علائم مصرف شیشه برای اولین بار

در مطالبب قبلی گفتیم که بین شیشه و کریستال تفاوت هایی وجود دارد اما بیشتر افراد این دو ماده اعتیاد آور را با یک اسم میشناسند. امروزه در جهان شیشه را با عنوان کریستال یا یخ می شناسند که یکی از مواد مخدر بسیار خطرناک است که از ماده های صنعتی به نام آمفتامین برای تولید آن استفاده می شود و این مورد را باید بدانید که این داروهای محرک می توانند بسیار قوی و خطرناک باشد.علائم مصرف شیشه برای اولین بار در افراد مختلف می تواند بسیار متفاوت می باشد، چرا که ممکن است بسیاری از آنها هیچ چیزی از مصرف شیشه متوجه نشوند، برخی دچار حالت سرخوشی شوند،عده‌ای بعد از مصرف حال خوبی نداشته باشند و در پایان ممکن است برخی از افراد در اثر مصرف شیشه برای اولین بار بمیرند. در این مطلب از مرکز بستری ترک اعتیاد نگین قصد داریم که در خصوص علائم مصرف شیشه برای اولین بار با شما صحبت کنیم، به همین دلیل ابتدا اطلاعات مفیدی را در این خصوص با شما در میان می گذاریم تا بتوانید علائم مصرف شیشه برای اولین بار را بهتر بشناسید و در شرایط اضطراری با آنها مقابله کنید.

شیشه چیست؟

همان طور که گفتیم شیشه یا کریستال یک ماده محرک بسیار قوی است که بی بو، تلخ و مانند پودر شیشه است. ماده پایه برای تولید شیشه آمفتامین ها هستند که از آنها در ساخت انواع داروهای محرک مجاز و غیرمجاز استفاده می شود. این نوع از شیشه که امروزه مورد مصرف بسیاری از افرد قرار میگیرد با استفاده از مواد اولیه بی کیفیت و غیر بهداشتی تولید می شود و همین باعث شده است که در شهرهای بزرگ شاهد این باشیم که افراد مصرف کننده شیشه عوارض آن را تجربه میکنند که بسیار خطرناک و مضر است. برای مصرف شیشه معمولاً از روش دود کردن استفاده می‌کنند که در این روش از یک لوله شیشه ای به نام پایپ برای مصرف شیشه استفاده می شود. البته این مورد را باید در نظر داشته باشید که روش مصرف افراد مختلف می تواند متفاوت باشد و برای همین افرادی را میبینیم که شیشه را تزریق می کنند، یا از راه بینی وارد بدن خود میکنند و یا آن را میخورند.

فردی که چیزی را تزریق می کند یا آن را به صورت دود کردنی مصرفی می کند، با فاصله زمانی بسیار کمی بعد از مصرف احساس سرخوشی های شدیدی را تجربه می کند که به آن فلش یا راش میگویند. البته باید در نظر داشته باشید که این حالت فقط چند دقیقه بعد از مصرف دوام دارد و بعد از این مدت زمان آن حالت ارگاسم روانی تمام به افراد دست می دهد. زمانی که فرد شیشه را تزریق می کند و یا آن را با استفاده از پایپ دود می کند و می کشد حدود ۵ تا ۱۰ ثانیه و شاهد اثرات شیشه خواهد بود.

همچنین افرادی که به صورت خوراکی و یا استنشاقی (از طریق بینی) مصرف می‌کنند با فاصله زمانی بیشتری اثرات شیشه را تجربه خواهند کرد. به این صورت که مصرف از طریق بینی بعد از ۳ تا ۵ دقیقه و مصرف به صورت خوراکی بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه تاثیرات خود را میگذارد. تنها نکته‌ای که در این خصوص باید به یاد داشته باشید این است که این افراد حالت فلش یا راش که همان تاثیرات روانی بسیار شدید است را تجربه نمی‌کند.

شیشه یا کریستال چیست


زمانی که یک فرد ماده مخدر شیشه را مصرف میکند شاهد ترشح هورمون دوپامین در مغز خود خواهد بود و این باعث می شود که احساس لذت بخش شدید و طولانی مدتی را تجربه کند. همین تجربه تقلبی باعث می‌شود که جوانان و نوجوانان بسیاری به سمت مصرف شیشه متمایل شوند. اما نکته بسیار مهمی که در این میان باید به یاد داشته باشید این است که مصرف طولانی مدت شیشه باعث می‌شود شما بدون تجربه کردن احساس لذت و سرخوشی نتوانید زندگی کنید و در صورت مصرف نکردن شیشه احساس پوچی و افسردگی شدیدی داشته باشید که بسیار شما را عذاب میدهد. فردی که دچار اعتیاد به شیشه شده نمی تواند بدون وجود این ماده از زندگی خود لذت ببرند. به همین دلیل است که متخصصان عقیده دارند فردی که مصرف کننده شیشه است صرفاً کل لذت دنیا را در مصرف این ماده می‌بیند.

عوارض مصرف شیشه برای اولین بار

برای بررسی علائم مصرف شیشه برای اولین بار، باید ابتدا بدانیم که وقتی یک نفر شیشه مصرف میکند چه اتفاقی برای او رخ میدهد. زمانی که فردی که شیشه مصرف می کند دو ماده شیمیایی به نام "نوراپی نفرین" و "دوپامین" در مغز آزاد می شوند که باعث برانگیخته شدن سیستم عصبی مرکزی او خواهد شد. همچنین باید این مورد را در نظر داشته باشید که مصرف شیشه در دوزهای پایین باعث رفع خستگی و گرسنگی و همچنین افزایش هوشیاری در فرد مصرف کننده می شود، از همین رو می بینیم که بسیاری از دانشجویان و افرادی که نیاز دارند شب بیدار بمانند کم کم وارد منجلاب مصرف شیشه می شوند. همچنین مصرف شیشه در دوز های بالا باعث به وجود آمدن نشاط و سرخوشی، و مصرف این ماده در دوزهای خیلی بالاتر باعث به وجود آمدن رفتار های عجیب و غریب و پارانویا در فرد مصرف کننده می شود. زمانی که شخصی اقدام به مصرف شیشه می کند ممکن است که تا مدت بسیار طولانی هیچگونه احساس خستگی و گرسنگی نداشته باشد و روزهای شاید هفته ها بدون احساس نیاز به غذا و استراحت به کار های خود ادامه دهند، این روال تا جایی ادامه پیدا می کند که بدن و مغز دیگر توانایی همکاری را ندارند و فرد برای مدت طولانی از هوش می رود و می خوابد. شیشه مانند سایر مواد مخدر و محرک دارای اثرات کوتاه مدت و عوارض بلند مدت است که در ادامه این قسمت به آنها اشاره می کنیم.

عوارض مصرف شیشه برای اولین بار

عوارض مصرف شیشه در کوتاه مدت

تاثیر مصرف شیشه در کوتاه‌ مدت به این صورت است که فعالیت مغز و بدن فرد مصرف کننده را تشدید می کند و همین موضوع باعث می شود که اثرات کوتاه مدت مصرف شیشه بیشتر از سایر مواد مخدر باشد. این اثرات عبارتند از:

  • گیجی و پریشانی
  • عصبی بودن و تحریک پذیری بیش از حد
  • از دست دادن اشتها به صورتی که بعد از مدتی فرد شاهد کاهش وزن خود خواهد بود
  • بالا رفتن درجه حرارت بدن
  • حالت تهوع، اسهال و استفراغ
  • بی خوابی شدید و آزار دهنده
  • حرف زدن سریع
  • عرق کردن بیش از حد
  • ایجاد بوی دهان بد، مانند بوی مواد شیمیایی
  • قرمز شدن بیش از حد چشم ها
  • باز شدن و گشاد شدن مردمک چشم
  • قرمز شدن یا گلگون شدن چهره
  • بالا رفتن ریتم تنفس، فشار خون و ضربان قلب

البته باید به یاد داشته باشید که موارد گفته شده در لیست بالا اثراتی است که این ماده بر روی بدن شما می گذارد. علاوه بر این موارد مصرف شیشه تاثیرات بسیار زیادی بر روی رفتارهای انسان می گذارد و باعث می شود فرد مصرف کننده رفتارهای آسیب زننده به خود یا دیگران و خشن نشان دهد. همچنین از آنجایی که این مواد را در آزمایشگاه های کثیف و با استفاده از مواد غیر مجاز می سازند احتمال مسمومیت در مصرف کنندگان بسیار زیاد می باشد و مصرف بیش از حد این ماده ممکن است باعث تب، تشنج و رفتن به کما و در نهایت مرگ فرد مورد نظر شود. در ضمن این موضوع را باید بدانید که بیشتر مرگ های اتفاق افتاده در اثر مصرف شیشه به دلیل حمله قلبی و تنگ شدن عروق خونی مغز بوده‌اند.

عوارض مصرف شیشه در کوتاه مدت

عوارض مصرف شیشه در بلند مدت

تاثیرات مصرف شیشه در بلندمدت بسیار گسترده هستند و باید در نظر داشته باشید که بسیاری از آنها به قدرت بدنی فرد، میزان یا دوز مصرف و همچنین مدت زمان مصرف آنها بستگی دارد. این تاثیرات عبارتند از:

  • ایجاد اختلال در به یادآوری موارد و از دست دادن حافظه
  • روان پریشی در اثر مصرف شیشه
  • بدبین شدن به همه کس و همه چیز، به صورتی که فرد مصرف کننده در طولانی مدت تصور می کند همه آدم‌ها قصد دارند که به او آسیب برسانند و یا همیشه این تصور را دارد که تحت تعقیب است.
  • احساس خستگی همیشگی
  • افسردگی، اضطراب و نوسانات هیجانی
  • رعشه
  • بی قراری
  • بهم ساییدن دندان ها
  • پوسیدگی دندان
  • ایجاد زخم های پوستی و آکنه
  • خارش بیش از حد و خشکی پوست
  • آسیب دیدن اندام های داخل بدن به خصوص ریه، کلیه ها و کبد
  • پایین آمدن مقاومت بدن در برابر بیماری ها
  • کمبود شدید مواد معدنی و ویتامین در بدن

عوارض مصرف شیشه در بلند مدت

مصرف بلند مدت شیشه باعث میشود که دهان و دندان های فرد بسیار خراب زشت به نظر برسند، به این صورت که دندانهای آنها معمولاً کوتاه، کج و به رنگ قهوه ای یا خاکستری هستند. از طرفی خشک بودن دائمی دهان افرادی که شیشه مصرف میکنند باعث آسیب دیدن قسمت های مختلف از دهان آنها می‌شود. همچنین این موضوع بسیار مهم را باید به یاد داشته باشید که مصرف شیشه باعث می شود فرد مصرف کننده تمایل زیادی به خوردن خوراکی‌های شیرین داشته باشد و همین موضوع باعث می شود که روند تخریب دندانها با سرعت بیشتری انجام شود. مورد بعدی که در خصوص مصرف شیشه در طولانی مدت باید بدانید این است که ماده مخدر شیشه باعث میشود رگ ها و عروقی که خون را به لثه می‌رسانند تعیین شوند و به این صورت خون رسانی به لثه دچار اختلال شدید گردد، دقیقاً به همین دلیل است که مشاهده میکنیم بعضی از افرادی که به صورت مزمن چندین سال است که شیشه مصرف میکنند تقریباً چیزی به نام لثه ندارند. ترک شیشه یکی از موارد سخت در زمینه ترک اعتیاد است اما این موضوع به این معنی نیست که این امر غیر ممکن است. پس بهتر است قبل از اینکه دیر بشود برای ترک اعتیاد شیشه اقدام کنید.

دیدگاه‌ها  
+5
ببخشید من قرص لاغری الفا اسلیم و گلوریا مصرف میکنم و دقیقا همون علائم مصرف کوتاه مدت رو دارم و چون میتونم بیدار بمونم برای کنکور بخونم مصرف میکنم ، حدودا سه ماه میشه ، به نظرتون چکار کنم ؟ چقدر ممکنه اسیب زننده باشه اگه تا سه ماه دیگه روزی یه دونه قرص مصرف کنم ؟
سلام دوست عزیز استفاده از این داروها آن هم بدون تجویز پزشک می تواند اعتیاد و خطرات جبران ناپذیر بیشتری را برای شما در پی داشته باشد. هرچه سریعتر استفاده از این داروها را کنار بگذارید و در صورتی که احساس بدن درد و یا وابستگی ذهنی و جسمی کردید هرچه سریع تر به کلینیک های معتبر مراجعه کنید. می توانید با شماره های موجود در سایت نگین تماس بگیرید و از پزشکان ما مشاوره دریافت کنید.
داداش **رت تو کنکور و موفقیت و هر چیز دیگه ای ک بخاد در ازای اعتیاد بدست بیاد.اونم شیشه.داری روزی ده تا کامیون خاک رو سر خودت خالی میکنی و خبر نداری.بزار کنار لامصبو
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.