جدیدترین داروی ترک اعتیاد بوپرنورفین
جدیدترین داروی ترک اعتیاد بوپرنورفین

مدتی پیش متخصصان در زمینه ترک اعتیاد در آمریکا، داروی جدیدی را برای ترک اعتیاد تولید کردند که در ادامه متخصصان ما در مرکز بستری ترک اعتیاد نگین اطلاعاتی که در مورد این دارو لازم دارید را به شما ارائه می دهند.

داروهای ترک اعتیاد بسیار زیاد هستند اما در این میان می توان به بوپرنورفین اشاره کرد. اغلب بوپرنورفین به منظور ترک موادی همچون هرویین، کوکایین، متادون و مسکن هایی همچون نوافن و ... مصرف می‌شود. داروهای ترک اعتیاد به منظور درمان اعتیاد به مواد مخدر استفاده می‌شود. البته به شما پیشنهاد می کنیم به هیچ عنوان خودسرانه از داروهای ترک اعتیاد مصرف نکنید و حتما به پزشک متخصص خود مراجعه نمایید.

آشنایی با جدیدترین داروی ترک اعتیاد بوپرنورفین

اسم این دارو بوپرنورفین (Buprenorphine) است و افراد معتادی که از این دارو استفاده می کنند می توانند بعد از 12 هفته، مصرف مواد مخدر را ترک کنند.

افرادی که از این روش برای ترک اعتیاد استفاده می کنند نسبت به بقیه افرادی که از روش هایی که در زمان کوتاه تری طول می کشد ترک اعتیاد پایدارتری دارند و علاوه بر این در مدتی که در حال مصرف سابوکسن هستند با مراجعه به مراکز مشاوره و بستری ترک اعتیاد می توانند از نظر روانی و ذهنی نیز خود را از دست اعتیاد راحت کنند. در ضمن تحقیقات نشان داده درمان اعتیاد با استفاده از برنامه بلند مدت و استفاده از داروهایی که پزشک شما آن ها را تایید کرده باشد، از ترک کردن به روش های دیگر مانند مراجعه به کمپ ترک اعتیاد پایدار تر و بهتر است. چون مدت زمانی که روند درمان با این دارو و مشاوره های پیاپی طول می کشد، به معتاد کمک می کند که از نظر روحی و جسمی خود را برای بهتر شدن آماده کند و به سمت یک بهبودی دائمی برود.


داروی بوپرنورفین Buprenorphine از چه موادی تشکیل شده است؟


داروي Buprenorphine با اسم BUPRENORPHINE-NALXONE شناخته می شود و یک داروی ترکیبی است.

این دارو ترکیب بوپرنورفین (باعث از بین رفتن علائم بیماری و عوارض ترک اعتیاد) و Nalxone (این ماده کمک می کند که فرد معتاد دیگر به مصرف دوباره مواد مخدر تمایل نداشته باشد) است.
شما می توانید در بوپرنورفین مسکن قوی برای ترک اعتیاد اطلاعات خود را در مورد بوپرنورفین کامل تر کنید.

جدیدترین داروی ترک اعتیاد بوپرنورفین

داروی ترک اعتیاد بوپرنورفین Buprenorphine چطور عمل می کند؟

بوپرنورفین و naloxone همزمان هم عوارض مصرف نکردن را از بین می برند و هم باعث می شود که فرد دیگر گرایشی به مواد مخدر نداشته باشد. دلیل اینکه فرد معتاد بعد از مصرف این دارو دیگر تمایلی به مصرف مواد مخدر ندارد این است که مصرف این دارو باعث ایجاد حالتی مانند نشئگی می شود و باعث می شود که معتاد به مواد مخدر احساس نیاز نکند. البته اگر می خواهید این دارو کارایی لازم را داشته باشد باید آنرا به صورت اصولی و درست مصرف کنید، به عنوان مثال برای بیماران حاد پیشنهد می شود که این دارو را تزریق کنند تا نتیجه بهتری داشته باشند. (البته اولین موضوع مهم در این مورد عمل کردن به دستور پزشک متخصص است)

ترک اعتیاد مواد مخدر با استفاده از بوپرنورفین Buprenorphine چقدر طول می کشد؟


این دارو روی دو دسته از افراد دارای بیماری اعتیاد آزمایش شده که نتیجه ی آزمایش ها می تواند برای شما هم جالب باشد:

  • گروه اول: این گروه در ابتدا به مدت 9 هفته از این دارو استفاده می کردند و بعد از آن کم کم مصرف آن را کاهش دادند تا جایی که بعد از 12 هفته به طور کلی مصرف این دارو را قطع کردند.
  • گروه دوم: این گروه به میزان کمتری از این دارو استفاده می کردند، به طوری که در هفته ی دوم دیگر هیچ دارویی به آنها داده نشد.

و البته باید در نظر داشته باشید که هر دو دسته در طول روند مصرف دارو زیر نظر مشاور بودند.

بعد از 8 هفته، 23 درصد افراد دسته ی دوم در آزمایش ادرار نتیجه ی مثبت نشان دادند و هنوز هم مواد مخدر در خون آنها موجود بوده. ولی 54 درصد افرادی که در دسته ی اول بودند و از دوره ی درمانی بلند مدت با میزان مصرف داروی کمتری استفاده کردند نتیجه بهتری گرفتند و در تست ادرار آنها هیچ مسئله خاصی مشاهده نشد.


نتیجه گیری در مورد آزمایش های داروی ترک اعتیاد بوپرنورفین Buprenorphine

از این آزمایش ها می توان نتیجه گرفت که: افرادی که به مدت زمان بیشتری تحت درمان بودند و از این دارو ها استفاده می کردند، ترک با کیفیت تر و با دوام تری داشتند، ولی افرادی که زمان کافی برای استفاده از این دارو ها نگذاشته اند، نسبت به دسته ی اول موفقیت کمتری داشتند.
البته این موضوع کاملا روشن است که روند درمان شما با استفاده از این دارو ها بستگی به این دارد که چه مدت و چقدر از مواد مخدر استفاده می کردید و صد البته این که ماده ی مخدر مصرفی شما چه چیزی بوده است هم در روند ترک اعتیاد شما موثر است.

درنظر داشته باشید این دارو در حد معرفی به عنوان یک دارو برای درمان نگهدارنده لحاظ می شود ولی استفاده از داروی فوق، در مرکز ترک اعتیاد نگین انجام نمی شود.

ارسال داروی ترک اعتیاد توسط این مرکز انجام نمی شود، لطفا از تماس بی مورد با این مرکز خودداری فرمایید

دیدگاه‌ها  
هروئین با شیه مصرف میکنم میخام از دارو بوپرنورفین استفاده کنم میرفتم کمه
سلام دوست عزیز لطفا با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید و از متخصصان کلینیک نگین مشاوره دریافت کنید.
سلام برای خرید چه کار باید کنیم
با شماره های درج شده تماس بگیرید و از کارشناسان کلینیک نگین مشاوره دریافت کنید.
برای ترک بوپرونورفین چه کار میشود کرد؟
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.