برای ترک شیشه چه بخوریم
بعد از مصرف شیشه چی بخوریم

افرادی که برای مدت طولانی از ماده روانگردان شیشه استفاده می کنند دچار آسیب های شدیدی می شوند و یکی از این آسیب ها که باید توجه بسیار زیادی به آن داشته باشند این است که مصرف شیشه در طولانی مدت باعث می شود که میزان جذب مواد مغذی، ویتامین و پروتئین در بدن آنها به شدت کاهش یابد و به این صورت آسیب های بدنی بسیاری به دلیل مقاومت بدن در برابر جذب این مواد ببینند. در ادامه این مطلب از مرکز بستری ترک اعتیاد نگین قصد داریم به این سوال که برای ترک شیشه چه بخوریم پاسخ دهیم و بتوانیم یک برنامه غذایی و یا حداقل اصول اولیه برای تغذیه بعد از ترک شیشه را در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار دهیم. البته در این میان اطلاعات جانبی دیگری نیز در راستای اعتیاد به شیشه و همچنین تغذیه مناسب برای ترک اعتیاد در اختیار شما قرار میدهیم تا مفهوم این مطلب را بهتر درک کنید.

اهمیت تغذیه بعد از ترک اعتیاد 

اهمیت تغذیه بعد از ترک اعتیاد و قطع مصرف مواد مخدر از چند جهت می تواند برای شما بسیار مهم باشد و باید در نظر داشته باشید که توجه به این موضوع میتواند باعث بهتر شدن روند بهبود شما و از طرفی کمتر شدن خماری و عوارض قطع مصرف بر روی شما شود. متاسفانه در بسیاری از موارد ما شاهد این موضوع هستیم که معتادان مصرف مواد مخدر و یا الکل را در سنین نوجوانی شروع کرده‌اند و همزمان با این موضوع به دلیل وضعیت بد معیشتی دارای رژیم غذایی نامناسبی بودند. این رژیم غذایی نامناسب در طول این سال ها علاوه بر اینکه باعث ضعیف شدن بدن فرد مورد نظر شده، با شدت پیدا کردن اعتیاد فرد به مواد مخدری مانند شیشه، شرایط بدی را برای فرد مورد نظر ما فراهم ساخته است. تغذیه مناسب در زمان ترک اعتیاد به این افراد کمک می‌کند که بتوانند کم کم قسمت هایی که در بدن آنها که آسیب دیده را ترمیم کند و همچنین به سیستم ایمنی خود و سایر قسمت های بدن که در زمان مصرف مواد مخدر آسیب دیده، کمک کنند که در زمان کمتری خود را ترمیم کند. موارد بسیار مهمی که باید در خصوص خوراکی ها برای ترک اعتیاد شیشه در نظر داشته باشید این است که شما علاوه بر خوردن مرتب برخی از خوراکی ها، باید از مصرف برخی خوراکی ها و داروهایی که در بازار وجود دارند پرهیز کنید.

بعد از مصرف شیشه چی بخوریم


زمانی که شخصی بعد از سال ها مصرف شیشه را ترک میکند بدنش در برابر جذب ویتامین و مواد مغذی ناتوان شده و به همین علت وقتی قرص هایی مانند مولتی ویتامین مصرف می کند موادی که درون قرص ها هست به همان صورتی که وارد بدن می شوند، دفع خواهد شد. پس در این زمینه باید این موضوع را به یاد داشته باشید که ابتدا باید به بدن کمک کرد که کمک های بیرونی را قبول کند و بعد به سمت استفاده از داروها و مکمل های مختلف رفت. ممکن است اینجا بپرسید: "پس برای ترک شیشه چه بخوریم؟" زیاد عجله نکنید، در ادامه کاملا این موضوع را برای شما توضیح خواهیم داد.

خوراکی های مفید در زمان ترک اعتیاد شیشه 

خوراکی های مفید در زمان ترک اعتیاد شیشه بسته به مدت زمان مصرف و مدت زمان قطع مصرف می توانند متفاوت باشند، اما این نکته را همیشه در نظر داشته باشید استفاده از مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان هستند بسیار مهم است و به بدن شما کمک می کند که سایر مواد غذایی مانند ویتامین ها و پروتئین را بهتر قبول کند. برای این که به منابع غنی آنتی اکسیدان دسترسی داشته باشید این مورد را حتما به خاطر بسپارید که سبزیجات و میوه های تازه و با کیفیت می توانند منابع بسیار مناسبی برای شما باشند. پس با مصرف بی دلیل ویتامین ها و مکمل های غذایی وقت خود را تلف نکنید. مورد دیگری که بهتر است در نظر داشته باشید این است که بهترین راه حل برای فهمیدن این که خوراکی هایی برای شما مناسب هستند و همچنین چه داروهایی به بهبود زودتر شما کمک میکنند، مراجعه به یک متخصص ترک اعتیاد و پزشک تغذیه است. چرا که هر شخصی بسته به شرایط شخصی خود نیاز به رژیم غذایی خاصی دارد. یکی دیگر از مواردی که باید در نظر داشته باشید این است که بسیاری فکر میکنند با مصرف وعده های غذایی سنگین و تعداد کم انتخاب درستی انجام داده اند؛ در صورتی که این تصور اشتباه است و از آنجایی که معده این افراد در طول زمان آسیب های بسیاری دیده و ضعیف شده است، باید از وعده های غذایی سبک با تعداد بالا استفاده کرد. در ادامه قصد داریم مواد غذایی که مصرف آنها در زمان ترک اعتیاد شیشه می تواند برای شما مفید باشد را خدمتتان معرفی کنیم.

ویتامین برای ترک شیشه

مواد غذایی مناسب برای ترک اعتیاد شیشه 

مواد غذایی مناسب برای ترک اعتیاد شیشه باید به گونه ای باشند که میتواند خماری آن ها را تا حد زیادی کاهش دهد و از طرفی به بهبود قسمت‌های آسیب دیده بدن آن ها کمک کند. مورد بسیار مهمی که در این خصوص باید به آن توجه داشته باشید این است که استفاده بیش از حد مواد قندی باعث میشود قسمت های داخلی بدن فرد مورد نظر شما ملتهب شود و همین موضوع باعث افزایش خماری در فرد مورد نظرتان می گردد. نتیجه میگیریم همین قدر که باید ها مهم هستند، نباید ها نیز اهمیت دارند و باید مراقب باشید که چه غذاهایی را نخوریم. در ادامه خوراکی های مختلفی که می توانند در زمان ترک اعتیاد شیشه برای شما مفید باشند را یک به یک نام می بریم.

  • مواد معدنی: برای دسترسی به مواد معدنی بهترین منابع شما سبزیجات تازه، ماهی، خشکبار، سیب زمینی و شیر هستند.
  • ویتامین ها: حبوبات و میوه ها بهترین منابعی هستند که شما می توانید ویتامین های مورد نیاز خود را از آنها دریافت کنید.
  • آنتی اکسیدان ها: گردو یا سایر دانه های روغنی مانند بادام و بادام زمینی، میوه هایی که رنگ قرمز دارند، سیب زمینی شیرین و فلفل میتوانند منابع خوبی برای تامین آنتی اکسیدان بدن شما باشند.
  • امگا 3: برای دسترسی به عنوان بهترین منابعی که در اختیار دارید تخم مرغ، روغن گردو، روغن کتان، میگو و ماهی هستند.
  • فیبر: نخود فرنگی، ذرت، میوه های تازه و انواع سبزیجات منابع بسیار مناسبی برای تامین فیبر مورد نیاز بدن شما خواهند بود.
  • پروتئین ها: سینه مرغ، تخم مرغ، ماست، اسفناج، قارچ، گوشت قرمز و دانه های سویا حاوی مقادیر زیادی پروتئین هستند.

شما باید همواره این نکته را به یاد داشته باشید که بهترین روش مصرف مواد غذایی گفته شده در لیست بالا به این صورت است که حداقل دو بار در روز این مواد معدنی را وارد بدن خود کنید. در ضمن به یاد داشته باشید که مصرف روزانه شیر برای شما می تواند بسیار مفید باشد. از آنجایی که شیر دارای خاصیت سم زدایی می باشد همیشه یکی از خوراکی های مهم و مغزی برای افرادی است که قصد ترک اعتیاد به هر نوع مواد مخدر را دارند. علاوه بر سم زدایی،مصرف شیر کمک می کند که عملکرد دستگاه های عصبی و گوارشی شما بهتر شود و از طرفی در ترمیم اندام ها و بافت های آسیب دیده نیز می تواند نقش بسیار مهمی را ایفا کند. مصرف شیر در وعده های متعدد روزانه می تواند برای شما بسیار مفید باشد و بهتر است که روزانه یک لیوان نیم شیر بنوشید.
استفاده از مکمل های مختلف بر اساس برنامه ریزی های انجام شده توسط پزشک می تواند برای شما مفید باشد، مکمل‌هایی که معمولاً در زمینه ترک اعتیاد مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از:

  • مکمل ویتامین c: استفاده از ویتامین c در دوزهای بالا باعث تغییر گیرنده های مخدر در مغز شما می شود و همین میل به مصرف مواد مخدر و به طور کلی هر چیزی اعتیادآوری را در شما کاهش خواهد داد. بهترین حالت برای مصرف ویتامین c به این صورت است که شما روزانه بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ میلی گرم ویتامین سی در وعده های غذایی مختلف و از منابع متنوع دریافت کنید.
  • ویتامین B کمپلکس: مکمل های غذایی ویتامین b کمپلکس باعث بهبود عملکرد کبد شما می شوند و به این صورت میل مصرف مواد مخدر را تا حد بسیار زیادی می توانند کاهش دهند. همچنین پیشنهاد ما به شما این است که تا مدت زیادی از مکمل های ویتامین B1 و B2 استفاده کنید، چرا که استفاده از مکمل ها باعث بهبود سلامت روانی شما می شود و فشار روحی که خماری شیشه در پی دارد را کمی کاهش خواهد داد.
  • مکمل N استیل سیستئین: مکمل غذایی به کاهش و حذف رفتارهای اعتیاد گونه کمک می کند.

بعد از کشیدن شیشه چی بخوریم

برای ترک اعتیاد شیشه چه مواد غذایی را مصرف نکنیم؟ 

همانطور که قبلاً هم به این نکته اشاره کردیم مصرف برخی از مواد غذایی باعث افزایش تاثیرات خماری بر روی شما و همچنین آهسته کردن در روند بهبود شما می شوند. در ادامه برخی از این موارد را برای شما معرفی می کنیم.

  • غذاهای سرخ شده و فست فود
  • آبنبات یا به طور کلی هرگونه غذای شیرین
  • نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه های رژیمی، نوشیدنی های انرژی زا، نوشابه های گازدار
  • خوراکی و نوشیدنی هایی که دارای کافئین هستند، مانند چایی، کاکائو و قهوه

به یاد داشته باشید که پرخوری و کم خوری در زمان ترک اعتیاد هیچ کدام گزینه های خوبی نیستند و بهترین راه برای این که زندگی خود را به حالت نرمال بازگردانید این است که مصرف همه خوراکی هایی که گفته شد را در حد تعادل انجام دهید تا نتایج خوبی بگیرید.

بعد از مصرف شیشه چی بخوریم؟ 

داشتن عادت غذایی سالم برای بعد از مصرف شیشه و قطع مصرف از اهمیت بالایی برخوردار است. نکته حائز اهمیت این است که بدون شک در زمان مصرف هر ماده مخدری ریتم سالم رژیم غذایی شما به هم ریخته و بدن شما پذیرای غذای سالم نیست. چه بسا که در زمان مصرف شیشه اشتها به شدت کاهش پیدا کرده و عموما میل به غذا در معتادان به این مواد مخدر از بین می رود و این موضوع بدن را به شدت ضعیف می کند. جدای از این ها یکی از مهم ترین کارها که ممکن است زیاد به آن توجه نشود تنظیم برنامه غذایی سالم بعد از قطع مصرف شیشه است. از طرفی خوب است بدانید که بعضی از غذاها بعد از قطع مصرف و در دوران ترک می تواند خماری را کم کند و بعضی از غذاها می توانند خماری را بیشتر کند. همین دلیل است که باعث بالا بردن اهمیت مواد غذایی مصرفی بعد از قطع مصرف شیشه می شود. کلینیک ترک اعتیاد نگین یکی از کلینیک های مطمئن بوده که در تلاش است تا بهترین خدمات را به بیماران خود ارائه دهد. این مرکز در تلاش است تا ساده ترین ترک را برای بیماران خود رقم بزند که تا به امروز هم با درصد بسیار قابل توجهی از رضایت ها چه از طرف بیماران چه خانواده بیماران رو به رو شده است. شما می توانید در صورت داشتن هرگونه سوالی با کارشناسان مجموعه نگین تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید. 

دیدگاه‌ها  
دوستان عزيز براي ترك اول اراده ميطلبه اراده كني بدون شك ترك ميكنيد، براي پاكسازي اول رو مغزتون كار كنيد جسم و بدن كه خودبه خود پاك ميشه به مرور زمان ، مهم اون پلاستر كثيفي كه رو مغزتون چسبيده ، اراده داشته باش به خدا حل بقيه اش مهم بخواي
سلام دوستان من چند ماهه که درگیر اعتیاد به شیشه هستم می خواستم ببینم علائم مصر شیشه چیاست؟ حال خرابم و گز گز کردن بدنم مال شیشه است؟
به نقل از کمالی:
سلام دوستان من چند ماهه که درگیر اعتیاد به شیشه هستم می خواستم ببینم علائم مصر شیشه چیاست؟ حال خرابم و گز گز کردن بدنم مال شیشه است؟
جناب کمالی عزیز بله شرایط جسمی شما از عوارض مصرف شیشه است. هرچه سریع تر برای ترک این ماده مخدر به کلینیک ترک اعتیاد مراجعه کنید.
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.