دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت: مطمئن ترين و مؤثرترين شيوه مبارزه با مواد مخدر و روانگردان ها پيشگيري از ابتلاي افراد جامعه به مصرف اين مواد است.

به گزارش روابط عمومي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان؛ مصطفي هادي زاده، در كارگاه هاي آموزشي پيشگيري از اعتياد، آشنايي با مهارت هاي زندگي و آشنايي با مهارت هاي فرزندپروري با اشاره به تقدم و تأثير پيشگيري از اعتياد، افزود: مطمئن ترين و مؤثرترين شيوه مبارزه با مواد مخدر و روانگردان ها پيشگيري از ابتلاي افراد جامعه به مصرف اين مواد است؛ زيرا هر گونه تلاش و هزينه اي كه صرف پيشگيري مي شود از هزينه هاي بيشتر براي درمان يا جبران خساراتي كه معتادان، به خانواده ها، سازمان ها و در مجموع به جامعه وارد مي كنند، جلوگيري مي‌كند.

وي ادامه داد: نقش زنان در اين گونه خانواده ها اهميتي افزون تر مي يابد؛ چرا كه زنان اگر زمينه مساعد فراهم شود مي توانند در پيشگيري از اعتياد در خانواده، مشاركت بيشتري داشته باشند.

دبير شورا در پايان خواستار همكاري خانواده ها به ويژه والدين دانش آموزان و زنان در ياري رساندن به سازمان هاي مردم نهاد و دستگاه هاي دولتي مسؤول شد.

گفتني است؛ كارگاه هاي آموزشي پيشگيري از اعتياد، آشنايي با مهارت هاي زندگي و آشنايي با مهارت هاي فرزندپروري از اوايل بهمن ماه جاري در منطقه جوي آباد خميني شهر استان اصفهان و با همكاري خيريه ويژه پيشگيري از اعتياد امام حسن عسگري (ع) آغاز شده است كه در اين كارگاه، گروه هاي هدف شامل اولياي مدارس شامل مديران، معاونين و معلمان، والدين دانش آموزان و دانش آموزان مي باشد. از سطوح مذكور، آموزش دانش آموزان منطقه شامل سطح پيشگيري از اعتياد مي باشد كه تاكنون كليه مدارس منطقه جوي آباد شهرستان خميني شهر با ميزان آموزش 13000 نفر ساعت تحت پوشش قرار گرفته اند.

منبع: روابط عمومي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان95.11.23

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.