دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان كردستان گفت: دختران جوان در معرض خطر ورود به اعتياد و آسيب‌هاي اجتماعي هستند و به همين دليل بايد دانش آموزان مراقب عوامل بيروني و اطراف خود باشند.

به گزارش روابط عمومي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان كردستان، سليم كريمي در كارگاه آموزشي ويژه دانش آموزان دختر دبيرستان بصيرت سنندج اعلام كرد: دانش آموزان بايد در نظر داشته باشند كه اولويت اصلي زندگي‌شان در مرحله اول سلامتي جسمي، فكري و روحي است و بعد فراگيري علم كه خود فراگيري علم هم براي سلامتي جسمي ، روحي و رواني است كه بايد به اين مسئله واقف باشند.

وي افزود: دختران جوان در معرض خطر ورود به اعتياد و آسيب هاي اجتماعي هستند و به همين دليل بايد دانش‌آموزان مراقب عوامل بيروني و اطراف خود باشند و در مقابل پيشنهادات نامتعارف به جدييت برخورد كنند.

دبير شورا خاطر نشان كرد: گول ظاهر زيباي تبليغات پوچ و توخالي عوامل عرضه كننده مواد مخدر را نخوريد زيرا آنها از مهم ترين و تاثير گذارترين حربه ها براي فروش مواد خود استفاده مي‌كنند، پس در مقابل هرگونه تبليغ و پيشنهاد با قاطعيت( نه ) گفت وخود را از دام آسيب هاي اجتماعي مصون ساخت .

كريمي همچنين بر ضرورت فراگيري مهارت هاي چندگانه اشاره كرد و افزود: تك تك اعضاي جامعه از تمامي اقشار بايد مهارت هاي چندگانه زندگي را فرا گيرند، علي الخصوص در حالي كه جامعه به سمت و سوي زنانه شدن اعتياد گرايش پيدا كرده است و از همين رو بايد شما دانش آموزان و مادران آينده به خوبي و به سلامتي از مراحل سخت و دشوار زندگي عبور نماييد و جامعه ي سالم بسازيد.

وي يادآور شد: گسترش و فراهم ساختن فضايي جهت تخليه انرژي در راستاي ايجاد نشاط اجتماعي ميان بانوان از اهمييت بالايي برخوردار است و اگر به اين نكته توجه و نگرش مثبتي داشته باشيم خانواده ها از سلامت بالايي برخوردار خواهند بود.

وي گفت: مدرسان عزيز بايد در نظر داشته باشند كه كلاس‌ها و كارگاه‌هاي آموزشي نبايد يكنواخت و تكراري باشد و با جذابيت هاي خاص خود مي‌تواند بر روي فراگيران تاثير مطلوبي داشته باشد و اگر اينگونه شد مي توان به آموزش هاي داده شده اميدوار بود.

منبع: روابط عمومي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان كردستان95.09.09

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.