معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: سن شروع مصرف مواد در زنان به کمتر از 30 سال رسیده، قبح مصرف در آنها کمتر شده و آمار مصرف آن‌ها به مردان نزدیک‌تر شده است به طوری که میل به مصرف در زنان جوان در حال افزایش است.محسن روشن پژوه در گفت‌وگو با خبرنگار شهری و رفاهی خبرگزاری فارس گفت: بر اساس پیمایش ملی اعتیاد که انجام شده فقط 3.8 درصد از مصرف کنندگان زن تحت پوشش درمان اعتیاد هستند و بنابراین باید درمان اختصاصی زنان را افزایش داد.

وی ادامه داد: درمان اعتیاد زنان بسیار سخت است چراکه به دلیل ملاحظات اجتماعی برای درمان مراجعه نمی‌کنند و الگوهای درمان آن‌ها نیز محدود است.

روشن‌پژوه افزود: حدود 2.3 درصد از زنانی که تجربه مصرف مواد داشته‌اند، تزریق را نیز تجربه کرده‌اند؛ این در حالی است که 75 درصد آن‌ها از سرنگ نو و استریل استفاده کردند و 25 درصد تجربه تزریق مشترک داشتند.

وی درخصوص نوع ماده مصرفی در زنان نیز تصریح کرد: تریاک بیشترین ماده مصرفی در زنان است و پس از آن شیشه بوده و سوخته تریاک در رتبه سوم قرار دارند. به این ترتیب مصرف مواد مخدر در میان زنان در رتبه اول است.

روشن‌پژوه افزود: میانگین مصرف در جامعه زنان تغییری نکرده و نمی‌توانیم بگوییم اعتیاد جوان‌تر شده، بلکه سن شروع مصرف مواد مخدر در دهه 15 تا 29 سال تغییر کرده و زنان در این گروه سنی بیشتر به مصرف مواد مخدر گرایش پیدا کرده‌اند و در واقع سن شروع مصرف در زنان کمتر از 30 سال، کاهش یافته است.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: میانگین سن شروع مصرف در مردان و زنان خیلی متفاوت نیست، اما قبح مصرف در زنان جوان کمتر شده و آمار مصرف آن‌ها به مردان نزدیک‌تر شده است و میل به مصرف در زنان جوان در حال افزایش است.

 

 

دیدگاه‌ها  
من الان چند وقته تریاک مصرف میکنم فهمیدم حامله‌م الان میتونم ترک بکنم؟ اگه ترک کنم بچه‌م معتاد نمیشه که؟
کاش حداقل بهداشتو رعایت میکردن که هزار درد بی درمون نگیرن
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.