مخدر کروکودیل یا دزومورفین چیست و چه تاثیراتی دارد

کروکودیل یکی از ترکیبات شیمیایی مورفین است که دزومرفین (Desomorphine) نام دارد. دزومرفین از هروئین به دست می آید و تاثیر آرامبخشی سریع و قوی دارد. این ماده در سال 1932 کشف شد وقدرت آن 8 تا 10 برابر مرفین است. در سالهای اولی که این ماده کشف شده بود برای درمان حالت تهوع مورد استفاده قرار می گرفت. دزومرفین نسبت به مرفین مسکن قوی تری است و سریعا جذب می شود ولی در بدن ماندگاری کمتری دارد.

 

کروکودیل چه زمانی به عنوان مواد مخدر استفاده شد؟

کروکودیل در دهه 1990 در اوکراین و روسیه به شکل غیر قانونی ساخته شد و مورد استفاده قرار گرفت. این ماده از نظر شیمیایی ساختار ساده ای دارد و از ترکیب کدئین، ید و برخی مواد شیمیایی دیگر مثل بنزین یا حلال رنگ یا الکل ساخته می شود. به همین دلیل این ماده در به راحتی در اختیار معتادان قرار می گیرد.

 

اعتیاد به دزومرفین چگونه است؟

خاصیت اعتیاد آوری دزومرفین شبیه به هروئین است، اما تفاوت مهم آن با هروئین ایتن است که بسیار قوی تر است و خاصیت مسکن و ضد درد بالاتری دارد.
فرد بعد از مصرف هروئین 6 تا 8 ساعت احساس نشئگی می کند و در این زمان به مصرف دوباره آن نیازی ندارد، اما نشئگی کروکودیل بسیار کوتاه و در حد 1.5 ساعت می باشد و همین امر باعث شده خاصیت اعتیاد آوری این ماده بیشتر از هروئین باشد.

 

کروکودیل چه تاثیری روی مغز می گذارد؟

هیچ ماده ی مخدری وجود ندارد که روی مغز مخرب و منفی نداشته باشد. در مورد کروکودیل هم این مورد صدق می کند. تاثیر کروکودیل روی مغز تقریبا شبیه به هروئین است، ولی با توجه به قدرت و تاثیری که دارد آسیب بیشتری به مغز وارد می کند و خطرناک تر از هروئین است. برای اینکه بدانید هروئین چه تاثیراتی روی مغز می گذارد می توانید مواد تشکیل دهنده هروئین را مطالعه کنید.

 

چرا به این ماده ی مخدر کروکودیل می گویند؟

از آنجایی کروکودیل را به صورت تزریقی مصرف می کنند و بعد از مصرف آن مواد موجود در آن در خون حل نمی شود، مصرف آن باعث گرفتگی رگ ها می شود و باعث می شود که بدن از داخل شروع به خراب شدن یا در اصطلاح گندیدن بکند، این موضوع باعث می شود که فرد در طولانی مدت به قانقاریا مبتلا شود.
این اثرات مخرب باعث می شوند که پوست فرد زیر و سبز رنگ شود و تا حدودی مانند پوست کروکودیل باشد.

مواد مخدر کروکودیل چیست

کروکودیل به چه مواد مخدری شباهت دارد؟

اگر بخواهیم هروئین را یک ماده ی به شدت خطرناک و اعتیاد آور بنامیم، کراک از نظر مضر بودن و مخرب بودن یک سر و گردن از هروئین بالاتر است، حالا کروکودیل نسبت به کراک قوی است، ماندگاری کمتری در بدن دارد و آسب بیشتری هم می رساند و از درون بدن فرد مصرف کننده را می خورد!

 

اثرات کوروکودیل یا دزومرفین چیست؟

مصرف مداوم کروکودیل در بهترین حالت می تواند ظرف دوسال فرد مصرف کننده را در اثر عفونت های پوستی و خونی شدید بکشد! گفته شده که با هر بار مصرف کروکودیل یا همان دزومرفین یک سال از عمر مصرف کننده کم می شود. از طرفی مصرف این ماده برای افرادی بیماری های خاص دارند ممکن است خیلی سریعا تر آنها را به مرگ نزدیکتر کند و اگر آنها بیماری خاصی هم نداشته باشند و سالم باشند این ماده آنها را بیمار و درمانده خواهد کرد و به مرگ نزدیک می کند.
از طرفی عوارضی که این بیماری برای گوشت و پوست بوجود می آورد بسیار خطرناک است و تا حدودی می توان گفت در مان پذیر نیست! چون این ماده یمخدر رگ ها را از بین می برد و هیچ راهی برای رسیدن مواد معدنی به پوست باقی نمی گذارد.

 

ترک اعتیاد کروکودیل چگونه است؟

یکی از عواملی که کروکودیل را به یک ماده ی کشنده و خطرناک تبدیل می کند این است که ترک اعتیاد آن نیز بسیار خطرناک و مرگ آور است و حتما باید زیر نظر بهترین متخصص ها انجام شود. روند ترک اعتیاد کروکودیل تقریبا مشابه با ترک اعتیاد هروئین می باشد ولی بیمار باید جدیت بیشتر، اراده قوی تر و همکاری لازم را با پزشکان یا مرکز بستری ترک اعتیاد داشته باشد.

ولی اگر بخواهیم واقعبینانه به موضوع اعتیاد به کروکودیل نگاه کنیم، باید بگوییم که:
افراد معتاد به هروئین می توانند درمان شوند، ولی افرادی که به کروکودیل اعتیاد پیدا می کنند دو راه بیشتر ندارند:

1- از مصرف کوروکودیل بمیرند.

2- در اثر کنار گذاشتن کروکودیل بمیرند

در پایان شاید بپرسید این ماده چطور وارد بازار شد؟ (البته اخبار دقیق و معتبری در خصوص مشاهده ی این ماده در ایران یافت نشده است) این ماده در زمانی تولید شد که در روسیه و اوکراین هروئین بسیار کمیاب و گران قیمت بود، به همین دلیل این ماده ارزان قیمت با قیمتی تقریبا ده بار ارزان تر از هروئین وارد بازار شد.

دیدگاه‌ها  
یا ابرفرز این دیگه چیه؟
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.