درمان بی حالی بعد از ترک اعتیاد

آیا دچار بی حالی و رخوت شده اید؟ در زمان هایی که بی حس و حالی را تجربه می کنید و انگیزه ای برای انجام هیچ فعالیتی ندارید، چه نوع تفکری می تواند برای شما کمک کننده باشد؟ حقیقت این است که بی حالی می تواند کل روال زندگی ما را تحت تاثیر خود قرار دهد و باعث شود که نتوانیم به خوبی فکر کرده و تصمیم گیری کنیم. افرادی که در حال ترک مواد مخدر و الکل هستند باید یکی از اولویت های خود را به مبارزه با بی حالی اختصاص دهند.
افراد در دوران ترک اعتیاد بی حال و بی انرژی هستند، آنها نمی دانند چه فعالیت هایی انجام دهند تا سرگرم و با انگیزه شوند، به همین دلیل خطر افتادن دوباره به دام اعتیاد، برای آن شخص شکل می گیرد. دانستن اینکه چطور باید بی حالی بعد از ترک اعتیاد را درمان کنید، می تواند بسیار به شما و کسی که دوستش دارید کمک کند تا پاک بمانید.

دوره ترک اعتیاد با بی حالی

قبلا از اینکه درباره ی روش های بی حالی صحبت کنیم، بگذارید اول مفهوم آن را تعریف کنیم. بی حالی حالتی است که در آن فرد ناراضی است و علاقمند به انجام کاری نیست. همچنین ممکن است از تجربه فکر و احساسی که دارند، ناراحت باشند. افرادی که در دوره ترک اعتیاد قرار دارند و از زندگی خود احساس نارضایتی و بی علاقگی می کنند، ممکن است سعی کنند دوباره به مواد روی آورند. به افراد که در دوره ی ترک هستند، گفته می شود که در آینده و پس از اتمام دوره ترک زندگی بهتر می شود، بعلاوه فرد با تجربه بی حالی، انگیزه کافی ندارد و تصور می کند که پاک شدن سخت است و از این رو احتمال دارد دوباره به مواد روی آورد.

بی حالی بعد از ترک اعتیاد
طبق یافته های روانشناسی امروز، بی حالی یک فرد ممکن است منجر به ایجاد یک عادت شود، مخصوصاً اگر راحتی و امنیت خاطری که فرد دنبالش است، را از دست داده باشد. در واقع افراد ممکن است مصرف مواد و الکل را، آسانترین راه برای سرگرم کردن خود بدانند. همچنین هر زمانی که حس دردناک بی حالی بر آنها چیره می شود، ممکن است مواد و الکل را مناسب ترین دوستانی ببینند که می توانند به سرعت ذهنشان را تسکین دهند. با این وجود، مهم نیست چقدر فکر می کنید که زندگی دردناک و ناعادلانه است یا چقدر احساس بی حالی می کنید، هنوز هر روز که از خواب بیدار می شوید چیزهای زیادی برای انجام دادن دارید تا پاک بمانید. فراموش نکنید که روش های زیادی هستند تا در دوره ترک اعتیاد با بی حالی بجنگید.

نکته ی اول : هدف خود رابیابید!

وقتی هدف خود را بدانید، بی حالی جایی در زندگی شما نخواهد داشت. این باعث می شود تا شما ارزش خود را پیدا کنید، مخصوصا برای کسانی که دوستتان دارند. با پیدا کردن هدف خود در زندگی و تمرکز بیشتر روی اهداف بزرگ و در عین حال خودداری از لذت های کوچک مثل مصرف مواد و الکل، فضایی برای زندگی بهتر بوجود می آید.

نکته ی دوم: کنجکاو باشید تا چیزهای جدیدی یاد بگیرید.

براین اساس، وقتی خلاقیت خود را بکار نبرید، بی حالی به سمت شما خواهد آمد. بنابراین تمام کاری که باید بکنید این است که کنجکاو بمانید، هر روز یک یا دو چیز جدید یاد بگیرید و همچنین با کسانی که ملاقات می کنید، تعامل سازنده داشته باشید. می توانید موسیقی های جدید گوش کنید، افراد جدیدی را ببینید که سرشار از شور وشوق هستند، غذاهای جدید را امتحان کنید، به مکان های جدید سفر کنید و ایده های جدید یاد بگیرید. کارهایی که می توانید انجام بدهید بی پایان هستند.

درمان بی حالی بعد از ترک اعتیاد

نکته ی سوم: نگاهی به دور و بر خانه تان بیندازید.

کارهای زیادی را می توانید به سادگی در خانه انجام دهید. خیلی از مردم گلایه دارند که آخر هفته شان هرگز برای تمام کردن کارهای اطراف خانه کافی نیست! می توانید اجاق گاز را تمیز کنید، غذای مورد علاقه تان را بپزید، کمد لباستان را تمیز کنید، یا وبلاگ جدیدی برای خودتان بسازید.

نکته ی چهارم: به باشگاه بروید و ورزش کنید.

ورزش دشمن بی حالی است. وقتی بی حال هستید، خودتان را از انرژی مورد نیاز برای دیدن خوش بینانه زندگی محروم می کنید. باتوجه به زندگی روزمره بی حالی را میتوان به " آنتروپی یا بی نظمی" تشبیه کرد، ازآنجایی که از حرکت مداوم خودداری می کنید و انرژی صرف نمی کنید. با ورزش شما مواد شیمیایی آزاد می کنید که به بهبود روان شما کمک میکند.

درمان بی حالی بعد از ترک اعتیاد

نکته ی پنجم: مجذوب شوید.

با توجه به این نکته، کارشناس و مربی زندگی تأکید میکند که شما باید یاد بگیرید که مجذوب چیزهای اطراف خود شوید. بر اساس این نکته لحظه ای بایستید و گل ها را بو کنید. دنبال چیزهایی باشید تا حس کنجکاوی و هیجان شما را تحریک کند. شاید بتوانید سرگرمی یا مهارت جدیدی کشف کنید یا دوستان جدیدی پیدا کنید. هرگز از مجذوب شدن به چیزهای شگفت انگیز این جهان دست برندارید.

نکته ی ششم: استراحت کافی داشته باشید.

وقتی به طور کافی استراحت نکنید، مشخص است که درطول روز احساس بی حالی داشته باشید. وقتی استراحت کافی نداشته باشید، مغز شما برای تمرکز روی کارهای خاص با مشکل روبرو می شود. وقتی خسته هستید مغز شما به فکر جایی است تا آنجا با استراحت آرامش یابد.

بی حالی بعد از ترک مواد مخدر

نکته هفتم:خوشبین باشید!

بعضی اوقات، بی حالی فقط ممکن است در ذهن شما باشد. نکته مهم برای رفع بی حالی، خوشبین بودن است. وقتی به سمت درخشان زندگی نگاه کنید و به چیزهای خوبی که به شما داده است متمرکز شوید، نگرش شما هم تغییر می کند. خلاصه اینکه، در هر کاری که انجام می دهید خوشبختی را پیدا کنید.

نکته هشتم: به بهبود خودتان ادامه بدهید.

چیزی را پیدا کنید که می خواهید در خود بهبود ببخشید و با آن مقابله کنید. مثل وزن، کار، تعامل با مردم یا شاید یاد گرفتن مهارت جدید مثل نقاشی یا نجاری. خودتان ارزیابی کنید و بفهمید دوس دارید در چه چیزی پیشرفت کنید. برای بهبود چنین استعدادی می توانید در کلاس های خاصی ثبت نام کنید. پس از آن تنها یک قدم از رسیدن به شغل رویایی خود فاصله دارید.

درمان بی حالی بعد از ترک اعتیاد

نکته ی نهم: خودتان را به چالش بکشید.

شما بی حال می شوید زیرا فعالیت ها و کارهای روزانه خود را آسان و یکنواخت می پندارید. وقت آن است که خود را به چالش بکشید. توصیه می شود که بجای اینکه منتظر افراد دیگر باشید تا شما به چالش بکشند خودتان اینکار را بکنید. چطور است از همین امروز شروع کنید؟

نکته دهم: سفر کنید.

سفرکردن به یک جای جدید که نزدیک هم باشد می تواند بی حالی شما را درمان کند و چشم های شما را به مناظر جدید، افراد جدید و خاطرات جدید باز کند.

درمان بی حالی بعد از ترک اعتیاد

دیدگاه‌ها  
+3
سلام وقت بخیر، بی حالی بعد از ترک اعتیاد منشا روحی داره یا به خاطر ضعف بدنیه؟
-1
به نقل از الناز:
سلام وقت بخیر، بی حالی بعد از ترک اعتیاد منشا روحی داره یا به خاطر ضعف بدنیه؟

سلام دوست عزیز، بی حالی بعد از ترک اعتیاد علت های مختلفی دارد که برخی از این دلایل روحی و برخی جسمی است. اگر به دنبال راهی برای درمان ضعف و بی حالی پس از ترک هستید ابتدا مواردی که در این صفحه از سایت نگین به آن اشاره شده را مطاله کنید و در صورت نیاز به مشاوره بیشتر با کارشناسان مرکز ترک اعتیاد نگین تماس بگیرید.
سلام قربان میشه به منم کمک کنین ممنون میشم
+3
تو رو خدا به من کمک کنین من چن سال به خاطر مشکلات خانوادگی شروع کردم به مصرف تریاک الان هشت ساله مصرف میکنم توی این هشت سال چن بار ترک کردم ولی بعد چن ماه که پاک میشدم نمیتونستم کار کنم یعنی نه حوصله ی کارو داشتم نه انگیزه داشتم که برم سرکار دوسال پیش هم اول زمستون ترک کردم ولی وقتی بهار شد دستم به کار نمیرفت همش خونه بودم از نظر جسمی سرحال میشم ولی نمیدونم چرا نمیتونم برم سرکار نه حوصله دارم نه حس کار کردن شغلم هم تعمیر کار موتور سیکلته آرزو دارم بدون مصرف مواد بتونم برم سرکار اگه کمکم کنین ممنون میشم.
سلام دوست گرامی
یکی از مهم ترین مواردی که باید موقع ترک بهش دقت کنین، مراجعه به روان شناس و روانپزشکه. بیشتر افرادی که ترک می کنن و بعد از مدتی برمی گردن، دلیلش اینه که به لحاظ روانی هنوز درگیر هستن با مواد. پیشنهاد می کنیم یک بار دیگه و این بار با کمک یک مرکز تخصصی فرایند درمان رو شروع کنین. مراکز تخصصی ترک اعتیاد به دلیل همکاری با پزشکان و روانشناسان متخصص می تونن بهتون کمک کنن که چه از نظر جسمی و چه از نظر روانی بی نیاز بشین.
مشاوران ما در کلینیک ترک اعتیاد نگین می تونن در این زمینه به شما کمک کنن. برای دریافت نوبت مشاوره با شماره های کلینیک تماس بگیرید.
گنگره60شرکت کن
-1
سلام قربان اگه جواب منو بدین تا عمر دارم براتون دعامیکنم
+3
سلام نظرم بنده اینکه زمان بی حالی و احساس پوچی درحال ترک شرایطی است که باید باصبر درطول درمان و اینکه به یاد بیاوریم که قبل از اعتیاد چه شرایط خوبی از لحاظ جسمانی و چهره داشتیم. باصبر و رد شدن از پل اعتیاد دوبار به همان شرایط خوب باز میگردیم. همین احساس درزمان ترک خیلی کمک کننده است. من خودم همین افکارراهر یکساعت یکبار درذهنم مررور میکردم اتفاقا انرژی هم میگرفتم چون به روزهای خوب قبل از اعتیاد خیلی برایم شیرین بود فکرمیکردم صبر فقط صبر اگر تحمل کنیم چند وقت اذیت باشیم بهتراست همیشه درگیر مشکلات اعتیاد باشیم صبر وتحمل داروی هردردیست سخت هست ولی شدنی است به امید روزی همه انسانها به این نتیجه برسند وسمت اعتیاد نروند
سلام.
بله درسته. ممنون که نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتین و چقدر خوشحالیم که شما تونستین با تکیه به قدرت روحیه و صبر اعتیاد رو شکست بدین.
زنده باد.
سلام خدمت مشاوران عزیز کلینیک ترک اعتیاد نگین‌ خیلی خوشحال شدم جوابم و دادین خدا خیرتون بده ‌ازاینکه راهنماییم کردین قربان شما درست گفتین من سالهای قبل که شیره رو ترک میکردم فکرمیکردم فقط از نظر جسمی سرحال بشم کافیه ولی نمیدونستم باید تحت نظر روان پزشک باشم تا بتونم بعد پاک شدن برم سرکارم ازتون واقعا ممنونم که جوابم و دادین همین روزا میخوام ترک کنم این بار به راهنمایی های شما عمل میکنم و با روان پزشک و مشاوره ترک اعتیاد مشورت میکنم تا ایشالا بتونم بعد ترک کردن سرکار برم ازتون واقعا ممنونم ایشالا نتیجه رو بهتون اطلاع میدم بازم ممنون
سلام دوباره احمدجان
بسیار خوشحالیم که تونستیم کمکی هرچند کوچک به شما بکنیم. به امید خدا این بار با قدرت ترک می کنید. منتظر خبر خوشحال کننده ترک کامل شما هستیم.
برقرار باشید.
ایشالا این بار پاک شدم از مشاوران شما کمک میگیرم استاد عزیز واقعا ممنونم جوابم و دادین از یه ماه دیگه باشما در تماسم این بار واقعا امیدوار شدم که بتونم بدون مصرف مواد برم سرکارم ازتون بازم تشکر میکنم که راهنماییم کردین خدا خیرتون بده
من فقط مشکلم همون بود که نمیتونستم بعد ترک کردن برم سرکارم اونم این بار به امید خدا و کمک شما بزرگواران مشکلم و حل میکنم ممنون که برام وقت گذاشتین بازم مزاحمتون میشم
زنده باد
ما در خدمت شما هستیم تا به امید خدا این بار نتیجه خوبی بگیرید.
با سلام درمان اعتیاد فقط کنگره 60 توجه کنید درمان نه ترک به خدا قسم همه این مراکز تلکه پول هستند بخصوص این نگین کی با 10 روز بستری تونسته ترک کنه کنگره 60 کاملا رایگان درمان می کنه
سلام.وقت بخیر من انگیزه ندارم همش بیحالم.لطفا کمکم کنید .جبران زحمات شماهستم
-1
به نقل از یوسفی:
سلام.وقت بخیر من انگیزه ندارم همش بیحالم.لطفا کمکم کنید .جبران زحمات شماهستم

دوست عزیز من سلام، برای بازگشت روزای خوب و چه بسا ساختن روزای بهتر از قبل، باید درد ترک اعتیاد رو تحمل کرد تا بتوانیم آدم جدید و به دنبال آن زندگی جدیدی را برای خودمان بسازیم.
فقط باید بهت بربخوره به خودت بگی این سهم تو از زندگی نیست همش یا به فکر اینی کی خمار بشی ‌یا کی برم بشینم ..دیگه کل زندگیت تو حاشیه است یواش یواش همه چیز و همه کس و از دست خواهی داد غیر چهارتا ادم که تو نعشگی داداش داداش میگن بعدش غافل بشی جیبت و میزنن چون مصرف کنندن .تو حقت نیست تا ابد تو تاریکی باشی ..فقط غیرت لازمه وگرنه نه دردش درد نه باقیش .کلا مثل سرماخوردگی شدید 10 15 روز ..چند سال نعشگی حالا هم پس بده ..هرروزش شیرین تر از روز قبل چون داری پاک میشی
سلام خسته نباشید بنده 4 روز هس که ترک قرص متادون و شیره کردم خیلی بی حال هستم لطفا کمکم کنین نمیتونم ب کارای خونه رسیدگی کنم و به بچهام برسم
به نقل از ریحانه:
سلام خسته نباشید بنده 4 روز هس که ترک قرص متادون و شیره کردم خیلی بی حال هستم لطفا کمکم کنین نمیتونم ب کارای خونه رسیدگی کنم و به بچهام برسم
سلام، متاسفم که درگیر این مشکلات هستید. ترک متادون و شیره یک فرآیند سخت و چالش‌برانگیز است و می‌تواند باعث ایجاد عوارض جانبی مختلفی شود که می‌تواند به شدت بر روی روحیه و روزمرگی شما تأثیر بگذارد. مراقبت از تغذیه مناسب و مصرف غذاهای سالم، استراحت کامل، حرکت و ورزش ملایم در کنار اراده قوی به شما کمک می کند تا راحت تر روند درمان خود را طی کنید ولی بهتره در کنار این کارها زیر نظر پزشک متخصص نیز باشید.
درد ها شروع میشن از روز چهارم و بیخوابی اگه میخوای همون موقع درد هات برن سریع حجامت کنید ولی حتمن بزارید تا درد ها شروع بشن وقتی که حجامت کردین دیگه راحت میشین و ترک میکنید راه جدید ترک اعتیاد حجامت یا خون دادن
مواردی رو که توضیح دادین راه حل هایی برای بی انگیزگی بعد از ترک مخدر است. دردهای فیزیکی خصوصا در ناحیه پاها باسن و دستها و بی‌حالی مفرط حتی پس از گذشت دو ماه حتما دلیل پزشکی داره
لطفا راهنمایی بفرمایید
سلام دوستان
انسانی که معتاد میشه دیگه یک آدم عادی نیست چون روز اول سمت چیزی رفته که نباید میرفته مثل اشتباهی که حضرت آدم کرد و از بهشت رانده شد بهرحال ما از حالت خیار تبدیل شدیم به خیارشور و خیارشور هیچوقت خیار نمیشه
پس باید تا آخر عمر خود را معتاد بدونیم و بپذیریم که باید تا آخر عمر این وسوسه هست تنها را موفقیت تسلیم شدند و از خدا کمک خواستند چون درد جسمی بعد از چند روز تموم میشه ولی این دهنه انسانها که درگیره در پایان این رابگم که این یک جنگه که هیچوقت پایانی ندارد تا آخر عمر باهاته
یا حق
سلام وعرض ادب خدمت دکتر وروانشناس عزیز
بنده حدود 5سال ترامادول مصرف میگردم 225روزی یک خشاب کامل ,,خ دوست داشتم ترک کنم ودر فصای مجازی بایکی اشنا شدم که گفتن با دمنوشو
یه سری پودر ترک میکنی وحالا من حدود 7میلیون هزینه کردم وازشون خرید کردم وحدود چهل روز از این دمنوش ها خوردم بعد چهل روز تموم شد دیدم که بدون دمنوش وپودر نمیتونم تحمل کنم ,بخاطر همین دیگه ازش نگرفتم چیزی الان نزدیک به 20روز هست که ن شب دارم ن روز فقط شب ها به عشق امام حسین ص زنده هستم ,,یعنی تنها راه چاره تشکینم اقا امام حسین وخداست ,,خواهش میکنم ازتون راهنمای کنید تاچندروز این اثر بی حالی در بنده هست ,بخدا خجالت زده زن وبچه وخانواده وشما هستم ,,اگه راهنمای کنید ممون میشم
به نقل از حامد:
سلام وعرض ادب خدمت دکتر وروانشناس عزیز بنده حدود 5سال ترامادول مصرف میگردم 225روزی یک خشاب کامل ,,خ دوست داشتم ترک کنم ودر فصای مجازی بایکی اشنا شدم که گفتن با دمنوشو یه سری پودر ترک میکنی وحالا من حدود 7میلیون هزینه کردم وازشون خرید کردم وحدود چهل روز از این دمنوش ها خوردم بعد چهل روز تموم شد دیدم که بدون دمنوش وپودر نمیتونم تحمل کنم ,بخاطر همین دیگه ازش نگرفتم چیزی الان نزدیک به 20روز هست که ن شب دارم ن روز فقط شب ها به عشق امام حسین ص زنده هستم ,,یعنی تنها راه چاره تشکینم اقا امام حسین وخداست ,,خواهش میکنم ازتون راهنمای کنید تاچندروز این اثر بی حالی در بنده هست ,بخدا خجالت زده زن وبچه وخانواده وشما هستم ,,اگه راهنمای کنید ممون میشم
سلام و درود به شما اصلا ناراحت و نگران نباشید، با مشاوران ما تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.
داداش منم دقیقا ترا میخوردم رفتم سفر کنار گذاشتم .....وقتی تنت سلامت میشه مغز تو حالته اروره ....قدرته تصمیم گیری نداری تمامه انرژی و سرخوشیی ک باهاش داشتی و از دس دادی و کاملا طبیعیه ک تا چندهفته یا حتی دوماه بیحال باشی چون مغز ب یک باره ی تایم طولانی بدن و وادار کرده ک زیادی انرژی مصرف کنه بخاطر قرصی ک میخوردی ولی هیچ اشکالی نداره فقط ب این فکر کن ک ته این مواد از دست دادنه خانواده و جایگاه و عزت و احترام و زتدگیی خوبه صبح ها ک بیدار میشی ی صبحانه بخور بعدش ی قهوه اسپرسو دبل بخور جوری انرژی بهت میده ک معتادش میشی
سلام خدمت دوستان.من 20سال شیره وتریاک مصرف میکردم.بعداز20سال 3سال متادن 2سال ب2..کلا حساب کن 3گانه سوز یودم.حالا 3ماه ب2 گذاشتم کنار البته یواش یواش 1چهارم رسوندم به نصف یک چهارم.یکمرتبه قطع مصرف.3ماه بدون حتی استامینوفن..ولی بعضی ازساعات روزچنان بی حال میشم.که حوصله لباس پوشیدن هم ندارم..این بیحالی کی باید تموم بشه..اگه قرار یکسال اینجوری زجر بکشم..برم روزی نصف یک چهارم بزنم خو بهتره
خواهشن هرکه راهی داره راهنمایی کنه ممنون
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.