عوارض مصرف گل در طولانی مدت

آیا شما هم از این که در مدت طولانی از گل استفاده می کنید ناراحتید؟ آیا می خواهید که از وجود این ماده عذاب آور دور بمانید؟ خود را ارزیابی کنید و اگر پاسخ شما به این دو سوال مثبت است باید از همین الان دست به کار شوید. آیا می دانید که مصرف گل چه تاثیراتی بر جسم و روح شما دارد؟ در این مقاله شما با پاسخ این سوال آشنا خواهید شد. ما قصد داریم که شما را با عوارض جانبی کشیدن گل ماریجوانا آشنا کنیم و بدانید که چه سمی را استفاده می کنید. با کمپ نگین همراه باشید و برای یک زندگی سالم قدم بردارید.

عوارض گل بر مغز

همانطور که می دانید ماده اعتیادآور ماریجوانا (علف) از برگ و ساقه گیاه شاهدانه به وجود می آید و مانند سیگار مصرف می شود. ابتدا اصطلاحا شِیک و درون کاغذ مخصوص پیچیده می شود. حال نوبت آن می رسد که آتش فندک را روشن کنید و از کار خود لذت ببرید اما داستان همین جا به پایان نمی رسد! وقتی که این ماده سبززنگ وارد جریان خون شما می شود سریعا به سلول های مغزی می رسد. روی هورمون های احساسات، لذت و تفکر تأثیر می گذارد و با تحریک آن ها این احساس را در وجود شما تشدید می کند. گل مصرف می شود و روزها و ماه ها از شروع مصرف آن می گذرد. پیش خودتان اینگونه احساس می کنید که همچنان از هوشیاری، قدرت تفکر و احساس شادی همیشگی برخوردار هستید اما قضیه کاملا برعکس است. زمانی که ماریجوانا مصرف می شود، ذهن فرد بازتر می گردد و دریچه های جدیدی از محیط به رویش باز می شود؛ به این صورت که ممکن است ایده های جذابی به مغزشان خطور کند ولی این فرآیند به همین منوال نمی ماند. بعد از گذشت مدت طولانی، گل دیگر کارایی همیشگی را ندارد و به نوعی برای مغز یک محرک عادی تلقی می شود. به عبارت دیگر نه تنها هوشیاری مصرف گل به وجود نمی آید بلکه همان قدرت تفکر همیشگی خود را از دست می دهید.

عوارض گل بر مغز

افسردگی بعد از ترک گل

در بخش بالاتر اشاره کردیم که گل در بعضی مواقع موجب ایجاد لذت در شخص معتاد می گردد. به این صورت که با تحریک هورمون های لذت و شادی (سروتونین و دوپامین)، ترشح آن ها را در خون افزایش می دهد. در زمان های طولانی که گل وارد بدن می شود، محرک های طبیعی برای ایجاد احساس لذت از بین می رود و صرفا ماریجوانا این قابلیت را خواهد داشت که شادی کاذب و غیر طبیعی را در فرد به وجود بیاورد. توجه کنید که این شادی پایدار نیست و بعد از مدت کوتاهی از بین می رود. این مطلب این موضوع را بیان می کند که بعد از مدتی مغز در برابر ورود این ماده مخدر واکنش خاصی نشان نمی دهد و شخص دیگر لذتی احساس نخواهد کرد. بنابراین این موضوع را در نظر داشته باشید که مصرف گل در لحظه احساس بسیار خوبی به شما می دهد اما در آینده چنین نخواهد بود. آینده شما و مهم تر، سلامتی شما بسیار با ارزش تر این است که به این راحتی به دستان آلوده این ماده سمی سپرده شود. وقت آن رسیده است که خود را از این زندان رها کنید.

افسردگی بعد از ترک گل


مرکز سم زدایی اصفهان (نگین) با تجربه چندین سال، امروز در خدمت شما عزیزان است که تصمیم گرفته اید که به زندگی خود بازگردید. همکاران با تجربه ما با شیوه های نوین و کارآمد آماده اند تا به شما برای یک شروع شگفت انگیز کمک بکنند. به قول معروف از تو حرکت از خدا برکت. پس همین حالا اقدام کنید و زندگی خود را به دستان قدرتمند خداوند قرار دهید. یه یاد داشته باشید که نگین همیشه همراه شما خواهد ماند.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.