تپش قلب بعد از ترک اعتیاد

اعتیاد یکی از بیماری های فردی است که امروزه خیلی از افراد جامعه با آن دستو پنجه نرم می کنند که با افزایش سن عوارض خود را بر بدن بیماران میگذارد. افرادی که به مواد مخدر اعتیاد دارند این مواد بطور مستقیم بر روی ضربان قلب آنها تاثیر منفی می گذارد و در هنگام ترک اعتیاد با عوارض ناشی از جمله تپش قلب مواجه می شوند. تاثیرات منفی مصرف بی رویه مواد مخدر باعث ایجاد اختلالات جسمی در بدن می شود که از جمله آنها می توان به تاثیرات منفی در قلب اشاره کرد. اغلب افرادی که با این بیماری سرو کار دارند ابتدا نمی دانند که دست به چه کار خطرناکی زده اند زیرا در ابتدا به آنها حس آرامش و اعتماد به نفس می دهد ولی با استفاده مکرر از مواد مخدر سلول ها و بافت های سالم بدن به مرور زمان از بین می رود و فرد در سنین بالا دچار بیماری های قلبی و عروقی می شود. اگر کمی در جریان عملکرد مصرف مواد مخدر باشید باید بدانید که این ماده پس از ورود به بدن وارد رگ های خونی شده و از طریق قلب پمپاژ می شود و سموم به کل بدن منتقل می شوند. عموما افرادی که از بیماری اعتیاد رنج می برند به هر طریقی می خواهند از دست اعتیاد و عوارض آن خلاص شوند، اما به دلیل خماری بیش از حدی که مواد مخدر بر روی بدن و ذهن آنها به وجود می آورد باعث می شود فرد به سختی بتواند آن را ترک کند. اما در این میان افراد زیادی هستند که بعد از ترک اعتیاد با تپش قلب مواجه می شوند که این بی قراری حاصل تاثیر منفی سم هایی است که به طور مستقیم بر روی اعضای بدن و علل الخصوص قلب می گذارد.

افزایش ضربان قلب بعد از ترک اعتیاد

به گزارش مرکز ترک اعتیاد نگین افرادی که قصد ترک اعتیاد را دارند با عوارضی از جمله افزایش ضربان قلب بعد از ترک اعتیاد و خماری مواجه می شوند که در این شرایط اجزای مختلف بدن در عدم رسیدن ماده مخدر به آنها به طرز دردناکی فریاد می زنند در این حالت باید از بیمار مراقبت شود تا مبادا مجدد بخواهد از مواد مخدر استفاده کند. به دفع سموم و درد مداوم که هنگام ترک اعتیاد در بیماران به وجود می آید خماری می گویند که دارای نشانه های مختلفی از جمله درد عضلانی می باشد. اگر جزو بیماران پر مصرف هستید اصولا برای ترک مواد بهتر است به طور مداوم دوز مصرف آن را کم کنید تا به مرور زمان سیستم ایمنی بدن شما در برابر سموم مقاوم شده تا بتواند سموم را دفع کند. اگر به یک باره بخواهید ماده سمی مخدر را ترک کنید با عارضه های مختلفی از جمله لرزش قلب مواجه می شوید. برای ترک مواد تخدیر کننده چندین مرحله وجود دارد که توسط متخصصین نگین ارائه می شود، هر کدام از روش ها بستگی به شرایط جسمانی فرد و میزان دوز مصرف او و نوع مواد مخدر خواهد داشت. افرادی که موفق به ترک اعتیاد شدند باید همیشه به طور مداوم وضیعت جسمی و سلامت آنها تحت نظارت پزشک قرار بگیرد.

تپش قلب در ترک اعتیاد

علت تپش قلب در ترک اعتیاد

یکی از سوالات متداول که در مورد علت تپش قلب در ترک اعتیاد در ذهن افراد به وجود می آید این است که علت تپش قلب بعد از ترک اعتیاد چیست؟ باید بدانید که این موضوع کمی تخصصی است و نمی توان به طور قطعی به آن پاسخ داد ولی به صورت عمومی و بنا به تجربه ای که در سازمان ترک اعتیاد نگین بدست آورده ایم مصرف مواد مخدر از جمله تریاک، کافئین، کوکائین و ... بعد از ترک بیماران با مشکلات قلبی عروقی مواجه می شوند که در پی آن تپش قلب را به همراه دارد که اگر تحت مراقبت قرار نگیرند می تواند بسیار زجر آور و خطرناک باشد. البته این ناگفته نماند که مصرف برخی از داروها نیز باعث تشدید تپش ضربان می شود، اگر با بیماری خاصی مواجه هستید باید تحت مراقبت پزشک معالج قرار بگیرید و پس از بررسی و آزمایش جواب قطعی می تواند مسیری برای ترک اعتیاد شما باشد.

اعتیاد یکی از بیماری های فردی است که امروزه خیلی از افراد جامعه با آن دستو پنجه نرم می کنند و به دلیل کمبودهایی روحی می تواند فرد را به مسیر اشتباه و بیماری اعتیاد بکشاند. اغلب افرادی که به این بیماری پناه می برند ابتدا نمی دانند که دست به چه کار خطرناکی زده اند زیرا در ابتدا به آنها حس آرامش و اعتماد به نفس می دهد ولی با استفاده مکرر از مواد مخدر سلول ها و بافت های سالم بدن به مرور زمان از بین می رود و فرد در سنین بالا دچار بیماری های قلبی و عروقی می شود. اگر کمی در جریان عملکرد مصرف مواد مخدر باشید باید بدانید که این ماده پس از ورود به بدن وارد رگ های خونی شده و از طریق قلب پمپاژ می شود و سموم به کل بدن منتقل می شوند. عموما افرادی که از بیماری اعتیاد رنج می برند به هر طریقی می خواهند از دست اعتیاد و عوارض آن خلاص شوند، اما به دلیل خماری بیش از حدی که مواد مخدر بر روی بدن و ذهن آنها به وجود می آورد باعث می شود فرد به سختی بتواند آن را ترک کند. اما در این میان افراد زیادی هستند که بعد از ترک اعتیاد با تپش قلب مواجه می شوند که این بی قراری حاصل تاثیر منفی سم هایی است که به طور مستقیم بر روی اعضای بدن و علل الخصوص قلب می گذارد.

به گزارش مرکز ترک اعتیاد نگین افرادی که قصد ترک اعتیاد را دارند با عوارضی از جمله افزایش ضربان قلب بعد از ترک اعتیاد و خماری مواجه می شوند که در این شرایط اجزای مختلف بدن در عدم رسیدن ماده مخدر به آنها به طرز دردناکی فریاد می زنند در این حالت باید از بیمار مراقبت شود تا مبادا مجدد بخواهد از مواد مخدر استفاده کند. به دفع سموم و درد مداوم که هنگام ترک اعتیاد در بیماران به وجود می آید خماری می گویند که دارای نشانه های مختلفی از جمله درد عضلانی می باشد.

اگر جزو بیماران پر مصرف هستید اصولا برای ترک مواد بهتر است به طور مداوم دوز مصرف آن را کم کنید تا به مرور زمان سیستم ایمنی بدن شما در برابر سموم مقاوم شده تا بتواند سموم را دفع کند. اگر به یک باره بخواهید ماده سمی مخدر را ترک کنید با عارضه های مختلفی از جمله لرزش قلب مواجه می شوید. برای ترک مواد تخدیر کننده چندین مرحله وجود دارد که توسط متخصصین نگین ارائه می شود، هر کدام از روش ها بستگی به شرایط جسمانی فرد و میزان دوز مصرف او و نوع مواد مخدر خواهد داشت. افرادی که موفق به ترک اعتیاد شدند باید همیشه به طور مداوم وضیعت جسمی و سلامت آنها تحت نظارت پزشک قرار بگیرد.

یکی از سوالات متداول که در ذهن افراد به وجود می آید این است که علت تپش قلب بعد از ترک اعتیاد چیست؟ باید بدانید که این موضوع کمی تخصصی است و نمی توان به طور قطعی به آن پاسخ داد ولی به صورت عمومی و بنا به تجربه ای که در سازمان ترک اعتیاد نگین بدست آورده ایم مصرف مواد مخدر از جمله تریاک، کافئین، کوکائین و ... بعد از ترک بیماران با مشکلات قلبی عروقی مواجه می شوند که در پی آن تپش قلب را به همراه دارد که اگر تحت مراقبت قرار نگیرند بسیار می تواند زجر آور و خطرناک باشد. البته این ناگفته نماند که مصرف برخی از داروها نیز باعث تشدید تپش ضربان می شود، اگر با بیماری خاصی مواجه هستید باید تحت مراقبت پزشک معالج قرار بگیرید و پس از بررسی و آزمایش جواب قطعی می تواند مسیری برای ترک اعتیاد شما باشد. بهترین و سریعترین روش ترک اعتیاد همواره ترک اصولی و تحت نظر پزشک متخصص است، ما در کلینیک ترک اعتیاد نگین در تمامی مراحل ترک همراه شما هستیم.

دیدگاه‌ها  
سلام و عرض ادب واحترام علت به یکباره تپش قلب من در روز هفدهم ترک متادون بنده چه می‌باشد چون دارو گیاهی میخورم. ممکنه از خوردن داروی کلونیدین باشه چون کمی بدنم داغ شده بود یک چهارم قرص کلونیدین خوردم تشکر از پاسخ شما
سلام.
بله می تواند دلیل تپش قلب شما همین باشد اما نمی توان به قطعیت گفت که تنها دلیل همین است. اکیدا توصیه می کنیم که ترک را با همراهی یک مرکز درمانی متخصص و تحت نظر پزشک پیش ببرید و از خوددرمانی جدا بپرهیزید.
سلام وقت بخیر من 10روزی میشه ک متادون رو ترک کردم و 8ماه مصرف داشتم و مصرفم روزی نصف متادون بیست بود...الان هیچ دارویی مصرف نمیکنم ولی شبا موقع خواب تپش قلب و تنگی نفس دارم لطفا راهنمایی کنید و اینا طبیعیه یا نه؟
به نقل از حسین:
سلام وقت بخیر من 10روزی میشه ک متادون رو ترک کردم و 8ماه مصرف داشتم و مصرفم روزی نصف متادون بیست بود...الان هیچ دارویی مصرف نمیکنم ولی شبا موقع خواب تپش قلب و تنگی نفس دارم لطفا راهنمایی کنید و اینا طبیعیه یا نه؟

سلام حسین جان وقت شما به خیر
بله بعصی از عوارض ترک، تا مدت ها همراه فرد بیمار می ماند. برای برطرف کردن این عوارض باید به پزشک متخصص مراجعه کنید تا بعد از معاینه، داروی مناسب برای شما تجویز شود. انشالله بهبودی به زودی حاصل می شود.
من دوماه بیدو مصرف کردم ولی کمش کردم رسوندمش اندازه یک ارزن بعد قعطش کردم الان قلبم درد کمی داره با تپش قلب اینا طبیعیه یانه
به نقل از حسن حسینی:
من دوماه بیدو مصرف کردم ولی کمش کردم رسوندمش اندازه یک ارزن بعد قعطش کردم الان قلبم درد کمی داره با تپش قلب اینا طبیعیه یانه
بله طبیعی هست اما برای اطمینان حتما آزمایش دهید
به نقل از کلینیک نگین:
به نقل از حسن حسینی:
من دوماه بیدو مصرف کردم ولی کمش کردم رسوندمش اندازه یک ارزن بعد قعطش کردم الان قلبم درد کمی داره با تپش قلب اینا طبیعیه یانه

بله طبیعی هست اما برای اطمینان حتما آزمایش دهید

سلام حسن جان من مصرف کننده بودم الان یک ماه مصرف نمیکنم (تپش قلب عادی هست اما حتما دکتر برو ) من خودمم 20 روزه از اول صبح تا قبل خواب شبم تپش قلب داشتم حتما برو دکتر چیزی نیستا به خاطر ترک مواد
سلام
سروش هستم مصرف کننده
چندین سال تریاک مصرف داشتم الان گزاشتم کنار
تپش قلب دارم از خود صبح تا آخر شب که بخوابم
از دوستام که مصرف کننده بودن ترک کردن پرسیدم گفتن عادی هست اما حتما باید دکتر رفت .
خیلی به بدن مخصوصاً مغز فشار میاره اگه درمان نشه
سلام هر روز یک عدد موز بخور تاثیر داره انشاالله خوب میشی
سلام وقت بخیر من اب تریاک گذری مصرف میکردم الان ترک میکنم تپش قلب گرفتم دارم اعذاب میکشم چند روزی هس تورو خدا بگین از چیه چطور میشه؟ تپش قلبو رفع کنیم
من الان 3 روز قبل حشیش کشیدم فکنم همین بوده قبلا گل اینا میکشیدم حتا مشروب قبلاً الان سه روز سیگارم حتا لب نمیزنم الان 3 روز شده هنوز تپش قلبم 95 دهنم خشک چیزی نمیتونم بخورم دارو برای بهتر شدنش میخورم آشتها کور شده داروش میخورم اما بهتر نشدم میشه راهنمایی کنید
آقامهدی این چیزایی که گفتی همش طبیعی، من الان 8ماه گل ومتادون رو که 4سال مصرف داشتم اونم یه قرص 40،ترک کردم،ماهی 2بارتپش قلب هفته ای 1باراظطراب ودردقفس سینه میاد سراغم، موقع تپش قلب سه بار نفس عمیق بکش واز قرص آلپرزولام نیم نصف شوبزار زیر زبونت،5دقیقه طول میکشه خوب شی،به هیچ وجه بیشتراز4روز استفاده نکن معتادش میشی،فقط زمانی که اظطراب وتپش قلب شدید داری،تا میتونی سبزیجات ومیوه جات بخور،بایدصبرداشته باشی،من که دیگه خسته شدم لعنت خدا برکسی که متادون روبه خوردجوونا میده
من چند ماه پیش گاهی گل مصرف میکردم الان چند روز یکسره تپش قلب میگیرم نمی‌دونم واقعا چیکار میکنم ظربان قلبم به شدت بالا می‌ره
سلام وعرض ادب لطفا کمکم کنید من حدود یک ماه تریاک مصرف میکردم الا 25روزه ک ترک کردم تپش قلبم رفته باله و باکمی درد طبیعه؟
به نقل از اصغر:
سلام وعرض ادب لطفا کمکم کنید من حدود یک ماه تریاک مصرف میکردم الا 25روزه ک ترک کردم تپش قلبم رفته باله و باکمی درد طبیعه؟
سلام بعد از ترک تریاک و دیگر مواد مخدر، برخی از تغییرات فیزیولوژیکی ممکن است در بدن شما رخ دهد. تغییرات در تپش قلب یکی از علائم رایج پس از ترک تریاک است و معمولا به دلیل تنظیم مجدد سیستم عصبی اتونوم رخ می‌دهد. در هر صورت، برای اطمینان و بررسی دقیق‌تر، بهتر است به پزشک معتمد ما مراجعه کنید.
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.