهیا کنند تا آن‌ها هیچ کم و کاستی را احساس نکنند. نباید به معتادان به چشم یک فرد شکست خورد نگریست. معتادان نیز مشکلات خود را دارند و باید توسط تمام ارگان‌ها و عموم مردم حمایت شوند.

نمی‌توان به طور قطع یک روش را، بهترین تلقی کرد. ممکن است یک روش برای یک بیمار مضر باشد؛ در حالی که همان روش برای بیمار بعدی مفید واقع شود. بنابراین بهترین روش ترک اعتیاد، روشی است که توسط پزشک اتخاذ شود و در آن، بیمار هیچگونه مشکلی را تجربه نکند.

 

دیدگاه‌ها  
+4
متاسفانه دولت هیچ حمایتی در این زمینه ندارد، و انگار خود آقایون برای این کار برنامه داشته اند در چند سال اخیر متاسفانه تعداد معتادان افزایش چشمگیری داشته و برنامه های تلویزیونی و آگاه کننده هم بسیار کم شده است و هیچ حمایتی از سوی هیچ سازمانی صورت نمیگیرد و انجمن ها هم در اکثر شهرها تعطیل شده اند، بیاییم خودمان به فکر خودمان باشیم، من مدت 2 سال گرفتار مصرف تریاک شدم ولی الحمدالله با یاری خداوند بزرگ بدون مراجعه و بدون دارو تصمیم به ترک گرفتم و خدا را شکر گذارم که کمکم کرد و توانستم خودم را از این دام نجات دهم،، گر خدا یار است بر سلطان مپیچ
+1
با عرض سلام و احترام، دوست عزیز بسیار خوشحال هستیم که توانسته اید این دوره را با موفقیت پشت سر بگذارید، با آرزوی موفقیت برای همه عزیزان.
ایشالا همتون که این متن میخونید پاک بشید فقط بخواید میتونید درد تحمل کنید درد مال مرد درد بهتر تا خفت خاری بکشی دوش اب گرم بگیر شبا رو نخواب اهنگ با صدای بلند تو گوشت گوش کن درد یکم کمتر میکنه پاهات درد گرفت برو اب گرم بزن بزن پشت هم بزن شبا درد بیشتر اصلا نخا بخوابی بیدار بمونی بهتر تاروز چهارم میتونی یزره بخوابی همیشه قبل ترک یکم از هرچی میکشی بزار داخل کمد بگو اگه رو به مرگ بودم بزنم ولی نمیمری نمیزنی میگذره درد مال مرد تحمل کن خوب میشی
با سلام من متادون مصرف میکردم، مصرفم زیاد نبود، یابویی کنار گذاشتم و کارمندم خیلی درد دارم و مرتب مزاجم به هم میریزه، بعد از 7 روزو نیم دردم تازه نزدیک به نصف شده و هیچ فعالیتی نمیتونم انجام بدم
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.